ترافیک سامانه‌ آموزشی دانشگاه‌های کشور رایگان شد؛ خبری از بسته اینترنت هدیه دانشجویی نیست!

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات طبق وعده خود سرانجام تکلیف بسته اینترنت دانشجویی را مشخص کرد. جهرمی امروز اعلام کرد بسته اینترنت هدیه شامل دانشجویان نمی‌شود اما ترافیک سایت‌های آموزشی دانشگاهی در سراسر کشور برای استفاده از دانشجویان رایگان شده است.

وزیر ارتباطات گفت: تاکنون سامانه شاد برای دانش آموزان رایگان شده است و بسته ویژه معلمین نیز تا 15 مهر فعال می‌شود. شب گذشته در مذاکره با وزارت علوم، اطلاعات 178 دانشگاه دولتی و آزاد را دریافت کردیم، از امروز به جهت رفاه حال دانشجویان و کاهش هزینه‌های آموزش مجازی، اینترنت بخش‌های آموزش آنلاین این دانشگاه‌ها رایگان خواهد شد. فهرست تمام دانشگاه‌های رایگان در این لینک قابل مشاهده است. در کشور نزدیک به 1100 دانشگاه دولتی و غیر دولتی فعالیت دارند، دانشگاه‌هایی که نامشان در فهرست نیست باید اطلاعات خود را به وزارت علوم ارسال کنند. البته در سایت وزارت ارتباطات نیز سامانه‌ای فراهم شده تا دانشگاه‌ها به طور مستقیم اطلاعات خود را برای ما ارسال کنند تا ترافیک مصرفیشان رایگان شود، دانشگاهیان با کلیک بر روی این لینک به سامانه مذکور دسترسی خواهند داشت. تاکنون بیش از 700 سامانه آموزشی دانشگاهی فعال شده است.

همچنین امروز در مراسمی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور و وزیر ارتباطات، فاز نخست هوشمندسازی مدارس با اتصال بیش از 76 هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات انجام شد. دولت دوازدهم با تاکید بر عدالت اجتماعی، شرایط اتصال روستا‌‌های بیش از 20 خانوار را به نسل سوم و چهارم اینترنت فراهم ساخت. همچنین در راستای تحقق عدالت آموزشی، تاکنون بیش از 38 هزار مدرسه شهری و 38 هزار مدرسه روستایی تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار گرفته‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH