مشخصه جدید گوگل پلی با نام فیلتر جستجو برای گوشی‌های اندرویدی عرضه می‌شود

پیش‌تر و در ماه می اعلام شد که گوگل تصمیم داشته تا بر روی نتایج جستجوی کاربران در برنامه گوگل پلی استور فیلترهایی را اضافه نماید. این قابلیت به کاربران امکان خواهد داد تا تعداد نتایج ظاهر شده برای درخواست جستجوی خود را کاهش دهند.

به‌عنوان مثال شما می‌توانید درخواست خود برای یافتن گونه خاصی از یک برنامه را با حداقل تعداد ستاره‌های دریافت شده توسط آن تنظیم نمایید. همچنین می‌توانید به جستجوی برنامه در میان عناوینی بپردازید که نشان “منتخب ویراستار” یا “Editor’s Choice” را دریافت نموده‌اند. این گزینه‌ها همانند کلیدواژه‌های پیشنهادی در بخش تحتانی نوار جستجو نمایان خواهند شد.

در ابتدای امر این مشخصه صرفا در برخی بازارهای خاص عرضه شد. امروز وب‌سایت AndroidPolice اعلام کرد که اکنون گوگل در حال عرضه قابلیت فیلترهای جستجو برای پلی استور در بازارها و مناطق بیش‌تری است.

متاسفانه به‌نظر می‌رسد این به‌روزرسانی از سوی سرور و به‌صورت چندمرحله‌ای منتشر می‌شود؛ در نتیجه کاربران پیرامون زمان عرضه این به‌روزرسانی برای هندست اندرویدی خود هیچ‌گونه اختیاری نخواهند داشت. فیلترهای مذکور در ورژن 21.0.17 اپلیکیشن پلی استور رویت شده است.

فیلترهای جستجو در گوگل پلی استور احتمالا بر روی هندست اندرویدی شما قابل دسترس هستند

خوشبختانه کاربران اسمارت‌فون پیکسل 2XL مجهز به ورژن 2.5 بتا اندروید R به قابلیت فیلترهای جستجوی پلی استور دسترسی دارند. گزینه‌های فیلتر روی گوشی به کاربران امکان می‌دهد تا اپلیکیشن‌هایی با رتبه امتیازی 4.0 یا بالاتر، 4.5 یا بالاتر، برنامه‌های دارای نشان منتخب ویراستار، اپلیکیشن‌های ممتاز (Premium)، برنامه‌های جدید و اپلیکیشن‌های قابل دسترس در Google Play Pass را انتخاب کنند.

وبسایت AndroidPolice خاطرنشان می‌کند که چنان‌چه کاربران به‌دنبال برنامه‌ای با نام مشابه یک برند باشند (نظیر اپل موزیک، نت‌فلیکس و اسپاتیفای)؛ در این‌صورت هیچ فیلتری را مشاهده نخواهند کرد؛ زیرا کاربر با جستجوی عادی نام برنامه قادر به مشاهده نتایج موردنظر خواهد بود. اما چنان‌چه کاربر پس از نام برنامه کلمه “Utility” را اضافه نماید؛ در این‌صورت فیلترها مجددا ظاهر خواهند شد.

هنگام جستجوی برنامه‌ها با اسامی برندها فیلترهای جستجو قابل دسترس نیستند؛ مگر آنکه پس از نام برنامه کلمه Utility را درج نماییم

تاثیرات مثبت فیلترهای جستجو در دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر به برنامه‌‌های درون یک فهرست طولانی به عنوان اپلیکیشن موردنظر کاربر بستگی دارد. با این‌حال ارائه فیلترهای جستجو کماکان بایستی به‌عنوان یک گام روبه جلو برای گوگل و سیستم‌عامل اندروید قلمداد شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH