تصاویر و فهرست مشخصات اسمارت‌فون‌های شیائومی Mi 10T و Mi 10T پرو منتشر شد

کمپانی شیائومی در روز 30 سپتامبر (9 مهرماه) از اسمارت‌فون‌های برند جدید Mi 10T به‌عنوان جانشین سری سال گذشته Mi 9T رونمایی خواهد کرد. اگرچه این‌بار شاهد تغییر نام تجاری هندست‌ها به ردمی K نخواهیم بود. در عوض کمپانی از دستگاه‌های اصلی با مشخصات پرچم‌دار و نمایشگرهایی با نرخ نوسازی بالا رونمایی می‌کند. امروز تصاویر مطبوعاتی منتشر شده نمایی همه‌جانبه از گوشی را نمایش می‌دهند. همچنین فهرست مشخصات کامل هر 2 هندست نیز منتشر شده است.

تصاویر و مشخصات این هندست‌ها توسط یک خبرچین کاملا قابل‌اعتماد با نام Sudhanshu Ambhore منتشر شده است. تصاویر ارسالی توسط وی نشان‌دهنده هندستی مشکی‌رنگ بوده و عرضه اسمارت‌فون‌های جدید با نمایشگرهای دارای نرخ نوسازی بالا و تراشه اسنپ‌دراگون 865 را موردتائید قرار می‌دهند.

مشخصات شیائومی Mi 10T

نسخه معمولی Mi 10T دقیقا همانند اکثر اسمارت‌فون‌های برند ردمی از یک نمایشگر 6.67 اینچی IPS LCD بهره خواهد برد. با این‌حال نمایشگر مذکور از نرخ نوسازی خیره‌کننده 144 هرتزی پشتیبانی خواهد کرد. این پنل دارای رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نسبت ابعاد 20:9 و روکش محافظ از جنس گوریلا گلس 5 بوده و طیف رنگی DCI-P3 را تحت پوشش قرار می‌دهد. در بخش سخت‌افزار داخلی نیز این هندست از تراشه قدرتمند اسنپ‌دراگون 865 به‌همراه 8 گیگابایت رم LPDDR5 و 128 گیگابایت حافظه UFS 3.1 بهره خواهد برد. چنین مشخصاتی حقیقتا چشمگیر به‌نظر می‌رسند. انرژی موردنیاز این مجموعه از طریق یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی تامین خواهد شد. چنین سرعتی برای شارژ باتری اگرچه سریع‌ترین استاندارد موجود به‌شمار نمی‌رود؛ اما کماکان بسیار رضایت‌بخش خواهد بود.

Mi 10T مجهز به پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه خواهد بود. این ماژول شامل حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی همراه با دوربین فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی است. پنل پشتی گوشی با روکشی از جنس گوریلا گلس 5 پوشانده شده است. از آن‌جا که نمایشگر این هندست از فناوری LCD استفاده می‌کند؛ لذا یکپارچه‌سازی اسکنر اثرانگشت با نمایشگر گوشی مقدور نبوده است. بنابراین اسکنر اثرانگشت به قسمت جانبی بدنه دستگاه منتقل شده است.

همچنین شیائومی Mi 10T با اسپیکرهای دوگانه مجهز به فناوری Hi-Res Audio، اتصال وای‌فای 2 بانده، NFC و بلوتوث 5.1 روانه بازار می‌شود. متاسفانه این هندست فاقد جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است؛ اما درگاه مادون‌قرمز کماکان در قسمت فوقانی بدنه دستگاه تعبیه شده است. این هندست در مدل‌های رنگی مشکی و نقره‌ای به بازار عرضه خواهد شد. نهایتا Mi 10T با وجود وزن 218 گرمی خود یک دستگاه سنگین‌وزن به‌شمار می‌رود.

مشخصات Mi 10T پرو

شیائومی Mi 10T Pro 5G دارای یک پنل LCD با اندازه 6.67 اینچ و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس است. این نمایشگر مجهز به نرخ نوسازی 144 هرتزی بوده و دارای یک حفره کروی‌شکل جهت میزبانی از دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی گوشی است. بعلاوه توان پردازشی این اسمارت‌فون از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 865 و 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 تامین خواهد شد. اکنون یکی از تفاوت‌های بزرگ میان Mi 10T و Mi 10T پرو این است که کاربران قادر به خریداری نسخه پرو در 2 پیکره‌بندی مختلف با 128 یا 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 خواهند بود.

این هندست با توجه به وجود واژه “Pro” در نام آن از پیکره‌بندی دوربین پیشرفته‌تری نسبت به مدل معمولی Mi 10T برخوردار است. این هندست در عوض به‌کارگیری دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی از یک حسگر 108 مگاپیکسلی با قابلیت OIS استفاده خواهد کرد. سایر مولفه‌های دوربین شامل حسگر فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی میان هر 2 هندست مشترک خواهند بود. اسپیکرهای استریو، اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه، NFC و درگاه مادون‌قرمز سایر امکانات این هندست را تشکیل می‌دهند. انرژی موردنیاز Mi 10T پرو از طریق یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی تامین شده و این هندست در 3 مدل رنگی مختلف شامل مشکی، آبی و نقره‌ای به بازار عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH