دلیل افزایش قیمت تلفن همراه

دلیل افزایش قیمت تلفن همراه چیست؟ گوشی موبایل گران خواهد شد؟

رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن وارد کنندگان موبایل، در مصاحبه اخیر خود عوامل متعدد افزایش قیمت تلفن همراه در بازار را اعلام کرد. طی روزهای اخیر شاهد افزایش ناگهانی قیمت تلفن همراه در بازار بودیم، برخی موارد مانند افزایش نرخ ارز یکی از عواملی هستند که تاثیر مستقیم بر روی بازار موبایل کشور دارد و موجب نوسانات قیمت تلفن همراه می‌شود. اما رضا قربانی، رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن وارد کنندگان موبایل از عوامل دیگر تاثیر گذار در افزایش قیمت‌ تلفن همراه پرده برداشت.

رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن وارد کنندگان موبایل اعلام کرد: طی 45 روز گذشته ارزی به شرکت‌های وارد کننده تخصیص داده نشده و این موضوع روال کار این شرکت‌ها برای اجرای قانون سقف و سابقه را برهم زده است. به همین دلیل طی سه هفته اخیر تمامی کالاهای وارداتی با افزایش قیمت مواجه شدند اما تلفن همراه کمترین میزان افزایش قیمت را داشت.

رضا قربانی با تاکید بر افزایش قیمت ارز گفت: قیمت ارز تاثیر مستقیمی بر روی بازار تلفن همراه دارد. با توجه به روند صعودی قیمت‌ها متوجه می‌شویم که قیمت تلفن همراه به صورت روزانه دو درصد افزایش داشته است. به طور مثال مدل شیائومی ردمی نوت 9 با حافظه 128 با قیمت 5 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. در زمان تخصیص ارز، قیمت این مدل یک میلیون تومان کاهش داشت اما اکنون با افزایش نرخ دلار قیمت آن به 5 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است.‌

رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن وارد کنندگان موبایل با اشاره به آغاز مدارس و افزایش تقاضا در بازار تلفن همراه و تبلت گفت: شروع سال تحصیلی با آموزش آنلاین و افزایش درخواست برای تلفن هوشمند یا تبلت و عدم آمادگی بازار خرده فروشی نیز از دیگر دلایل رشد ناگهانی قیمت موبایل است.

قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند؟

رضا قربانی در مورد اختلال بازار در ماه آینده گفت: عدم تخصیص ارز در 45 روز گذشته تعادل در بازار را برهم زده و تاثیر خود را طی ماه آینده نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: راه کاهش قیمت‌ها، نزول قیمت ارز است، با کاهش قیمت ارز، روند واردات و ترخیص تلفن همراه تسهیل می‌شود و بازار اشباع خواهد شد و با این شوک، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH