معاون وزیر ارتباطات: گوشی‌های ایرانی صاایران تا 6 ماه به طور کامل در چین تولید می‌شوند

ستار هاشمی، معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات به تازگی اعلام کرد که نمونه اولیه گوشی ایرانی صاایران به طور کامل در چین تولید می‌شود و قرار است ظرف 6 ماه آینده تولید این گوشی به صورت قطعه‌ای در ایران انجام شود.

چندی پیش تصاویری از اولین گوشی هوشمند شرکت صاایران در فضای مجازی منتشر شد، بر اساس این تصاویر طرح گوشی صاایران کاملا برابر با یک مدل چینی است، این شباهت واکنش‌های منفی را به همراه داشت زیرا مشخص شد که این گوشی تنها نامی ایرانی دارد و قرار است از یک گوشی چینی کپی برداری شود. حال معاون نوآوری وزیر ارتباطات اعلام کرد که این گوشی در ابتدا کاملا در چین تولید می‌شود، اما قرار است پس از 6 ماه به صورت CKD در ایران مونتاژ شده و وارد بازار شود.

هاشمی در همین زمینه توضیح داد: قراداد اولیه میان ایرانسل و صاایران به واردات چند هزار دستگاه گوشی همراه از چین اشاره دارد. در این طرح قرار است ابتدا نیاز بازار سنجیده شود و سپس برای تولید گوشی در داخل برنامه ریزی انجام گیرد. صحبت از تولید داخلی به معنای آن نیست که از ابتدا همه دستگاه‌ها در داخل تولید شود، ما نیاز داریم تا ابتدا نیاز بازار و موفق بودن این طرح سنجیده شود تا تولید در داخل شکل بگیرد. اگر مردم از این گوشی‌ها استقبال نکنند دلیلی برای صرف هزینه به جهت تولید داخلی آن‌ها نیست. این روشی مرسوم در جهان است.

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات در مورد عدم شفاف سازی در این زمینه گفت: در ادبیات تولید به محصول CBU یعنی محصولی که کامل در کشور دیگر ساخته می‌شود نیز لقب تولید را می‌دهند، این روشی مرسوم است، خیلی از برندهای دنیا طرح خود را به شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه می‌دهند و محصول نهایی را دریافت می‌کنند. برنامه ما این است که در ابتدا محصول به صورت CBU وارد شده و پس از 6 ماه به صورت CKD (قطعه‌ قطعه) در ایران تولید شود.

3 در مورد “معاون وزیر ارتباطات: گوشی‌های ایرانی صاایران تا 6 ماه به طور کامل در چین تولید می‌شوند”

  1. سی وچندسال پیش مدل های تلوزیون”پارس”بود که ادعامی شددرصاایران تولیدملی وکاملاایرانیه اما بعدمشخص شدنیست!که اگرطبق ادعای آن زمان واقعاتولیدداخل بودبایدبا سامسونگ الان دربازاری جهانی شانه به شانه هم درتکنولوژی رقابت داشت شماکه گوشی سازنیستید لااقل اولین مرحله باتری وهندزفری بانام صاایران بدون آماده خوری ازعلم وسعی وتلاش کشورهای دیگه وتماماایرانی تولیدو طراحی کنیم دراولین قدم ودراولین ومرحله! این قدرهم سرخودمون روشیره نمالیم ودروغ نگیم،خودمون که دیگه از خودمون خبرداریم چه کاره ایم تابوده مصرفگرا وآماده خورعلم وایده ها دردنیابوده ایم

    1
    3
  2. افتخار میکنم به این همه رشد و پیشرفت کشورم. خودروی ملی، گوشی ملی، اینترنت ملی، مودم ملی، ماهواره ملی، چادر ملی و… شگفتا از این همه تدبیر

  3. رسول شریفی

    بله و ما هم گوش مخملی…
    چقدر این قضیه گوشی همراه شبیه خودروسازی شده .
    به بهانه های مختلف جلو واردات رو گرفتن و حالا به اسم تولید داخل میخوان یه مارک ضعیف چینی رو به زور به خورد مردم بدن و با روش منتاژ کاری تا سالهای سال جیب ها رو پر از پول های رانتی ودولتی و مردم بد بخت کنن. با نرخ دولتی وارد و با نرخ آزاد و البته به تسهیلاتی اندک به قیمت یه مارک معتبر به مردم قالب کنند.
    خسته شدیم .
    نمیخواییم
    نکنید
    بخدا نکنید

    1
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH