آشنایی با گلکسی زد فولد 2 سامسونگ: بزرگ‌ و بزرگ‌تر!

سامسونگ از اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 2 خود به‌طور کامل رونمایی نکرد؛ اما اکنون کاربران تا حدودی از مشخصات این محصول مطلع شده‌اند. در واقع گلکسی زد فولد 2 بر 2 نمایشگر مجزا متمرکز شده و حتی برخی ویژگی‌های مدل‌‌ پیشین را حفظ نموده است.

نمایشگر داخلی بزرگتر با اندازه 7.6 اینچ و نمایشگر داخلی 6.2 اینچی

اندازه نمایشگر داخلی از 7.3 اینچ در مدل پیشین به 7.6 اینچ افزایش یافته است. همچنین اکنون نمایشگر به منظور ارتقاء کیفیت تصویر از شیشه فوق باریک UTG بهره گرفته است. اندازه نمایشگر خارجی نیز به میزان چشمگیری افزایش یافته و هنگام بسته شدن گلکسی زد فولد 2 این نمایشگر 6.2 اینچی کل فضای جلویی دستگاه را می‌پوشاند. نسبت ابعاد این نمایشگر در مقایسه با اکثر هندست‌های موجود در بازار کشیده‌تر است. اما کاربران در وضعیت بسته شده به آسانی می‌توانند از فولد 2 استفاده کنند. همچنین دوربین جلویی و دوربین‌های داخلی به داخل حفره کروی‌شکل منتقل شده‌اند.

تصاویر مربوط به گلکسی زد فولد 2 در مدل‌های رنگی برنزی و مشکی

هنوز به قیمت‌گذاری این محصول هیچ اشاره‌ای نشده است. همچنین اعلام مشخصاتی نظیر تراشه، دوربین و باتری نیز به مراسم رونمایی آینده که در روز 1 سپتامبر برگزار خواهد شد؛ موکول شده است. پیش‌سفارش هندست میز در همین تاریخ آغاز می‌شود. انجمن XDA به جزئیات بیش‌تری پیرامون این دستگاه دست یافته است؛ اما سامسونگ در جریان پخش زنده مراسم یا برگزاری رویداد مطبوعاتی هیچ‌یک از آن‌ها را تائید نکرده است.

نمایشگر داخلی از یک پنل داینامیک آمولد 2X با نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره خواهد برد. در واقع نرخ نوسازی نمایشگر قابل تنظیم بوده و در محدوده 1 الی 120 هرتز متغیر خواهد بود. علیرغم برخی شایعات مداوم گلکسی زد فولد 2 از قلم S Pen پشتیبانی نمی‌کند. این پنل دارای رزولوشن 1768×2208 پیکسل و نسبت ابعاد 5:4 است. این‌بار از نمایشگر ناچ‌دار هیچ خبری نیست و دوربین داخلی درون یک حفره کروی قرار دارد. حواشی اطراف نمایشگر در مقایسه با مدل اولیه گلکسی فولد به‌مراتب باریک‌تر هستند. نمایشگر خارجی مجهز به یک پنل سوپر آمولد با نرخ نوسازی 60 هرتزی است. این نمایشگر بسیار کشیده بوده و از رزولوشن 816×2260 پیکسلی و نسبت ابعاد 25:9 برخوردار است. هر 2 نمایشگر داخلی و خارجی از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کنند. اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه گوشی قرار دارد؛ لذا صرفنظر از باز یا بسته بودن دستگاه این دکمه به آسانی قابل دسترس خواهد بود. توان پردازشی گلکسی زد فولد 2 از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 865 پلاس تامین خواهد شد و این موضوع ابدا مایه تعجب نیست. بعلاوه این هندست با 12 گیگابایت حافظه رم  LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار می‌شود. همچنین گلکسی زد فولد 2 از اتصال 5G در هر 2 باند فرکانسی موج میلی‌متری و زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی خواهد کرد.

پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه پشت دستگاه از همان آرایش سابق بهره گرفته و مجهز به 3 حسگر 12 مگاپیکسلی با لنزهای مختلف است. دوربین اصلی دارای قابلیت OIS و گشودگی دیافراگم f/1.8 بوده و از حسگری مشابه گلکسی S20 با پیکسل‌های 1.8 میکرونی بهره می‌گیرد. 2 لنز دیگر نیز از نوع تله‌فوتو و فوق‌عریض هستند. هر 2 دوربین جلویی دستگاه مجهز به سنسورهای 10 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و قابلیت فوکوس ثابت هستند. باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی گوشی از قابلیت شارژ سریع سیمی 25 واتی، شارژ بی‌سیم 11 واتی و شارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی زد فولد 2 در اواخر سال جاری عرضه خواهد شد. این هندست با 2 مدل رنگی مختلف شامل برنزی (Mystic Bronze) و مشکی (Mystic Black) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد و طراح مد با نام تام براون نیز در تدارک آماده‌سازی نسخه مدمحور و محدود گوشی است. ساختار لولای جدید از ایده Flex Mode گلکسی زد فلیپ الهام گرفته است. این مشخصه امکان بسته شدن نسبی دستگاه را فراهم می‌کند؛ لذا گوشی به‌صورت ایستاده نیز قابل استفاده خواهد بود.

سامسونگ به مشتریان امکان می‌دهد تا هنگام سفارش گوشی در وبسایت Samsung.com کاور لولایی موردنظر خود را به‌صورت سفارشی انتخاب نمایند (این قابلیت صرفا در مناطق منتخب قابل دسترس خواهد بود). در حالت عادی این کاور با رنگ گوشی مطابقت دارد؛ اما کاربران می‌توانند آن‌را در رنگ‌های قرمز، طلایی پررنگ، نقره‌ای پلاتینی یا آبی یاقوتی سفارش دهند.

لولای مخفی گلکسی زد فولد 2

پیش‌سفارش سامسونگ گلکسی زد فولد 2 از روز 1 سپتامبر آغاز خواهد شد. در این تاریخ جزئیات بیش‌تری پیرامون قیمت‌گذاری و زمان عرضه این دستگاه اعلام خواهد شد. گلکسی زد فولد 2 در 2 مدل رنگی مختلف شامل Mystic Bronze و Mystic Black روانه بازار می‌شود و یک طراح مد با نام تام براون نیز مشغول آماده‌سازی ورژن مدمحور و محدود گوشی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH