گلکسی نوت 20

آشنایی با تمام قابلیت‌های گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا : پرچمداران قلم‌دار!

شرکت سامسونگ در رویداد Unpacked از دو اسمارت‌فون پرچمدار گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا رونمایی کرد. تلفن‌های سری نوت سامسونگ از محبوب‌ترین‌ گوشی‌‌های مجهز به قلم هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند. این تلفن‌ها تجربه بسیار خوبی در زمینه‌های یادداشت‌برداری و سایر قابلیت‌های مرتبط با قلم‌های هوشمند را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. سری گلکسی نوت 20 علاوه بر پیشرفت سخت‌افزاری خود، در زمینه قلم S Pen نیز بهبود یافته است. البته، اسمارت‌فون‌های برخی از برندها نیز به قلم هوشمند مجهز شده‌اند، اما قیمت‌ آن‌ها در مقایسه با هندست‌های سامسونگ بیشتر بوده و در برخی از موارد نیز قلم باید جداگانه خریداری می‌شد.

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا (سمت چپ) و گلکسی نوت 20 (سمت راست)

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا

این تلفن هوشمند با توجه به نام خود برپایه پلتفرم مدل گلکسی S20 اولترا تولید شده است. نوت 20 اولترا از همان صفحه‌نمایش مشابه پرچمدار سری S، یعنی پنل 6.9 اینچی Dynamic AMOLED 2X استفاده می‌کند. رزولوشن این پنل به +1440p می‌رسد و نرخ رفرش آن معادل 120 هرتز است. هرچند، برای استفاده از نرخ رفرش 120 هرتزی باید رزولوشن صفحه را برروی +1080p قرار دهید.

قلم S Pen تلفن نیز ارتقا یافته و میزان تاخیر آن 9 میلی‌ثانیه است. سامسونگ ادعا می‌کند که کار کردن با این قلم همانند نوشتن یک خودکار برروی کاغذ است. هم‌چنین، کاربران می‌توانند یادداشت‌های خود را به وسیله اپ Samsung Notes به فرمت‌های متنی در ورد مایکروسافت تبدیل کرده و آن‌ها را با سایر دستگاه‌های خود همگام‌سازی کنند.

این قلم می‌تواند پنج عملکرد جدید را به وسیله ژست‌های حرکتی در هوا انجام دهد. به عنوان نمونه، شما می‌توانید با کشیدن اشکال مختلف در هوا به منوهای قبلی برگردید، برنامه‌هایی که اخیرا استفاده شده‌اند را باز کنید، به صفحه اصلی برگشته و یا از سایر قابلیت‌های آن استفاده کنید.

از مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در تلفن سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا، استفاده از محافظ صفحه‌نمایش Gorilla Glass Victus است که مدتی قبل معرفی شده بود. این شیشه در برابر خراش‌ها مقاومت بهتری داشته و توانایی تحمل ضربه‌هایی که بر اثر سقوط از ارتفاع 2 متری برروی یک سطح سخت وارد شده‌اند را دارد. در زیر پنل یک سنسور اثرانگشت اولتراسونیک وجود دارد. در بالای تلفن نیز یک دوربین سلفی با کیفیت 10 مگاپیکسل تعبیه شده است.

گلکسی نوت 20

مجموعه دوربین پشتی نوت 20 اولترا همچنان به سنسور اصلی 108 مگاپیکسل مجهز شده است. این دوربین تصاویری با کیفیت 12 مگاپیکسل را ثبت می‌کند. به علاوه، توانایی ضبط ویدیو‌های 8K با سرعت 24 فریم‌برثانیه را نیز دارد. نسبت ابعاد ویدیو ضبط شده در این حالت 21:9 است که به نوعی حالت سینمایی نامیده می‌شود. این نسبت ابعاد برای فیلمبرداری در رزولوشن 1080p با نرخ 120 فریم‌برثانیه نیز امکان‌پذیر است.

با وجود قابلیت لرزشگیر اپتیکال، در این دوربین از فناوری فوکس خودکار Dual Pixel استفاده نشده است. هرچند، فوکوس خودکار از نوع تشخیص فاز بوده و به همراه فوکوس خودکار لیزری در دوربین ToF سه‌بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوت 20 اولترا از لنزهای پریسکوپی با قابلیت زوم 5 برابر اپتیکال بهره می‌گیرد. در پشت این لنز یک سنسور 12 مگاپیکسل حضور دارد و به جای سنسور 48 مگاپیکسلی موجود در مدل S20 اولترا قرار گرفته است. دیافراگم بزرگ و روشن این سنسور (f/3.0) باعث ایجاد پیکسل‌های کوچکتری با ابعاد 1.0 میکرومتر می‌شود. زوم فضایی این دوربین به 50 برابر محدود شده است و ما این مسئله را چندان هم بزرگ نمی‌دانیم، چرا که چنین اعدادی برای زوم کاربرد چندانی ندارند. مانند زوم 100 برابری در سایر مدل‌ها.

گلکسی نوت 20

سومین عضو از مجموعه دوربین نوت 20 اولترا یک دوربین اولتراواید با میدان دید 120 درجه و کیفیت 12 مگاپیکسل است که اندازه پیکسل‌های آن معادل 1.0 میکرومتر بوده و گشودگی دریچه دیافراگم نیز به f/2.2 می‌رسد.

در بخش پردازنده مرکزی این تلفن کمی ارتقا را شاهد هستیم. برخی از نسخه‌های این تلفن به تراشه اسنپدراگون 865 پلاس مجهز شده‌اند که 10 درصد سریع‌تر از مدل 865 موجود در گلکسی S20 است. با این حال، کاربران قاره اروپا و هندوستان باید نسخه‌های دارای تراشه اگزینوس 990 را خریداری کنند که قبلا هم مورد استفاده قرار گرفته بود.

سامسونگ برای ارتباط بیشتر با مایکروسافت در این گوشی‌ها از سرویس بازی xCloud کمک گرفته است. تلفن‌های نوت 20 سامسونگ اولین مجموعه از گوشی‌های نوت هستند که بهینه‌سازی‌های ویژ‌ه‌ نرم‌افزاری برای اجرای بهتر بازی‌ها را تجربه کرده‌اند. نرخ نمونه‌برداری لمسی پنل این گوشی 240 هرتز است که با اسمارت‌فون‌های گیمینگ برابری می‌کند.

هندست گلکسی نوت 20 اولترا از یک باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر بهره می‌گیرد که ظرفیت آن 200 میلی‌آمپر بیشتر از نوت 10 پلاس و 500 میلی‌آمپر کمتر از S20 اولترا است. شارژ این باتری توسط کابل USB-C و یک شارژر 25 وات درون جعبه انجام می‌پذیرد. جای تعجب وجود ندارد، در صورتی که دوست دارید این گوشی را با سرعت بیشتری شارژ کنید، نمی‌توانید از شارژرهای 45 وات استفاده کنید. زیرا این عدد بیشترین سرعتی است که نوت 20 اولترا از آن پشتیبانی می‌کند. هم‌چنین، تلفن جدید سامسونگ از شارژ سریع بی‌سیم 15 وات و شارژ بی‌سیم معکوس 9 وات نیز پشتیبانی می‌کند.

گلکسی نوت 20

وارد مهم‌ترین بخش معرفی یک محصول می‌شویم. قیمت اسمارت‌فون نوت 20 اولترا برای مدل 256 گیگابایت از 1266 یورو آغاز می‌شود. مدل دیگری هم با ظرفیت 512 گیگابایت وجود دارد، اما قیمت آن نیز همانند ظرفیتش افزایش یافته که بیشتر از قیمت 1100 یورویی مدل نوت 10 پلاس و کمتر از قیمت 1345 یورو برای مدل S20 اولترا (با حافظه داخلی 128 گیگابایت) است. کاربران می‌توانند ظرفیت حافظه ذخیره‌ساز را توسط کارت microSD افزایش دهند. در مدل‌های دو سیم‌کارت این اسلات با اسلات سیم‌کارت دوم مشترک است.

پرچمدار سری گلکسی نوت 20 در سه رنگ Mystic Bronze ،Mystic Black و Mystic White به بازار عرضه می‌شود. فروش رسمی در بازارهای منتخب از تاریخ 21 اوت (31 مرداد) شروع خواهد شد. این گوشی در دو مدل 4G و 5G معرفی شده است، اما زمان فروش آن به بازارهای مختلف بستگی دارد.

سامسونگ گلکسی نوت 20

سامسونگ امسال مدل پلاس را معرفی نکرد و تلفن‌های سری جدید گلکسی نوت در دو مدل معرفی شده‌اند. به عبارتی ساده‌تر، مدل الترا جایگزین مدل پلاس شده و مدل معمولی نیز با نام نوت 20 پلاس شناخته می‌شود.

گلکسی نوت 20 نسبت به مدل قبلی خود دارای صفحه‌نمایش بزرگتری بوده و اندازه آن از 6.3 اینچ در مدل نوت 10 به 6.7 اینچ رسیده است. اندازه این پنل کمی کوچکتر از مدل الترا بوده و تنها تفاوت اصلی دو مدل نوت 20 در تخت بودن پنل مدل معمولی و خمیده بودن پنل مدل الترا مشاهده می‌شود.

گلکسی نوت 20
مقایسه سامسونگ گلکسی نوت 20 و نوت 20 الترا

صفحه‌نمایش نوت 20 توسط شیشه گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. در این بخش با یک عقبگرد روبه‌رو شده‌ایم؛ چرا که مدل قدیمی نوت 10 از محافظ گوریلا گلس 6 استفاده می‌کرد. البته در ادامه مطلب متوجه خواهید شد که سامسونگ در این تلفن عقب‌نشینی‌های بیشتری داشته است. به عنوان مثال، نرخ رفرش پنل این تلفن 60 هرتز است. این موضوع باعث می‌شود که تاخیر بسیار کم قلم S Pen به چشم نیاید و زمان بیشتری در مقایسه با تاخیر قلم در مدل الترا وجود داشته باشد.

سامسونگ در بخش باتری عملکرد خوبی داشته و یک باتری 4300 میلی‌آمپری را درون کالبد نوت 20 قرار داده است. ظرفیت این باتری در مقایسه با مدل الترا کمتر بوده، اما در مقایسه با مدل معمولی نوت 10 (3500 میلی‌آمپر) بسیار افزایش داشته است. ظرفیت شارژ این باتری ظرف مدت 30 دقیقه از صفر به 50 درصد می‌رسد که این امر به وسیله فناوری شارژ سریع 25 وات محقق می‌شود.

گلکسی نوت 20

دوربین عضو پایه خانواده گلکسی نوت 20 نسبت به خانواده گلکسی S20 ارتقا یافته است. در این تلفن یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسل با پیکسل‌های بزرگ 1.8 میکرومتر به همراه قابلیت فوکوس خودکار Dual Pixel و لرزشگیر اپتیکال وجود دارد.

یک سنسور 64 مگاپیکسل نیز با پیکسل‌های 1.0 میکرومتر در این مجموعه به عنوان دوربین تله‌فوتو تعبیه شده است. این دوربین توانایی زوم 3 برابر معمولی و زوم 30 برابر فضایی را دارد. به علاوه، این دوربین می‌تواند ویدیوهای 8K را نیز ضبط کند. در آخر یک دوربین التراواید 12 مگاپیکسل در مجموعه دوربین این هندست دیده می‌شود که مشخصات آن همانند سنسور موجود در مدل الترا است.

گلکسی نوت 20

یکی از شباهت‌های اصلی این تلفن با مدل اولترا، بهره‌گیری از تراشه اگزینوس 990 در منطقه اروپا و هند بوده و تراشه اسنپدراگون 865 پلاس در مدل‌های دیگر است. ظرفیت حافظه رم این گوشی معادل 8 گیگابایت بوده و فقط یک مدل با ظرفیت حافظه داخلی 256 گیگابایت وجود دارد. این تلفن برخلاف مدل الترا از کارت microSD پشتیبانی نمی‌کند. مدل 5G نوت 20 نیز فقط با حافظه داخلی 128 گیگابایت به بازار عرضه می‌شود.

قیمت نسخه 4G سامسونگ گلکسی نوت 20 همانند مدل معمولی نوت 10 از 940 یورو آغاز می‌شود. قیمت نسخه 5G نیز به 1023 یورو می‌رسد. این تلفن در رنگ‌های سبز، برنز و خاکستری روانه بازار می‌شود.

3 در مورد “آشنایی با تمام قابلیت‌های گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا : پرچمداران قلم‌دار!”

  1. به نظر منم نمیارزه با این پول امکانات خیلی بیشتری باید می داشت خیلی بیشتر هم از لحاظ دوربین هم رم هم حافظه و حسگر های دیگه سامسونگ تنبل شدی

  2. فکر کنم سانسونگ گفته بزار فقط یه چیزی معرفی منم نگن امسال کاری نکرد…وگرنه کی حاضره 940 یورو پول بابت گوشی بده که ظرفیتش 128 و کارت حافظه هم نمیخوره؟؟؟؟؟؟؟؟درکل حتی مدل التراش تغییر خاصی نکرده نسبت به s20 ultra یا note 10 plus

    10
    5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH