گوشی خاص ال‌جی با نمایشگر جمع‌شونده در راه است!

بر اساس پتنت جدیدی که چند هفته پیش به‌صورت آنلاین منتشر شده است؛ کمپانی ال‌جی بر روی نخستین اسمارت‌فون جمع‌شونده جهان کار می‌کند. شایعات جدید در حوزه صنعت ادعا می‌کنند که نخستین گوشی ال‌جی الکترونیکس با نمایشگر جمع‌شونده احتمالا از پنل‌های ساخت شرکت BOE استفاده خواهند کرد. همچنین گزارشات نشان می‌دهند که این دستگاه در 6 ماهه نخست سال آینده عرضه خواهد شد. این دستگاه مشابه با یک گوشی تاشو به‌نظر می‌رسد؛ با این‌حال نمایشگر آن از نوع جمع‌شونده بوده و اندازه آن در صورت بازگشایی کامل به 8 اینچ خواهد رسید.

Kwon Bong-Seok؛ مدیر ارشد ال‌جی پیش‌تر اعلام کرد که این کمپانی در سال 2021 یک گوشی موبایلی با نمایشگر باز/ بسته‌شونده را عرضه خواهد کرد. بدین‌ترتیب ال‌جی نخستین تولیدکننده گوشی‌های تلفن‌همراه است که هندستی مجهز به نمایشگر اولد جمع‌شونده را روانه بازار می‌کند. ال‌جی پیش‌تر فرآیند تولید نمونه‌های اولیه این محصول در کارخانه پیونگ‌تاک را آغاز نموده است. اکثر محصولات تجاری نیازمند 3 تا 4 مرحله تولید آزمایشی بوده و در هر مرحله از تولید آزمایشی تقریبا بین 1000 تا 2000 دستگاه از محصول تولید می‌شود.

هر آن چیزی که تاکنون پیرامون گوشی جمع‌شونده ال‌جی اعلام شده است

دکمه پاور این دستگاه در بخش فوقانی نمایشگر آن قرار دارد. متاسفانه در خصوص رابط و گزینه‌های ارتباطی دستگاه هیچ‌گونه جزئیاتی منتشر نشده است. با این‌حال کاربران احتمالا می‌توانند این گجت را به اینترنت و سایر دستگاه‌های هوشمند نظیر یک اسمارت‌فون یا تلویزیون متصل نمایند. همچنین این دستگاه با یک پنجره شیشه‌ای انتقال‌دهنده نور در بخش فوقانی همراه با یک نمایشگر جانبی عرضه می‌شود. این نمایشگر مستطیلی‌شکل کوچک قادر به نمایش محتوایی مشابه با پنل جمع‌شونده خواهد بود. در قسمت جلویی نیز یک دکمه عریض برای بازگشایی قفل نمایشگر جمع‌شونده وجود دارد.

کیس مستطیلی دستگاه کاملا ضخیم است؛ به گونه‌ای که کاربران برای بیرون کشیدن دستی نمایشگر می‌توانند دستگاه را به‌خوبی در دستان خود نگاه دارند. همچنین به لطف وجود 2 دکمه فیزیکی دیگر کاربران قادر به کنترل فرآیند باز و بسته شدن نمایشگر خواهند بود. این دکمه‌ها دقیقا در بخش کناری نمایشگر جانبی قرار دارند. بعلاوه در قسمت جلویی دستگاه نیز 2 دکمه کنترلی به چشم می‌خورد. این دکمه‌ها برای کنترل میزان بلندی صدا مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستگاه دارای نمایشگر جمع‌شونده ال‌جی مجهز به یک دوربین است که در بخش تحتانی آن مستقر بوده و از قابلیت عکاسی و فیلم‌برداری برخوردار است.

قلم استایلوس

بعلاوه دستگاه جمع‌شونده ال‌جی به‌همراه یک قلم استایلوس عرضه می‌شود. این قلم در قسمت جانبی بدنه دستگاه قابل جاسازی است. با بررسی تصاویر منتشر شده می‌توان دریافت که پهنای کلی نمایشگر گجت در مقایسه با اندازه قلم استایلوس حدودا 1 سانتی‌متر بزرگ‌تر است. بنابراین به‌نظر می‌رسد که محصول آینده ال‌جی یک دستگاه بسیار جمع وجور است و کاربران به آسانی قادر به حمل آن خواهند بود. بعلاوه کاربران می‌توانند میزان بازشدگی (کشیدگی نمایشگر به سمت خارج) را تعیین نمایند. در واقع نوعی الگوی زیگزاگ نامرئی با میدان مغناطیسی بر روی نمایشگر جمع‌شونده اعمال می‌شود. با وجود یک حسگر کوچک کاربران قادر به تشخیص میزان بازشدگی نمایشگر هستند. در صورت بازگشایی نسبی نمایشگر صرفا بخش قابل مشاهده فعال خواهد بود. همچنین نسبت ابعاد تصویر با توجه به اندازه نمایشگر بازنشده به‌صورت خودکار تنظیم می‌شود.

کیس قابل جداسازی و باتری استوانه‌ای شکل

به‌نظر می‌رسد که ال‌جی به‌دنبال استفاده از گونه جدیدی از باتری‌ها است. این باتری نیمه استوانه‌ای داخل یک قاب داخلی تعبیه می‌شود. قسمت تخت باتری در تماس با بخش مسطح قاب داخلی قرار می‌گیرد. همچنین برد مدار چاپی (PCB) نیز مستقیما در کنار آن قرار خواهد گرفت. محفظه باتری همانند یک کامپیوتر شخصی قابل جداسازی خواهد بود؛ موضوعی که موجب می‌شود تا تعویض یا تعمیر یک قطعه تسهیل شود. همچنین کاربران در صورت آسیب‌دیدگی قاب دستگاه به جای تعویض کامل آن می‌توانند صرفا کیس دستگاه را عوض کنند. این قابلیت مسلما موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد. ال‌جی الکترونیکس با ثبت این پتنت حقیقتا به همه چیز فکر کرده است؛ به‌طوری که کلیه مراحل از فرآیند مونتاژ گرفته تا گزینه‌های عملیاتی و حتی تعمیر به‌صورت مشروح مستندسازی شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH