یوتیوب برای اعمال محدودیت سنی روی ویدیوها از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کند

یوتیوب دارای ابزارهایی است که به تولیدکنندگان محتوا امکان می‌دهد تا بر روی ویدیوهای خود محدودیت‌های سنی را اعمال نمایند. بدین‌ترتیب صرفا افرادی با سن بالاتر از میزان تعیین شده قادر به تماشای این ویدیوها خواهند بود. با این‌حال پیش‌تر مسئولیت اعمال محدودیت سنی روی ویدیوها عمدتا بر عهده تولیدکنندگان محتوا بود. اکنون نیز الگوریتم‌ یوتیوب گاها ویدیوها را بررسی نموده و نمونه‌های دارای محتوای نامناسب را جهت بررسی توسط تیم خود علامت‌گذاری می‌کند.

با این‌حال اکنون یوتیوب با رویکردی آینده‌نگرانه به‌دنبال استانداردسازی و فراگیر نمودن هرچه بیش‌تر محدودیت‌های سنی است. در واقع آن‌ها قصد دارند تا از الگوریتم یادگیری ماشینی مورد استفاده جهت علامت‌گذاری ویدیوهای نامناسب برای اعمال محدودیت‌های سنی روی ویدیوها نیز بهره‌برداری نمایند. با پیاده‌سازی این تکنیک استفاده از روزنه‌های موجود نظیر مشاهده ویدیو هنگام ادغام آن در یک وبسایت دیگر برای کودکان به‌مراتب دشوارتر خواهد شد.

به گفته یوتیوب پیاده‌سازی چنین تکنیکی بدان معناست که با جاسازی یک ویدیوی دارای محدودیت سنی در وبسایتی متفاوت و کلیک کردن کاربر روی آن، نامبرده به صفحه یوتیوب هدایت شده و به منظور احراز شرایط سنی بایستی به حساب‌کاربری خود وارد شود. یوتیوب خاطرنشان می‌کند که “چنین تکنیکی به تولیدکنندگان محتوا کمک خواهد کرد تا در صورت انتشار ویدیوی خود با هر صورت ممکن از امکان تماشای انحصاری آن توسط مخاطبانی با شرایط سنی مناسب اطمینان حاصل کنند.” یوتیوب پیش‌تر به‌دلیل صدور مجوز انتشار برخی ویدیوها در پلتفرم خود با هجمه‌ای از انتقادات مواجه شده است. قبل‌تر نیز کمپانی به‌دلیل انتشار ویدیوهایی با مضمون آزار و توطئه در پلتفرم YouTube Kids مورد حملات شدید منتقدان قرار گرفت. پیش‌تر به‌نظر می‌رسید که کمپانی با هدف جلوگیری از تکرار چنین رویدادهایی دست به فیلترینگ سنگین محتوا بزند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH