دوربین سلفی گوشی‌های سامسونگ در سال 2021 در زیر نمایشگر مخفی خواهد شد!

اگرچه سامسونگ ظاهرا جزو نخستین شرکت‌هایی بود که از تصمیم خود مبنی بر به‌کارگیری دوربین‌های جلویی در زیر نمایشگر خبر داد؛ اما غول کره‌ای هنوز موفق به عرضه چنین ایده‌ای نشده است. در عوض کمپانی‌هایی نظیر ZTE و شیائومی در این زمینه از سامسونگ پیشی گرفته‌اند. اما چنین تاخیری می‌تواند دلایل خوشایندی داشته باشد.

بر اساس توئیت منتشر شده توسط یک شخص خبرچین با نام Ice Universe شرکت سامسونگ در سال 2021 بالاخره ایده اختصاصی خود را عملی خواهد کرد و این فناوری احتمالا در پرچم‌داران سری گلکسی S21 به‌کار گرفته خواهد شد. با توجه به محتوای این توئیت ظاهرا سامسونگ در زمینه کیفیت دوربین الزامات سخت‌گیرانه‌‌‌تری را در نظر گرفته است. به همین دلیل کمپانی برای عرضه ایده رقابتی خود به بازار مدت زمان بیش‌تری را صرف نموده است.

کیفیت پایین تصاویر ثبت شده یکی از نگرانی‌ها در زمینه استفاده از فناوری دوربین زیر نمایشگر به‌شمار می‌رود؛ چرا که لنز دوربین بایستی از میان یک لایه شیشه‌ای اضافی اقدام به عکس‌برداری نماید. بدیهی است که این موضوع کیفیت تصاویر ثبت شده را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به همین دلیل انتقال دوربین جلویی به زیر نمایشگر گوشی هیچ‌گاه اقدام پیش پا افتاده‌ای نبوده است.

“ایده دوربین زیر نمایشگر سامسونگ از سایر تکنیک‌های موجود بسیار پیشرفته‌تر است. گوشی موبایلی سامسونگ در خصوص افکت‌های دوربین زیر نمایشگر الزامات سخت‌گیرانه‌تری نسبت به سایر برندها دارند. با توجه به این 2 موضوع به‌کارگیری فناوری دوربین زیر نمایشگر در سری گلکسی S21 در حالت گربه شرودینگر صدق می‌کند.” – Ice Universe؛ 11 سپتامبر 2020

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد؛ محصولات شرکت‌های ZTE و شیائومی هنوز به بازار عرضه نشده‌اند؛ لذا هنوز مشخص نیست که آیا برندهای مذکور موفق به رفع این مشکلات شده‌اند و یا عملکرد این دوربین‌ها نسبت به نمونه‌های عادی تفاوت محسوسی دارد یا خیر. در هر صورت برای روشن شدن واقعیت ناچارا بایستی منتظر بمانیم؛ اما اکیدا توصیه می‌شود تا به صحت و سقم اطلاعاتی از این‌دست با دیده تردید نگاه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH