معرفی و ترویج بازی‌های ایرانی با استفاده از شبکه شاد

طبق اعلام وزارت ارتباطات، بیش از 11 میلیون کاربر در شبکه شاد احراز هویت شده‌اند، می‌توان در کنار آموزش از ظرفیت بزرگ این اپلیکیشن که عمده مصرف کنندگان آن را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، در حوزه‌های دیگر استفاده کرد. یکی از بخش‌های مهم زندگی کودکان و نوجوانان، انجام بازی‌های ویدئویی است. در حال حاضر که اکثر کودکان و نوجوانان به تلفن هوشمند دسترسی داشته و مخاطب بازی‌های موبایلی خارجی هستند، در این میان با توجه به نگرانی والدین از محتوای نامناسب بازی‌های خارجی بهتر است تا با ترویج بازی‌های داخلی که بر اساس فرهنگ و ارزش‌های ایرانی ساخته شده، محتوای مناسب برای قشر عظیمی از کودکان و نوجوانان تولید شود.

با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت آموزش و پرورش و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، قرار شد تا از ظرفیت شبکه شاد برای معرفی و ترویج بازی‌های ایرانی استفاده شود. با توجه به محبوبیت بازی‌های ویدئویی برای کودکان و نوجوانان و همچنین ظرفیت گسترده شبکه شاد، با همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای قرار شد تا از ظرفیت شبکه شاد برای تبلیغ و ترویج بازی‌های برتر در دو دسته آموزشی و غیرآموزشی استفاده شود.

به همین جهت بازی‌هایی که سابقه شرکت در دوره‌های مختلف “جایزه بازی‌های جدی” را دارند یا در این جشنواره دارای عنوان یا مقامی هستند، امتیاز ویژه‌ای برای معرفی در اپلیکیشن شاد دارند. همچنین بازی‌هایی که با تمرکز بر ویژگی‌های مثبت فرهنگی و تربیتی تولید شده باشند در اولویت انتخاب و معرفی قرار خواهند گرفت. بازی‌سازان عضو ساختار حمایتی همگرا نیز از امتیار ویژه‌ای برای ارزیابی بازی و معرفی به شبکه دانش آموزش شاد برخوردار هستند.

بازی‌های معرفی شده در اپلیکیشن شاد باید پروانه انتشار داشته باشند، همچنین بازی‌های ارسال شده پس از ارزیابی در کارگروه مشترک ملی بازی‌های رایانه‌ای و وزارت آموزش و پرورش انتخاب و اسامی آن‌ها اعلام می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH