آشنایی با تمام قابلیت‌های ساعت هوشمند جدید سامسونگ گلکسی واچ 3

سامسونگ امروز در کنار گوشی‌های گلکسی نوت 20 و تبلت‌های گلکسی تب S7 از ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 هم رونمایی کرد. این ساعت قابلیت اندازه‌گیری اکسیژن خون (SpO2) و همچنین امکان سنجش فشار خون و الکتروکاردیوگرافی را دارد. گلکسی واچ 3 دارای دو سایز ۴۵ و ۴۱ میلی‌متری است که به‌ترتیب قطر نمایشگر ۱.۴ و ۱.۲ اینچی دارند. نمایشگر ساعت از نوع Super AMOLED با رزولوشن ۳۶۰x۳۶۰ پیکسل بوده و دارای پوشش گوریلا گلس DX است. حاشیه ساعت نیز امکان چرخش دارد که برای ناوبری در سیستم‌عامل استفاده خواهد شد.

در داخل گلکسی واچ 3 در کنار ۱ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه از چیپست اگزینوس 9110 با دو هسته پردازشی و سرعت کلاک ۱.۱۵ گیگاهرتز استفاده شده است. همچنین علاوه بر نسخه فقط وای‌فای، یک نسخه LTE هم برای آن وجود دارد.

گلکسی واچ 3 از استاندارد IP68 برای محافظت در برابر آب و گردوغبار و استاندارد MIL-STD-810G برای دوام پشتیبانی می‌کند. باتری ساعت، بسته به سایز آن، ۳۴۰ و ۲۴۷ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد و می‌تواند به‌صورت بی‌سیم یا با استفاده از پد مغناطیسی دایره‌ای شارژ شود.

سامسونگ از سیستم‌عامل Tizen 5.5 روی گلکسی واچ 3 استفاده کرده و در کنفرانس مطبوعاتی امروز گفت که امکان استفاده از قابلیت سنجش اکسیژن خون این ساعت تا آخر امسال فراهم خواهد شد. ضمنا استفاده از قابلیت‌های اندازه‌گیری فشار خون و الکتروکاردیوگرافی ساعت نیاز به تایید مقامات سلامت کشورها خواهد داشت.

گلکسی واچ 3 امکانات زیادی در زمینه آموزش ارایه خواهد کرد. سامسونگ همچنین نرم‌افزاری را برای ثبت بازخورد آنی و تحلیل داده‌های مربوط به دویدن را روی این ساعت  توسعه داده که این داده‌ها شامل پایش ضربان قالب و اندازه‌گیری VO2 Max می‌شوند.

قابلیت دیگری که سامسونگ روی گلکسی واچ 3 ارایه کرده امکان مدیریت خواب است. این قابلیت هرچند جدید نیست، اما واچ 3 امکانات بیشتری را برای پایش دقیق خواب فراهم خواهد کرد. ضمن اینکه همه کاربران به بیش از ۱۲۰ ویدیوی تمرین ورزشی مختلف برای انجام در منزل دسترسی خواهند داشت و این ویدیوها روی هر دستگاهی قابل پخش خواهند بود و واچ 3 به‌صورت زنده آن‌ها را را دنبال خواهد کرد.

گلکسی واچ 3 همچنین امکان یکپارچه‌سازی با گوشی‌های گلکسی نوت 20 را خواهد داشت که شامل پاسخ خودکار برای پیام‌ها یا تصاویر/گیف‌ها و همچنبن ژست‌های دستی برای انجام کارهای محتلف از جمله دریافت تماس خواهند بود. ساعت هوشمند جدید سامسونگ ار تاریخ 6 آگوست در چندین کشور منتخب قابل‌دسترس خواهد بود و از تاریخ 21 آگوست نیز در اروپا عرضه خواهد شد. هر دو سایز ساعت دارای دو نسخه فقط وای‌فای و LTE+وای‌فای هستند و سایز ۴۱ میلی‌متری در دو رنگ نقره‌ای و برنزی و سایز ۴۵ میلی‌متری در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت. البته اواخر امسال یک رنگ انحصاری تیتانیومی هم برای مدل ۴۵ میلی‌متری ارایه خواهد شد.

قیمت نسخه فقط وای‌فای گلکسی واچ 3 از ۴۲۹ یورو برای سایز ۴۱ میلی‌متری و ۴۵۹ یورو برای سایز ۴۵ میلی‌متری شروع می‌شود و قیمت نسخه LTE آن نیز برای دو سایز مذکور به‌ترتیب ۴۷۹ و ۵۰۹ یورو تعیین شده است.

1 در مورد “آشنایی با تمام قابلیت‌های ساعت هوشمند جدید سامسونگ گلکسی واچ 3”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH