مایکروسافت از مدل‌های جدید سرفیس لپ‌تاپ Go و سرفیس پرو ایکس رونمایی کرد

روز گذشته شرکت مایکروسافت از 2 مدل کامپیوتر جدید رونمایی کرد. یکی از این محصولات دستگاهی اقتصادی با نام سرفیس لپ‌تاپ Go بوده و محصول دیگر در واقع دومین نسل از لپ‌تاپ ممتاز سرفیس پرو ایکس است.

سرفیس لپ‌تاپ Go مدل مقرون‌به‌صرفه دستگاه گران‌قیمت‌تر سرفیس لپ‌تاپ محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ دارای یک نمایشگر 12.4 اینچی با نسبت ابعاد 3:2 و رزولوشن 1536×1024 پیکسل است. این نمایشگر از نوع لمسی است. توان پردازشی سرفیس لپ‌تاپ Go توسط پردازنده نسل دهمی Core i5-1035G1 اینتل  و تراشه گرافیکی Intel UHD Graphics تامین می‌شود. این محصول دارای 4 یا 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X و 64 گیگابایت حافظه eMMC یا 128/256 گیگابایت حافظه SSD است.

سرفیس لپ‌تاپ Go مجهز به یک وب‌کم 720p با گشودگی دیافراگم f/2.0، میکروفون‌های دوگانه بلندبرد و اسپیکرهایی با فناوری Dolby Audio است. درگا‌ه‌های ارتباطی لپ‌تاپ شامل یک پورت USB-C، یک پورت USB-A، وای‌فای 802.11ax، بلوتوث 5، جک صوتی هدفون و یک عدد پورت ویژه Surface Connect است.

سرفیس لپ‌تاپ Go مجهز به یک درب آلومینیومی بوده و در قسمت پایه نیز از سیستم رزین کامپوزیت پلی‌کربنات با الیاف شیشه‌ای و 30 درصد محتوای قابل بازیافت پس از مصرف استفاده می‌کند. این محصول در 3 مدل رنگی مختلف شامل آبی یخی (Ice Blue)، قهوه‌ای (Sandstone) و پلاتینی (Platinum) قابل دسترس خواهد بود. سرفیس لپ‌تاپ Go با سیستم‌عامل ویندوز 10 هوم در حالت S روانه بازار می‌شود. مدل پایه این ‌لپ‌تاپ مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه eMMC با برچسب قیمتی 550 دلاری عرضه می‌شود. مدل مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه SSD با قیمت‌گذاری 700 دلاری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. نهایتا مدل مجهز به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه SSD نیز 900 دلار قیمت‌گذاری خواهد شد. برای مشاهده ویدیوی مربوط به معرفی سرفیس لپ‌تاپ Go کافیست اینجا کلیک کنید.

مدل جدید سرفیس پرو ایکس در واقع نسخه ارتقایافته دستگاه سال گذشته به‌شمار رفته و یک تبلت ویندوزی مبتنی بر معماری ARM قلمداد می‌شود. این دستگاه مجهز به یک نمایشگر لمسی 13 اینچی با نسبت ابعاد 2:3 و رزولوشن 2880×1920 پیکسل است. نسخه به‌روزرسانی شده سرفیس پرو ایکس از سبک طراحی جدیدی بهره گرفته و مایکروسافت ادعا می‌کند که این الگو نازکترین طراحی ممکن برای سرفیس پرو است؛ در حالی‌که دستگاه کماکان از یک پایه استند مجزا بهره می‌گیرد.

توان پردازشی دستگاه از طریق 2 تراشه سفارشی تامین می‌شود. نخستین تراشه با نام SQ 1 متعلق به سال گذشته بوده و توسط شرکت مایکروسافت تولید شده است. تراشه دوم نیز SQ 2 نام دارد و توسط شرکت کوالکام تولید می‌شود. مایکروسافت در خصوص مشخصات این تراشه هیچ‌گونه جزئیاتی ارائه نکرده است. اما از آنجا که تراشه SQ 1 بر پایه چیپست اسنپ‌دراگون 8cx طراحی شده بود؛ لذا تراشه SQ 2 نیز احتمالا بر اساس چیپست اسنپ‌دراگون 8cx Gen 2 تولید خواهد شد. مشخصات GPU نیز این فرضیه را تائید می‌کنند. تراشه SQ 1 مجهز به پردازنده گرافیکی آدرنو 685 است؛ در حالی‌که تراشه SQ 2 از GPU آدرنو 690 بهره می‌گیرد. این GPUها به ترتیب در تراشه‌های اسنپ‌دراگون 8cx و اسنپ‌دراگون 8cx Gen 2 مورد استفاده قرار گرفته‌اند. مایکروسافت ادعا می‌کند که باتری مدل جدید سرفیس پرو ایکس حدودا 15 ساعت شارژدهی خواهد داشت.

سرفیس پرو ایکس با 8 یا 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X روانه بازار می‌شود. از جنبه حافظه‌داخلی نیز کاربران می‌توانند میان مدل‌هایی با 128، 256 و 512 گیگابایت حافظه قابل تعویض M.2 2230 SSD یکی را انتخاب کنند. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که درایور توسط کاربر قابل تعویض نیست. مایکروسافت نیز اعلام کرده که این درایور صرفا توسط تکنسین فنی کمپانی قابل تعویض خواهد بود. از آنجا که سخت‌افزار تبلت مبتنی بر معماری ARM طراحی شده است؛ لذا این دستگاه با سیستم‌عامل ویندوز 10 هوم مبتنی بر معماری ARM عرضه خواهد شد.

سرفیس پرو ایکس مجهز به دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی برای ضبط ویدیوهای 1080p و یک دوربین مجزا برای مشخصه تشخیص چهره windows Hello است. دوربین پشتی 10 مگاپیکسلی از قابلیت ضبط ویدیو با حداکثر رزولوشن 4K برخوردار است. میکروفون‌های دوگانه با برد بالا و اسپیکرهای استریوی 2 واتی با فناوری Dolby Audio سایر امکانات تبلت را تشکیل می‌دهند. برای مشاهده ویدیوی مربوط به مدل جدید سرفیس پرو ایکس کافیست اینجا کلیک کنید.

درگاه‌های ارتباطی سرفیس پرو ایکس شامل 2 پورت USB-C، درگاه Surface Connect، اتصال Gigabit LTE با پشتیبانی از نانوسیم و eSIM، وای‌فای 802.11ac، بلوتوث 5 و A-GPS است. مدل جدید سرفیس پرو ایکس با صفحه‌کلید مربوط به مدل سال گذشته سازگاری دارد. این محصول اکنون در 3 مدل رنگی جدید شامل پلاتینی (Platinum)، آبی یخی (Ice Blue) و قرمز (Poppy Red) روانه بازار می‌شود؛ اما کماکان به‌صورت مجزا و با قیمت‌گذاری 104 دلاری به فروش خواهد رفت. این سناریو در خصوص قلم Surface Slim Pen نیز صادق است. قیمت‌گذاری این ابزارجانبی حدودا 145 دلار گرانتر خواهد بود.

سرفیس پرو ایکس در 6 پیکره‌بندی مختلف عرضه خواهد شد و تنها 2 مورد از آن‌ها مجهز به تراشه جدید SQ 2 شرکت مایکروسافت خواهند بود. این مدل‌ها شامل نسخه 256 گیگابایتی با قیمت‌گذاری 1500 دلاری و نسخه 512 گیگابایتی با قیمت‌گذاری 1800 دلاری هستند. هر 2 مدل مجهز به رم 16 گیگابایتی و تراشه SQ 2 مایکروسافت هستند و پیش‌سفارش آن‌ها در 2 مدل مشکی و پلاتینی هم‌اکنون آغاز شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH