معافیت موقت پنتاگون از ممنوعیت‌های وضع شده توسط دولت ترامپ علیه هواوی

با وجود ممنوعیت‌های گسترده دولت آمریکا بابت به‌کارگیری تجهیزات مخابراتی ساخت هواوی و سایر شرکت‌های چینی توسط پیمان‌کاران، پنتاگون موافقت جزئی دولت ترامپ برای معافیت موقت از این قوانین را دریافت نموده است.

بر اساس گزارش وبسایت Defense News یک یادداشت داخلی به‌دست آمده نشان می‌دهد که پنتاگون به منظور داد و ستد با وزارت دفاع از فرصتی چند هفته‌ای تا روز 30 سپتامبر 2020 بهره‌مند شده است. درخواست معافیت موقت از ممنوعیت‌ها زمانی مطرح شد که شرکت‌ها کماکان با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع فراگیر ویروس کرونا دست‌به‌گریبان بودند. ممنوعیت‌های اولیه از روز 14 آگوست 2020 لازم‌الاجرا بودند.

در حال حاضر دولت مشغول نهایی‌ستزی مقرراتی است که مانع از انعقاد قراردادهای دولتی با کمپانی‌هایی می‌شود که زنجیره‌های تامین آن‌ها شامل محصولاتی از برخی فروشندگان چینی با ریسک بالا است. بر اساس بند شماره 889 قانون دفاع ملی مصوب سال 2019 هواوی در طیف این شرکت‌ها طبقه‌بندی می‌شود. دولت آمریکا غول فناوری چینی را به‌عنوان یک تهدید جاسوسی قلمداد می‌کند.

جان رتکلیف؛ مدیر مرکز اطلاعات ملی با استناد به منافع امنیت ملی ایالات‌متحده مجوز معافیت موقت پنتاگون از ممنوعیت‌های اعلام شده را صادر کرد. همچنین این معافیت مختصر فرصت لازم برای بررسی هرچه بیش‌تر درخواست‌های معافیت از وزارت دفاع را فراهم می‌کند. چنین اقدامی به منزله یک پیروزی موقت برای آن‌دسته از شرکت‌ها و نمایندگان انجمن‌های صنفی است که علیه این ممنوعیت‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH