ویدئو مربوط به تست دوام اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 2 سامسونگ منتشر شد

سال گذشته شرکت سامسونگ با عرضه نخستین اسمارت‌فون تاشوی خود با نام گلکسی فولد توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کرد. امکان آسیب‌دیدگی آسان نمایشگر تاشو در نخستین سری از گوشی گلکسی فولد موجب شد تا سامسونگ ناچارا طراحی تاشوی خود را مورد بازنگری قرار داده و عرضه رسمی آن‌را به تعویق بیندازد. حتی پس از این اقدام نیز نگرانی‌های کاربران پیرامون دوام این هندست کماکان به قوت خود باقی بوده و اکنون آن‌ها پس از ماه‌ها استفاده از دستگاهای نسل نخست صرفا متوجه شده‌اند که این گجت‌ها به اندازه ظاهر حساس خود شکننده نیستند.

در ادامه سامسونگ از اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 2 رونمایی کرد. این هندست تقریبا در تمامی حوزه‌های ممکن شاهد پیشرفت بوده است. یک فعال یوتیوبی با نام زاک نلسون و معروف به JerryRigEverything تست دوام اختصاصی خود را بر روی گوشی تاشوی برتر سامسونگ اجرا کرده است. نتایج این تست نشان می‌دهند که دستگاه جدید از یکپارچگی ساختاری بهتری نسبت به مدل سال گذشته برخوردار است.

در وهله نخست شاهد به‌کارگیری یک نمایشگر خارجی جدید با اندازه 6.2 اینچ هستیم. این پنل از جنس شیشه ساخته شده و در سطح 6 مقیاس سختی موس دچار خراشیدگی می‌شود. در ادامه نوبت به ستاره نمایش یعنی پنل تاشوی 7.6 اینچی داینامیک آمولد 2X در قسمت داخلی گوشی خواهد رسید. هندست امسال به‌صورت پیش‌فرض مجهز به یک محافظ نمایشگر است. این محافظ بر روی پوشش پلاستیکی دوم پنل قرار دارد. این پوشش دقیقا همانند مدل سال گذشته در سطح 2 مقیاس سختی موس دچار خراشیدگی می‌شود؛ موضوعی که چندان مایه تعجب نخواهد بود. یک فشار قوی‌تر با ناخن نیز موجب آسیب‌دیدگی دائم پنل خواهد شد.

خراشیدگی‌های ایجاد شده در سطح 2 مقیاس سختی موس

البته گلکسی زد فولد 2 یک دستگاه عادی نیست و هنگام حمل گوشی نمایشگر آسیب‌پذیر آن در وضعیتی ایمن قرار می‌گیرد. در واقع تنها سناریوی محتمل برای خراشیدگی این نمایشگر هنگامی است که شما در حال استفاده از آن هستید که در این‌حالت نیز افراد غالبا ناخن خود را به زور برای روی نمایشگر اسمارت‌فون‌ فشار نمی‌دهند.

با بازگشت به ویدیوی فوق متوجه خواهیم شد که آقای زاک پس از تائید به‌کارگیری ساختار فلزی در قسمت‌های جانبی بدنه گوشی ترکیبی از ذرات کوچک گردوغبار را بر روی نمایشگر اصلی گلکسی زد فولد 2 قرار می‌دهد. این‌بار برخلاف آزمایش سال گذشته لولای ارتقایافته گلکسی زد فولد 2 مانع از ورود ذرات گردوغبار و زائد به قسمت داخلی گوشی شد.

گلکسی زد فولد 2 تست مربوط به انعطاف‌پذیری را به آسانی پشت سر گذاشت

اسکنر اثرانگشت تعبیه شده در قسمت جانبی دستگاه طی مراحل ابتدایی تست عملکرد مناسبی از خود نشان داد؛ اما ایجاد چند خراشیدگی روی حسگر عملا آن‌را بلا استفاده کرد. در تست انعطاف‌پذیری نیز گلکسی زد فولد 2 با وجود تلاش‌های انجام شده توسط شخص مجری جان سالم به در برد. بدین‌ترتیب لولای بازنگری شده سامسونگ و ساختار ارتقایافته آن با انحنای محدود خود از این تست سربلند بیرون آمدند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH