آمار فروش پلی‌استیشن 4 شرکت سونی از مرز 110 میلیون دستگاه فراتر رفت

امروز شرکت سونی گزارش مالی خود برای دوره 3 ماهه سال مالی جدید را منتشر کرد. بر اساس اظهارات کمپانی این گزارش نشان‌دهنده ثبت رکورد مطلوب فروش برای کنسول پلی‌استیشن 4 است. در این مدت سونی از محل فروش کنسول بازی خود به درآمد 19689 تریلیون ین (معادل 18.6 میلیارد دلاری) دست یافته است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد 2 درصدی را نشان می‌دهد. چنین درآمدی بسیار فراتر از انتظارات تحلیل‌گران بوده است. بر اساس گزارش فوق سود عملیاتی سونی از محل کسب‌وکار نیمه‌هادی خود به 130 میلیارد ین رسیده است. کسب‌وکار گیمینگ این شرکت نیز به سود عملیاتی معادل با 240 میلیارد ین دست یافته است. با این‌حال کسب‌وکار کمپانی در زمینه فیلم و محصولات الکترونیکی به‌ترتیب سود عملیاتی 41 و 60 میلیارد ینی را عاید سونی کرد.

این گزارش نشان می‌دهد که سود عملیاتی سونی از حوزه خدمات گیمینگ طی 3 ماه گذشته به 124 میلیارد ین رسید. در این دوره 3 ماهه پلی‌استیشن 4 فروش 1.9 میلیون دستگاهی را تجربه کرد. بدین‌ترتیب فروش کلی این کنسول به 112.3 میلیون واحد رسید. در عین‌حال درآمد حاصل از فروش بازی‌های PS4 طی 3 ماهه گذشته به 91 میلیون دستگاه رسید. بعلاوه فروش ورژن دیجیتالی بازی PS4 حدودا 74 درصد از کل درآمد این بخش را به خود اختصاص داد؛ در حالی‌که تعداد مشترکین سرویس پلی‌استیشن پلاس به 44.9 میلیون نفر افزایش یافت. سونی با عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 به‌دنبال افزایش این رقم است. کمپانی اعلام کرده که PS5 در آینده‌ای نزدیک عرضه می‌شود و اکنون کلیه کاربران منتظر عرضه این کنسول هستند. با این‌حال تاکنون گمانه‌زنی‌های متعددی پیرامون پلی‌استیشن 5 مطرح شده است. بر این اساس اکنون می‌دانیم که این محصول در فصل پاییز امسال عرضه خواهد شد. اگرچه اطلاعات مربوط به سخت‌افزار، طراحی، عناوین بازی و سایر امکانات این کنسول به‌صورت عمومی اعلام شده است؛ اما قیمت‌گذاری آن کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. البته پیرامون قیمت‌گذاری پلی‌استیشن 5 نیز گمانه‌زنی‌های فراوانی مطرح شده است؛ اما تمامی آن‌ها فاقد جنبه رسمی هستند. بر اساس آخرین گمانه‌زنی‌ها مدلی از این کنسول بدون درایو نوری با قیمت 399 یورو به فروش خواهد رفت. با این‌حال گزارشات مخابره شده از عرضه ورژن مجهز به درایو نوری با قیمت‌گذاری 499 دلاری حکایت دارند.

پلی‌استیشن 5 سونی از پردازنده سفارشی Zen 2 ساخت AMD متشکل از 8 هسته پردازشی با فرکانس 3.5 گیگاهرتز، GPU سفارشی RDNA 2 با 36 واحد CU، قابلیت انجام محاسبات شناور با نرخ 10.28 ترافلاپ، 16 گیگابایت حافظه رم GDDR6، حافظه SSD سفارشی 825 گیگابایتی و یک درایو بلوری 4K UHD بهره خواهد برد. حداکثر فرکانس پردازشی GPU برابر با 2.23 گیگاهرتز بوده و این کنسول از خروجی 8K با نرخ نوسازی 120 هرتزی و افکت‌های صوتی سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند. به‌کارگیری حافظه SSD یکی از فاکتورهای کلیدی در ارتقاء کارآیی پلی‌استیشن 5 به‌شمار می‌رود. مدت زمان لازم برای راه‌اندازی پلی‌استیشن 4 بین 2 تا 50 ثانیه متغیر خواهد بود؛ در حالی‌که در پلی‌استیشن 5 این فرآیند تقریبا به‌صورت آنی انجام می‌شود. از نظر سرعت بارگذاری نیز PS5 قادر به بارگذاری 2 گیگابایت از محتوای حافظه ظرف مدت 0.27 ثانیه خواهد بود؛ در حالی‌که بارگذاری داده‌های 1 گیگابایتی در پلی‌استیشن 4 حدودا 20 ثانیه زمان خواهد برد. سونی معتقد است که به‌کارگیری حافظه SSD جدید سرعت بارگذاری بازی‌ها روی پلی‌استیشن 5 را به میزان قابل‌توجهی ارتقاء خواهد داد. به گفته کمپانی بازی‌ها می‌توانند در یک چشم برهم زدن و تقریبا بدون صرف زمان بارگذاری به سرعت اجرا شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH