قیمت و زمان عرضه اسمارت‌فون ال‌جی Wing مشخص شد

کمپانی ال‌جی با رویه عرضه گوشی‌های تاشو که به پدیده‌ای فراگیر در صنعت موبایل تبدیل شده است؛ چندان بیگانه نیست. اما عملکرد ال‌جی در این حوزه برخلاف هواوی و سامسونگ تا حدودی محافظه‌کارانه بوده است.

اسمارت‌فون ال‌جی G8X ThinQ با کیس Dual Screen آپشنال نمونه‌ای ایده‌آل از نگرش کمپانی به‌شمار می‌رود. ال‌جی در عوض استفاده از شیشه انعطاف‌پذیر و پلاستیک در اطراف قاب‌های فلزی محکم به آسانی نمایشگر دوم را درونی قابی قرار داده که به یک گوشی معمولی متصل می‌شود. این روش طراحی در کسب‌وکار دستگاه‌های تاشو تا حدودی ناشی از تنبلی به‌نظر می‌رسد؛ اما 2 هدف مهم یعنی کاهش هزینه‌ها و پیکره‌بندی کلی ساده را عملی می‌کند. اکنون از زمان عرضه اسمارت‌فون 2 نمایشگره ال‌جی G8X حدودا 1 سال زمان گذشته است و عرضه مدل جانشین آن کاملا ضروری به‌نظر می‌رسد. این موضوع موجب شده که ال‌جی Wing به‌عنوان نخستین محصول پروژه Explorer Project به یک نامزد ایده‌آل تبدیل شود. این هندست همانند مدل نسل قبلی خود موسوم به ال‌جی VX9400 بار دیگر نشان می‌دهد که ال‌جی به‌دنبال نوآوری و رونمایی از ایده‌های خلاقانه است.

همان‌طور که ویدیوی تبلیغاتی دستگاه نشان می‌دهد (برای مشاهده آن کافیست اینجا کلیک کنید)؛ ال‌جی Wing یک پرسش کاملا معتبر را مطرح می‌کند: “ال‌جی چه تفکری را در ذهن می‌پروراند؟”

زمان عرضه ال‌جی Wing 5G

ال‌جی Wing در وهله نخست برای شرکت مخابراتی ورایزن و در ادامه طی 3 ماهه چهارم سال جاری میلادی برای اپراتورهای T-Mobile و AT&T عرضه خواهد شد. تا پایان سال ال‌جی Wing در بازارهای متعددی از جمله ایالات‌متحده قابل دسترس خواهد بود. از این گذشته دومین تولیدکننده بزرگ گوشی در کره‌جنوبی تلاش می‌کند تا از مزایای هندست تاشو و نمایشگرهای دوگانه به‌صورت همزمان بهره‌برداری نموده و اسمارت‌فون جدید خود را همتراز با محصولاتی نظیر گلکسی زد فولد 2 و مایکروسافت سرفیس Duo قرار دهد.

قیمت‌گذاری ال‌جی Wing 5G

بر اساس پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رفت که قیمت‌گذاری پایه ال‌جی Wing از مبلغ حدودا 1000 دلار آغاز شود؛ اما این رقم اساسا قیمت پیش‌فرضی است که امروزه اکثر اسمارت‌فون‌های بازار به سمت آن گرایش پیدا کرده‌اند. ال‌جی کماکان در خصوص قیمت‌گذاری دقیق نسخه‌های قراردادی هندست آینده خود اطلاع‌رسانی نکرده است. بی‌تردید مدل عرضه شده توسط اپراتور ورایزن مجهز به آنتن‌های موج میلی‌متری و مودم 5G مخصوص بوده و قیمت‌گذاری آن در مقایسه با مدل‌های ویژه اپراتورهای T-Mobile و AT&T کمی بیش‌تر است.

قیمت‌گذاری 1000 دلاری برای هندست‌های پیشرفته و مدرن مطلوب به‌نظر می‌رسد؛ اما این رقم برای گوشی‌های مجهز به نمایشگر قابل چرخش احتمالا کمی ارزان است. بنابراین احتمالا به همین دلیل ال‌جی برای دستیابی به قیمت‌گذاری مذکور از پردازنده فوق میان‌رده اسنپ‌دراگون 765 و نمایشگر 1080p بهره گرفته و اقدام به حذف دوربین اختصاصی زوم نموده است.

مشخصات ال‌جی Wing 5G

اکنون بسیاری از کاربران برای اطلاع از مشخصات کلیدی اسمارت‌فون ال‌جی Wing کنجکاو هستند. طبیعتا آن‌ها با توچه به سبک طراحی جدید گوشی انتظار دارند که Wing یک مدل پرچم‌دار باشد. اما این موضوع کاملا صادق نیست؛ زیرا این محصول پیشرفته از مشخصه‌هایی نظیر نمایشگر با رزولوشن +QHD و نرخ نوسازی بالا یا تراشه اسنپ‌دراگون 865 بی‌بهره است. حذف چنین مشخصه‌هایی برای دستیابی به برچسب قیمتی مذکور الزامی بوده است. در ادامه به بیان فهرست مشخصات رسمی ال‌جی Wing می‌پردازیم:

  • تراشه: پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 765G 5G به‌همراه مودم X52 5G با سیستم RF
  • نمایشگر اصلی: پنل 6.8 اینچی P-OLED از نوع فول ویژن با نسبت ابعاد 20.5:9، رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (2460×1080 پیکسل) و چگالی پیکسلی 395ppi
  • نمایشگر دوم: پنل 3.9 اینچی G-OLED با نسبت ابعاد 1.15:1، رزولوشن 1240×1080 پیکسل و چگالی پیکسلی 419ppi
  • حافظه: 8 گیگابایت رم، 128 یا 256 گیگابایت حافظه‌داخلی و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی با حداکثر ظرفیت 2 ترابایت
  • دوربین‌ها: دوربین واید با رزولوشن فوق‌العاده بالای 64 مگاپیکسلی (قابلیت OIS، گشودگی دیافراگم F/1.8، میدان دید 78 درجه‌ای و پیکسل‌های 0.8 میکرونی)، دوربین فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی (با دیافراگم F/1.9، میدان دید 117 درجه‌ای و پیکسل‌های 1.0 میکرونی)، دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی (مجهز به فناوری Big Pixel، گشودگی دیافراگم F/2.2، میدان دید 120 درجه‌ای و پیکسل‌های 1.4 میکرونی)
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دیافراگم F/1.9، میدان دید 79.6 درجه‌ای و پیکسل‌های 0.8 میکرونی
  • باتری: از نوع داخلی با ظرفیت 4000 میلی‌آمپرساعت
  • سیستم‌عامل: اندروید 10
  • ابعاد: 169.5×74.5×10.9 میلی‌متر
  • وزن: 260 گرم
  • شبکه: 3G/ 4G LTE-A/ 5G
  • امکانات ارتباطی: وای‌فای 802.11a/b/g/n/ac، بلوتوث 5.1، NFC و USB Type-C (سازگار با USB 3.1 Gen 1)
  • رنگ‌بندی: خاکستری و آبی سایه‌دار
  • سایر امکانات: دوربین Gimbal Motion، دوربین جلویی پاپ‌آپ و تثبیت‌کننده Hexa Motion

طراحی ال‌جی Wing 5G

همان‌طور که می‌بینید؛ هیچ‌کدام از مشخصات ال‌جی Wing کاملا چشمگیر نیست؛ اما این هندست کماکان دارای سخت‌افزاری کاملا قدرتمند در کنار طراحی جذاب قابل چرخش است. در واقع جذابیت ال‌جی Wing از وجود نمایشگر دوگانه ناشی نمی‌شود؛ بلکه این پدیده مدیون شیوه دسترسی به نمایشگرهای مذکور است.

در اسمارت‌فون ال‌جی G8X با بازگشایی کیس نمایشگر دوم، دستگاه همانند یک کتاب از حالت تا شده خارج می‌شود. با این‌حال در ال‌جی Wing برخلاف هندست نسل قبلی، نمایشگر دوم از طریق چرخش 90 درجه‌ای پیش روی کاربران قرار گرفته و ظاهری T شکل به دستگاه می‌دهد. بنابراین طبقه‌بندی ال‌جی Wing در طیف گجت‌های مجهز به نمایشگر دوگانه احتمالا چندان صحیح نیست؛ زیرا اندازه یکی از نمایشگرها بسیار کوچک بوده و عملکرد آن نیز محدود است.

کاربرد اصلی نمایشگر دوم برعهده گرفتن برخی ویژگی‌ها و اعمال کلیدی نمایشگر اصلی دستگاه است. به‌عنوان مثال این نمایشگر می‌تواند از یک صفحه‌کلید مجازی میزبانی نموده و حین پیمایش کاربر درون گالری گوشی ابزارهای موردنظر وی جهت ویرایش عکس یا ویدیو را نمایش دهد. همچنین کاربر حین تماشای یک ویدیو قادر به چت کردن خواهد بود. بعلاوه وی بدون قرار دادن انگشت خود روی نمایشگر اصلی می‌تواند فرامین کنترلی درون بازی‌ها را اجرا نماید. نهایتا دسترسی کاربر به رابط کاربری برنامه‌هایی نظیر یوتیوب و اسپاتیفای نیز از طریق نمایشگر دوم امکان‌پذیر خواهد بود.

کاربران حتی حین تماشای ویدیو در نمایشگر اصلی می‌توانند به مطالعه کامنت‌های منتشر شده در یوتیوب بپردازند. یکی دیگر از کاربردهای نمایشگر دوم هنگامی آشکار می‌شود که شما داخل خودرو نشسته و گوشی خود را روی پایه استند قرار می‌دهید. در این‌حالت نمایشگر دوم نقش یک پنل کنترلی را ایفا نموده و داده‌های عمومی ناوبری روی نمایشگر اصلی نشان داده می‌شوند.

لولای گوشی به شکلی بادوام ساخته شده و نمایشگر نیز در تست‌های انجام شده تا 200 هزار نوبت بدون مشکل چرخش یافته است. بعلاوه به‌کارگیری یک ماده اولیه خاص مانع از خراشیدگی نمایشگر دوم گوشی می‌شود. ال‌جی Wing هنگام قرارگیری در وضعیت بسته نسبتا ضخیم است. اما با توجه به وجود نمایشگر فوقانی و دوربین سلفی پاپ‌آپ 32 مگاپیکسلی این موضوع تا حدودی قابل تحمل است.

ابعاد نمایشگرهای ال‌جی Wing 5G

نمایشگر اصلی ال‌جی Wing با اندازه 6.8 اینچی خود کاملا جادار است؛ در حالی که نمایشگر کوچکتر یک نمونه 4 اینچی بوده و از نسبت ابعاد تقریبا 1:1 برخوردار است.

یکی دیگر از موارد کاربرد نمایشگر دوم به گیمرها مربوط می‌شود؛ جایی که این پنل می‌تواند جهت گسترش تجربه گیمینگ کاربران به‌کار گرفته شود. بدین‌ترتیب در استفاده از فضای نمایشگر اصلی صرفه‌جویی خواهد شد. البته توسعه‌دهندگان به منظور سازگاری اپلیکیشن‌ها و بازی‌های خود با قالب طراحی جدید ال‌جی بایستی نسبت به به‌روزرسانی آن‌ها اقدام نمایند.

دوربین ال‌جی Wing 5G

ال‌جی Wing 5G با پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه و یک دوربین سلفی پاپ‌آپ با مشخصات زیر روانه بازار می‌شود:

  • دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی از نوع OIS Wide 2 با گشودگی دیافراگم F/1.8، میدان دید 78 درجه‌ای و پیکسل‌های 0.8 میکرونی
  • دوربین فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.9، میدان دید 117 درجه‌ای و پیکسل‌های 1.0 میکرونی
  • دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی مجهز به فناوری Big Pixel، گشودگی دیافراگم F/2.2، میدان دید 120 درجه‌ای و پیکسل‌های 1.4 میکرونی
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم F/1.9، میدان دید 79.6 درجه‌ای و پیکسل‌های 0.8 میکرونی

سنسورهای دوربین ال‌جی Wing، مشخصات و موقعیت آن‌ها

همان‌طور که می‌بینید؛ این هندست فاقد هرگونه لنز تله‌فوتو یا پریسکوپی است؛ اما از مشخصه‌هایی موسوم به Gimbal Motion Camera و Hexa Motion Stablizer بهره می‌گیرد. مشخصه‌های مذکور با بهره‌گیری از دوربین‌های اصلی و بدنه گوشی نقش یک دستگیره گیمبال را ایفا نموده و امکان ضبط ویدیوهای کاملا بدون لرزش و زیبا را فراهم می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH