اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد 5G رسما معرفی شد: تعریفی جدید از گوشی‌های میان‌رده

پس از افشای اطلاعات فراوان و اجرای کمپین بازاریابی کاملا موفق بالاخره کمپانی وان‌پلاس از اسمارت‌فون میان‌رده خود با نام وان‌پلاس نورد رونمایی کرد. این محصول نخستین مدل ارائه شده از سری جدید هندست‌هایی است که کمپانی آن‌را برای کاربران معمولی و نه آن‌هایی که به‌دنبال خریداری سریع‌ترین و قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی هستند؛ عرضه نموده است. با این‌حال حداقل در مقطع کنونی کاربران مقیم ایالات‌متحده جزو مشتریان هدف وان‌پلاس نورد به‌شمار نمی‌روند. اگرچه وان‌پلاس عرضه احتمالی این هندست در منطقه آمریکای‌شمالی طی زمان‌های آینده را منتفی نمی‌داند. این اسمارت‌فون محصولی هیجان‌انگیز است که احتمالا ذهنیت کاربران پیرامون گوشی‌های میان‌رده را تغییر خواهد داد. در ادامه به بررسی وان‌پلاس نورد از ابعاد مختلف می‌پردازیم:

طراحی وان‌پلاس نورد 5G

از جنبه نمای خارجی وان‌پلاس نورد دارای الگوی طراحی آشنا و در عین‌حال متفاوت است. نمایشگر خمیده در قسمت جلویی دستگاه با یک پنل مسطح جایگزین شده است؛ مشخصه‌ای که مشاهده آن برای بسیاری از طرفداران وان‌پلاس خرسندکننده خواهد بود. نمایشگر گوشی کماکان دارای حفره‌ای دایروی‌شکل در گوشه فوقانی سمت چپ است؛ با این‌حال حفره تعبیه شده روی نمایشگر وان‌پلاس نورد شامل 2 سنسور است و ظاهر کروی شکل آن با نمونه به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون گلکسی S10 شباهت دارد. به عقیده برخی افراد استفاده از حسگر دوربین اضافی به بهای آسیب دیدن جنبه زیبایی‌شناختی دستگاه ایده چندان معقولی نیست؛ با این‌حال برخی دیگر معتقدند که کیفیت بالای دوربین‌ها از اولویت بالاتری برخوردار بوده و اندازه بزرگتر حفره تعبیه شده روی نمایشگر اهمیت چندانی ندارد.

ماژول دوربین پشتی گوشی از 4 حسگر میزبانی می‌کند. قالب طراحی دوربین مشابه اکثر هندست‌هایی است که اخیرا توسط وان‌پلاس روانه بازار شده‌اند (به جز وان‌پلاس 7T). با این‌حال در وان‌پلاس نورد ماژول دوربین به‌طور کامل به گوشه پنل پشتی منتقل شده است. این پدیده موجب می‌شود تا گوشی اقتصادی وان‌پلاس به هیچ عنوان با هندست‌های گران‌قیمت‌تر کمپانی اشتباه گرفته نشود.

جک صوتی هدفون یکی از مشخصه‌هایی است که کاربران نسبت به وجود آن در وان‌پلاس نورد امیدوار بودند. با این‌حال متاسفانه وان‌پلاس این درگاه را از گوشی میان‌رده جدید خود حذف نموده است. امروز کمپانی به منظور سهولت استفاده کاربران از یک جفت ایرباد بی‌سیم واقعی رونمایی کرد. این محصول همراهی فوق‌العاده برای گوشی وان‌پلاس جدید شما هستند.

مشخصات وان‌پلاس نورد 5G

توان پردازشی وان‌پلاس نورد توسط یکی از محبوب‌ترین تراشه‌های سال جاری با نام اسنپ‌دراگون 765G کوالکام تامین می‌شود. در حال حاضر این تراشه گزینه‌ای ایده‌آل برای تولیدکنندگانی است که به‌دنبال ارائه قابلیت اتصال 5G و عملکردی مطلوب با قیمتی پایین‌تر هستند. به‌کارگیری تراشه اسنپ‌دراگون 765G در کنار رابط کاربری Oxygen OS (با ساختاری نزدیک به نسخه خام اندروید) تقریبا در اکثر موارد کاربری تجربه‌ای سریع و روان را برای کاربران رقم خواهند زد؛ تجربه‌ای که با گوشی‌های پرچم‌دار وان‌پلاس کوچک‌ترین تفاوتی ندارد. این نرم‌افزار در اکثر گوشی‌های وان‌پلاس به‌کار گرفته می‌شود. وان‌پلاس به منظور اطمینان از خلق تجربه کاربری روان از نمایشگر 90 هرتزی در اسمارت‌فون نورد بهره گرفته است؛ مشخصه‌ای که وجود آن برای هندست‌‌هایی در این بازه قیمتی تقریبا بی‌سابقه قلمداد می‌شود. نمایشگر اولد 6.44 اینچی گوشی از نسبت ابعاد 20:9 و رزولوشن 1800×2400 پیکسلی برخوردار است. چنین مشخصاتی بایستی به‌معنای خلق تجربه بصری فوق‌العاده برای کاربران باشد.

ظرفیت حافظه‌داخلی و رم گوشی نیز بسیار بالا است. مدل پایه این هندست با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار می‌شود. همچنین مدلی از گوشی با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

ظرفیت باتری گوشی نیز کاملا مطلوب است. باتری 4115 میلی‌آمپرساعتی گوشی اگرچه دارای بیش‌ترین ظرفیت ممکن نیست؛ اما به‌کارگیری این باتری در کنار بهره‌وری بالای تراشه اسنپ‌دراگون 765G بایستی شارژدهی باتری مطلوبی را ارائه نماید. موضوع مهم‌تر اینکه هندست مذکور از فناوری Warp Charge وان‌پلاس پشتیبانی می‌کند. بنابراین شارژ کامل باتری احتمالا ظرف مدت چند دقیقه انجام خواهد شد.

دوربین‌های وان‌پلاس نورد 5G

امروزه دوربین به تنهایی می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت یا ناکامی یک اسمارت‌فون باشد. به همین دلیل کمپانی برای ارائه سخت‌افزار دوربین مطلوب در وان‌پلاس نورد سرمایه‌گذاری مضاعفی انجام داده است. ماژول دوربین پشتی چهارگانه گوشی شامل حسگرهای زیر است:

  • دوربین اصلی IMX 586 سونی با رزولوشن 48 مگاپیکسل و قابلیت OIS
  • دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی
  • دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی
  • حسگر تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی

دوربین تله‌فوتو فاقد قابلیت بزرگنمایی 2 یا 3 برابری است؛ اما حسگر 48 مگاپیکسلی با قابلیت برش‌‌زنی 2 برابری می‌تواند جایگزینی مناسب را فراهم نماید. دوربین‌های سلفی وان‌پلاس نورد نیز شامل سنسور اصلی 32 مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی است. دوربین فوق‌عریض قسمت جلویی گوشی برای ثبت تصاویر گروهی یا صرفا پوشش فضای بیش‌تری در عکس‌ها به‌کار گرفته می‌شود. این پیکره‌بندی یقینا در مقایسه با وجود حسگر دوم صرفا با هدف استخراج اطلاعات عمق کارآمدتر خواهد بود. با این‌حال سخت‌افزار به‌کارگیری شده فاقد توان محاسباتی مناسب برای ثبت تصاویری با کیفیت بسیار بالا است. خوشبختانه کمپانی با عرضه سری وان‌پلاس 8 نشان داد که در زمینه عملکرد دوربین می‌تواند با بهترین هندست‌های بازار رقابت کند. لذا انتظار می‌رود که وان‌پلاس نورد نیز تجربه مشابهی را برای کاربران رقم بزند.

وان‌پلاس برای گوشی نورد چندین کیس زیبا و جذاب را معرفی نموده است

قیمت‌گذاری و زمان عرضه وان‌پلاس نورد 5G

قیمت‌گذاری وان‌پلاس نورد 5G از 399 یورو (حدودا 460 دلار) برای مدل مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی آغاز می‌شود. این رقم از انتظارات کارشناسان پایین‌تر بوده و برای هندستی با امکانات بی‌شمار کاملا مطلوب به‌نظر می‌رسد. پیش‌سفارش وان‌پلاس نورد اکنون مدتی است که آغاز شده است؛ اما فروش این هندست از روز 4 آگوست کلید خواهد خورد. این محصول در وهله نخست در بازارهای اروپا و هندوستان عرضه می‌شود؛ با این‌حال فروش آن در سایر بازارها طی زمان‌های آینده نیز سناریویی محتمل است؛ اگرچه تاکنون به این بازارها هیچ اشاره‌ای نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH