شرکت آمازون از پلتفرم گیمینگ ابری اختصاصی خود با نام Luna رونمایی کرد

امروزه با عرضه کنسول‌های نسل آینده پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس دنیای کنسول‌های بازی قدرتمندتر از هر زمان دیگری شده است. بدین‌ترتیب شاهد ایجاد تغییراتی در حوزه گیمینگ هستیم؛ چرا که به منظور دسترسی آسان‌تر و فراگیرتر کاربران به پلتفرم‌های اشتراک‌محور پخش بازی رویه‌ جدیدی ایجاد شده است. کاربران با پرداخت هزینه اشتراک ماهیانه و دسترسی به ارتباط اینترنتی باکیفیت و بدون نیاز به خریداری سخت‌افزار قدرتمند می‌توانند به بازی‌های بی‌شماری دسترسی پیدا کنند.

با معرفی پلتفرم‌های محبوبی نظیر Xbox xCloud، Google Stadia و Nvidia GeForce Now بازار نخستین گام خود را در این مسیر برداشته است. غول جدید دنیای فناوری یعنی شرکت آمازون نیز با رونمایی از پلتفرم گیمینگ ابری خود موسوم به Luna اخیرا به این جریان پیوست. در این پلتفرم اجرای بازی مبتنی بر حق اشتراک برخلاف سرویس گوگل استادیا کاربران ملزم به خریداری عناوین بازی‌ها نخواهند بود.

شرکت آمازون در روز 24 سپتامبر (3 مهرماه) از پلتفرم Luna رونمایی کرد. این محصول در واقع پلتفرم اختصاصی غول دنیای تجارت الکترونیک برای اجرای بازی‌ها به‌شمار می‌رود. این پلتفرم از فناوری AWS بهره گرفته و با سرویس Prime Gaming شرکت آمازون ادغام خواهد شد. کاربران کامپیوترهای شخصی،  مک، فایر تی‌وی، آی‌فون و آی‌پد قادر به ثبت‌نام در پلتفرم Luna خواهند بود. بر اساس اعلام کمپانی ورژن آینده این پلتفرم با قابلیت پشتیبانی از سیستم‌عامل اندروید عرضه خواهد شد.

کنترلر Luna

پلتفرم Luna آمازون به‌دنبال استفاده از کلیه دستگاه‌های قابل دسترس کاربران است؛ بنابرانی کمپانی هیچ‌گونه سخت‌افزار اختصاصی را برای Luna تولید نخواهد کرد. با این‌حال کنترلر جدید موسوم به Amazon Luna Controller یک محصول استثنائی و منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

با بررسی تصاویر اولیه این کنترلر می‌توان دریافت که کنترلر Luna به وضوح از طراحی کنترلر گوگل استادیا الهام گرفته است. با این‌حال Amazon Luna دارای رنگ‌آمیزی مشکی و بنفش است. این کنترلر از عملکردی یکپارچه با دستیار صوتی الکسا برخوردار بوده و از قابلیت اتصال مستقیم به پلتفرم بهره می‌گیرد؛ موضوعی که موجب کاهش تاخیر در عملکرد خواهد شد. بعلاوه کاربر با استفاده از فرامین صوتی به آسانی می‌تواند میان صفحات مختلف جابه‌جا شده و دستورات موردنظر را اجرا نماید.

کنترلر Luna در دوره عرضه اولیه با قیمت‌گذاری 50 دلاری به فروش خواهد رفت

آرشیوی بزرگ شامل تعداد زیادی بازی

کاربران با خریداری اشتراک Luna و پرداخت مبلغ 5.99 دلار به‌صورت ماهیانه می‌توانند بر روی 2 دستگاه مختلف به‌صورت همزمان بازی کرده و از دسترسی به آرشیو بزرگی از بازی‌ها شامل بیش از 100 عنوان بازی لذت ببرند. بسیاری از این بازی‌ها دارای محتوای گرافیکی 4K با سرعت 60 فریم برثانیه هستند. کلکسیون بازی‌ها شامل عناوین بسیار ارزنده‌ای نظیر Resident Evil 7، Control، Panzer Dragoon، A Plague Tale: Innocence، The Surge 2، Yooka-Laylee، GRID، Abzû و Brothers: A Tale of Two Sons است. 

بعلاوه آمازون در حال همکاری با شرکت Ubisoft است. چنین اقدامی تضمین‌کننده دسترسی سریع کاربران به بازی‌های جدید Ubisoft نظیر Assassin’s Creed Valhalla، Far Cry 6 و Immortals Fenyx Rising خواهد بود. متاسفانه به‌نظر می‌رسد که این سرویس در مرحله راه‌اندازی اولیه خود صرفا کاربران آمریکایی را تحت پوشش قرار خواهد داد. اما در آینده احتمالا کشورهای بیش‌تری از این سرویس پشتیبانی خواهند کرد. به‌نظر می‌رسد که Amazon Luna رقیبی شایسته در حوزه پلتفرم‌های گیمینگ ابری به‌شمار می‌رود. بی‌تردید آینده صنعت گیمینگ با موفقیت این پلتفرم‌ها گره خورده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH