مجلس به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 1400 به صورت الکترونیکی است!

بر اساس وضع فعلی شیوع کرونا در جهان و تغییر رفتارهای این ویروس، به نظر می‌رسد که انتشار کرونا و مرگ و میر حاصل از آن طی پاییز و زمستان افزایش پیدا کند و بر اساس پیش‌بینی کارشناسان حوزه سلامت، حداقل تا یک سال آینده درگیر ویروس کرونا خواهیم بود.

این پیش‌بینی‌ها موجب شده تا از امروز به دنبال زمینه‌سازی برای زندگی در کار ویروس کرونا طی یک سال آینده یا شاید بیشتر باشیم. یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو آغاز سال تحصیلی است و در کشور ما تاکنون تلاش زیادی برای هوشمند سازی مدارس، اتصال خطوط اینترنت به روستاها و مناطق دورافتاده و همچنین اهدای تلفن و تبلت هوشمند به دانش آموزان به ویژه دانش آموزان محروم صورت گرفته که البته برای برگزاری کلاس‌های آنلاین در سراسر کشور باید این تلاش‌ها دو چندان شود.

اما یکی از مهم‌ترین رویدادهای سال آینده، انتخابات ریاست جمهوری است که به موجب آن شاهد تجمع عده زیادی از مردم در محل رای گیری و استفاده از استامپ و موارد مشابه هستیم که شیوع ویروس کرونا را افزایش خواهد داد.

اما با توجه به سخنان امروز حسینعلی حاجی عضو هیات رئیسه مجلس، نمایندگان ملت در مجلس آماده بررسی طرح‌ها، پیش زمینه‌ها و رفع موانع قانونی برای برگزاری انتخاباتی ریاست جمهوری 1400 به صورت الکترونیکی هستند.

حسنعلی حاجی اعلام کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 1400 به صورت الکتریکی از طرف وزارت کشور فراهم شود. مجلس آماده دریافت گزارشات برای برگزاری انتخابایت به صورت الکترونیکی است.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: در دوره‌های پیشین مجلس، قانون برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکتریکی به تصویب رسیده و هیچگونه منع قانونی برای انجام اینکار وجود ندارد. وزارت کشور و شورای نگهبان باید نشست مشترک برگزار کرده و جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک را بررسی کنند و در نتیجه نشست مشترک در صورت وجود خلاء قانونی یا لزوم اصلاح قانون، لایحه مورد نظر به مجلس ابلاغ شود.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی اقدامی رو به جلو خواهد بود اما باید دید در اجرای آن برای ممانعت از تجمعات مردمی یا ثبت اثرانگشت الکتریکی توسط هزاران نفر در اسکنرها چه اقداماتی صورت خواهد گرفت.

1 در مورد “مجلس به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 1400 به صورت الکترونیکی است!”

  1. انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکتریکی یعنی چی؟آقا الکترونیکی- الکترونیکی-الکترونیکی. به خدا اینا با هم فرق دارن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH