گلکسی A72 نخستین اسمارت‌فون سامسونگ مجهز به دوربین پنج‌گانه خواهد بود

کمپانی سامسونگ به‌زودی نخستین اسمارت‌فون خود مجهز به پیکره‌بندی دوربین پشتی پنج‌گانه را عرضه خواهد کرد. موضوع جالب‌توجه این‌که این محصول جزو پرچم‌داران سامسونگ نبوده و یک اسمارت‌فون کاملا میان‌رده با نام گلکسی A72 است. این محصول جانشین گوشی گلکسی A71 به‌شمار می‌رود؛ هندستی که در ژانویه سال جاری روانه بازار شد. هنوز مشخص نیست که آیا گلکسی A72 همانند هندست نسل قبلی در اواخر سال جاری معرفی خواهد شد یا خیر؛ اما بر اساس گزارش جدیدا مخابره شده از کره‌جنوبی ظاهرا سامسونگ تصمیم گرفته تا اسمارت‌فون جدید خود را در 6 ماهه نخست سال 2021 روانه بازار کند.


پیکره‌بندی دوربین پنج‌گانه شامل حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی، لنز تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری، ماژول ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی اختصاصی جهت خلق جلوه‌های عکاسی بوکه خواهد بود. همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز در قسمت جلویی دستگاه مستقر خواهد شد.

به‌‌عبارت دیگر کیفیت تصاویر و قابلیت‌های عکاسی در گلکسی A72 احتمالا با اسمارت‌فون جدیدا عرضه شده گلکسی S20 Fan Edition برابری خواهد کرد و این 2 هندست تنها به لحاظ برخی امکانات و ترفندهای جانبی با یکدیگر تفاوت خواهند داشت. گلکسی A72 در کنار اسمارت‌فون جدید دیگری با نام گلکسی A52 روانه بازار خواهد شد. گلکسی A52 به‌عنوان مدل جانشین گلکسی A51 عرضه می‌شود؛ محصولی که یکی از پرفروش‌ترین هندست‌های سامسونگ در سال 2020 به‌شمار می‌رود. این هندست میان‌رده کماکان از پیکره‌بندی دوربین پشتی چهارگانه بهره خواهد برد. بنابراین گلکسی A52 از شباهت بیش‌تری نسبت به مدل نسل قبلی برخوردار است و گزارش فوق نیز به همین موضوع اشاره می‌کند.

سامسونگ در مقوله ارزیابی دوربین‌های موبایلی روی اسمارت‌فون‌های میان‌رده خود سابقه درخشانی دارد. گلکسی A7 2018 نخستین اسمارت‌فون سامسونگ با ماژول دوربین سه‌گانه به‌شمار می‌رفت؛ در حالی‌که گلکسی A9 2018 عنوان نخستین اسمارت‌فون جهان مجهز به دوربین پشتی چهارگانه را یدک می‌کشید. گلکسی‌نوت 8 نخستین دستگاه سامسونگی با دوربین دوگانه محسوب می‌شد. این هندست بیش از 3 سال پیش روانه بازار شد و در واقع از آن زمان به بعد کمپانی برای رونمایی از ماژول‌های دوربین کاملا بازطراحی شده خود از یک دستگاه پرچم‌دار استفاده نکرده است.

1 در مورد “گلکسی A72 نخستین اسمارت‌فون سامسونگ مجهز به دوربین پنج‌گانه خواهد بود”

  1. مرتضی مانی

    ای کاش به جای این همه لنز یک لنز درست و حسابی قرار میداد مثل pixel 4a و iphone se 2020
    اما به جایش از بدنه شیشه ای با کیفیت و پردازنده اسنپ دراگون 765 استفاده میکرد.

    10

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH