طرح کوشا

فعال‌سازی طرح کوشا برای جلوگیری از ورود دانش آموزان به سایت‌های غیرآموزشی

با آغاز سال تحصیلی جدید در سایه شیوع ویروس کرونا و برگزاری کلاس‌های درس به صورت مجازی، دسترسی بیش از حد کودکان و نوجوانان به تلفن هوشمند و اینترنت به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین تبدیل شده است. متاسفانه امروزه در سراسر فضای مجازی، محتوای نامناسب و غیر اخلاقی گسترش پیدا کرده و کودکان و دانش آموزان در سایت‌های اینترنتی یا پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی به این نوع محتواها دسترسی دارند.

البته والدین تلاش می‌کنند با کنترل و مدیریت فرزندان خود در فضای مجازی از آسیب‌های احتمالی این فضا جلوگیری کنند اما این اقدام کافی نیست، به همین منظور طرح کوشا برای دانش آموزانی که از اینترنت برای آموزش مجازی استفاده می‌کنند، اجرا شده تا از دسترسی دانش آموزان به سایت‌ها متفرقه جلوگیری شود.

در طرح کوشا با شماره گیری کد مخصوص اپراتور سیمکارت خود، تنها ورود به سایت‌های آموزشی منتخب در دسترس خواهد بود و از وارد شدن به سایت‌های نامرتبط جلوگیری می‌شود. البته با وارد کردن کد غیرفعال سازی طرح کوشا، سیمکارت به حالت اولیه باز خواهد گشت، به این ترتیب والدینی که سیمکارت خود را در اختیار دانش آموزان در منزل قرار می‌دهند می‌توانند تنها در زمان استفاده فرزندانشان، دسترسی به سایت‌های غیرآموزشی را مسدود کنند.

شب گذشته وزیر ارتباطات در اینستاگرام خود از فعال سازی طرح کوشا برای ایرانسل خبر داد، به این ترتیب دارندگان سیمکارت ایرانسل برای فعال سازی طرح کوشا لازم است تا کد #3*3*555* را شماره‌گیری کنند. برای خروج سیمکارت از طرح کوشا نیز باید کد #4*3*555* را شماره‌گیری شود. وزیر ارتباطات وعده داد که این طرح به زودی برای سیمکارت‌های همراه اول، رایتل و شاتل موبایل نیز فعال می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH