آموزش مخفی کردن شماره در واتساپ با دو روش تضمینی

در این مقاله نحوه مخفی کردن شماره در واتساپ را به شما آموزش می‌دهیم. تمامی روش‌ها تست شده هستند و به سوال چگونه شماره خود را در واتساپ مخفی کنیم پاسخ می‌دهند اما ممکن است در برخی نسخه‌های واتساپ خصوصا نسخه‌های جدیدتر نتوانید شماره را مخفی کنید.

استفاده از واتساپ پس از فیلترینگ تلگرام در سال 96 از سوی دولت، به‌صورت چشم‌گیری در ایران رواج پیدا کرد و ما شاهد عضویت میلیون‌ها کاربر ایرانی در این پیام‌رسان هستیم که البته حالا در ایران فیلتر شده است! یکی از نقاط ضعف جدی واتساپ که بسیاری از کاربران را ناراضی و عصبانی کرده‌؛ نمایش شماره تلفن کاربران، برای افراد غریبه است.

به‌عنوان مثال، اگر شما در یک گروه هزار نفره عضو باشید، همه آن هزار نفر می‌توانند شماره تلفن شما را ببینند بدون اینکه شما آن‌ها را بشناسید و آن‌ها شما را بشناسند! البته این مورد به خودی خود ضعف نیست و حتی می‌تواند نقطه قوت هم باشد. چرا که در صورت وجود مزاحمت شما به راحتی می‌توانید از طریق شماره تماس پیگیری کنید و یا اینکه کمتر پیش می‌آید که کسی را در واتساپ نشناسید.

ما در این مقاله قصد داریم نحوه مخفی کردن شماره در واتساپ را آموزش دهیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

نحوه مخفی کردن شماره در واتساپ

توجه کنید که این روش ممکن است بر روی برخی نسخه‌های واتساپ خصوصا نسخه‌های جدیدتر آن کار نکند. اما همچنان برای برخی از افراد جواب می‌دهد.

با این‌که واتساپ به‌صورت پیش‌فرض همه شماره تلفن‌ها را نمایش می‌دهد، اما امکان مخفی کردن شماره تلفن‌ را هم به کاربران خود داده است. برای مخفی سازی شماره خود از دید دیگران، مراحل آسان زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا، اپلیکیشن واتساپ را اجرا کنید.
  2. با کلیک برروی سه نقطه بالا و سپس انتخاب گزینه Setting، وارد تنظیمات واتساپ شوید.
  3. روی گزینه Account کلیک کنید.

نحوه مخفی کردن شماره تلفن در واتساپ

4. از قسمت Account، برروی Privacy تب کنید.

نحوه مخفی کردن شماره تلفن در واتساپ

5. در قسمت Privacy، چند گزینه دیده می‌شود. برروی About کلیک کرده و حالت آن را از Everyone به Nobody تغییر دهید.

نحوه مخفی کردن شماره تلفن در واتساپ

با انجام مراحل آسان بالا، به‌راحتی می‌توانید شماره تلفن خود را از دید دیگران مخفی کرده و با خیال راحت در گروه‌های مختلف عضو و به افراد ناشناس پیام ارسال کنید. در قسمت Privacy گزینه‌های دیگری نیز دیده می‌شود که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

سایر گزینه‌های بخش Privacy :

  • Last Seen: اگر نمی‌خواهید هیچ‌کس از آخرین زمان آنلاین بودنتان مطلع شود، این گزینه را انتخاب و آن را از Everyone (هرکس) به My contact (فقط مخاطبین) و Nobody (هیچ‌کس)، بسته به دلخواه خود تغییر دهید.
  • Profile Photo: اگر نمی‌خواهید به‌جز مخاطبین شما، کسی عکس پروفایل شما را ببیند؛ این گزینه را انتخاب و به حالت Nobody یا My contact تغییر دهید.
  • Status: از قابلیت‌های خوب واتساپ، می‌توان به Status یا همان وضعیت اشاره کرد. از این قابلیت برای به اشتراک‌گذاری فایل‌های تصویری و ویدئویی موقت (24 ساعته) برای تمامی مخاطبین ذخیره شده برروی موبایل، استفاده می‌شود. در Status سه گزینه دیده می‌شود:
    My contact: اگر می‌خواهید همه مخاطبین، وضعیت شما را ببینند، این گزینه را انتخاب کنید.
    My contact except (همه مخاطبین به جز…): با انتخاب این گزینه، تعداد کسانی را که نمی‌خواهید Status شما را ببینند از مخاطبین خود انتخاب و محدود کنید.
    Only share with: اگر می‌خواهید فقط تعداد محدودی از مخاطبین وضعیت شما را ببینند، این گزینه را انتخاب و مخاطبین موردنظر را اضافه کنید.
  • Read receipts: این گزینه برای خواندن پیام در واتساپ بدون خورد تیک آبی به‌کار می‌رود.
  • Groups: اگر نمی‌خواهید کسی شما را در گروه‌های مختلف عضو کند، این گزینه را انتخاب و مخاطبین خود را محدود کنید.
  • Blocked contacts: در این قسمت، لیست افرادی که بلاک کرده‌اید، مشاهده می‌شود.
  • Fingerprint lock: این گزینه برای قفل کردن واتساپ، با استفاده از حسگر اثرانگشت است. این گزینه فقط در نسخه واتساپ کسانی نمایش داده می‌شود که موبایل آن‌ها از این حسگر پشتیبانی می‌کند.

استفاده از شماره مجازی برای مخفی کردن شماره واتساپ

اگر روش بالا برای شما جوابگو نیست؛ بنابراین هیچ راه ساده‌ای برای مخفی کردن شماره در واتساپ نخواهید داشت. در واقع شما نمی‌توانید شماره خودتان را به دلیل قوانین واستاپ از دید دیگران مخفی کنید. راه پیشنهادی ما برای استفاده از واتساپ بدون آنکه کسی متوجه شماره شما شود؛ استفاده از یک شماره دیگر و یا شماره مجازی است.

به بیانی دیگر شما می‌بایست قید شماره خودتان را بزنید و یک پروفایل جدید با شماره دیگر بسازید تا در واتساپ کسی متوجه حضور شما نشود. اگر خرید سیم‌کارت و داشتن یک شماره جدید برای شما کار را پیچیده می‌کند، بهتر است از شماره مجازی استفاده کنید.

شماره مجازی در واقع یک شماره با قابلیت تماس و پیامک است که به صورت اینترنتی در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید از آن برای ساخت اکانت واتساپ استفاده کنید. سرویس‌های بسیار زیادی برای این منظور وجود دارند که Textnow ،Text Me ،2ndLine و حتی گوگل ویس جز بهترین‌های آن هستند.

این اپلیکیشن‌ها برای اندروید و آیفون در دسترس بوده و مهم‌ترین ویژگی اکثر آن‌ها رایگان بودنشان است. با ثبت نام در این سرویس‌ها به شما یک شماره خارجی مثلا آمریکایی یا کانادایی داده شود و می‌توانید از آن برای برقراری تماس و یا دریافت پیامک استفاده کنید. برای ساخت اکانت با شماره مجازی در واتساپ مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در یکی از سرویس‌های گفته ثبت‌نام کرده و شماره خودتان را دریافت نمایید.
  • حالا به واتساپ برگردید و از اکانت خودتان خارج شده و به مرحله اولیه ساخت اکانت جدید بروید.
  • هنگام ثبت نام به جای شماره موبایل خودتان، شماره مجازی دریافت شده را وارید کنید.
  • کد پیامک شده به آن شماره که در اپلیکیشن دریافت می‌شود را وارد واتساپ کنید و یک اکانت مخصوص خودتان بسازید.
  • حالا با این اکانت در واتساپ فعالیت می‌کنید و دیگر کسی از شماره اصلی شما مطلع نخواهد شد و همه شماره مجازی را می‌بینند که خیلی مهم نیست…

 

17 در مورد “آموزش مخفی کردن شماره در واتساپ با دو روش تضمینی”

  1. سلام من کانال تجاری در واتساپ راه اندازی کردم
    مشکلی که هست نمیخوام اعضای گروه بتونن شمارهای دیگران رو ببینن کانال تلگرام فقط ادمین و مدیران انتخاب شده میتونن شماره و پروفایل اعضای عضو شده در کانال رو ببینن
    در صورت امکان راهنمایی بفرمایید با تشکر

    3
    20
  2. با سلام در تماس کنفرانس واتس آپ چکار نکنیم که شماره دو یا چند نفر که دارند با هم کنفرانس میدهند از یکدیگر مخفی بمونه و طرفین نتوانند شماره های یکدیگر را ببینند؟ممنون از راهنمایی شما

    2
    11
  3. سید علی خلوصی

    باسلام و درود.
    ما یک نسخه اصلی واتساپ داریم و نسخه اصلی دیگری نیست. در همه نسخه‌های واتساپ، گزینه‌های account – privacy – about وجود دارد. البته ناگفته نماند این ترفند برروی آخرین نسخه بروزرسانی شده واتساپ دیگر جواب نمی‌دهد.

    6
    15
  4. این ترفند قبلا جواب میداد اما از زمان اخرین بروزرسانی واتساپ این باگ برطرف شده. قبلا منم با این روش شماره مخفی میکردم اما الان دیگه این روش کاربرد نداره.

    7
    25
  5. دست شما درد نکنه. بخاطر مزاحمت‌ها واقن نمیتونستیم تو هیچ گروه پابلیکی عضو بشیم. فقط توضیحات من الان مخفی شده به همراه شمارم.
    من میخوام توضیحات بیوگرافیم نمایش داده بشه ولی شمارم همونجور مخفی بمونه.
    چیکار کنم؟ لطفا به ایمیلم ج بدین
    متشکرم

    11
    37

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH