مشخصه جدید اعلان‌های صوتی اندروید درباره وقایع محیط پیرامون به کاربران هشدار می‌دهد

گوگل از یک ویژگی دسترسی جدید برای سیستم‌عامل اندروید موسوم به Sound Notifications رونمایی کرد. این مشخصه در قالب بخشی از اپلیکیشن Live Transcribe برای گوشی‌های اندرویدی منتشر شده و به کاربران امکان می‌دهد تا سخنرانی‌های زنده و برخی اصوات خاص را به‌صورت متن بازنویسی نمایند.

هدف از ارائه مشخصه اعلان‌های صوتی هشداردهی به کاربران در خصوص صداهای مهمی است که احتمالا در محیط پیرامون آن‌ها قابل شنیدن است؛ اما کاربران به‌دلیل وجود اختلالات شنوایی یا استفاده از هدفون متوجه آن‌ها نیستند. با راه‌اندازی این مشخصه، گوشی به صداهای محیط اطراف از جمله گریه نوزاد، پارس کردن سگ یا جاری شدن آب گوش داده و با روش‌های مختلف شامل نمایش اعلان‌ها، ویبره یا حتی چشمک زدن چراغ فلاش دوربین به کاربران هشدار می‌دهد. بعلاوه این مشخصه می‌تواند به دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل Wear OS متصل شده و هشدارهای مربوطه را به مچ دست کاربران منتقل نماید.

اخیرا گوگل مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید را برای دستگاه‌های پیکسل بادز خود عرضه کرد و هشدارهای توجه از جمله آن‌ها به‌شمار می‌رفت. این مشخصه به لحاظ عملکرد شباهت زیادی با Sound Notifications دارد؛ اما تنها 3 گونه مختلف از اصوات قابل تشخیص هستند. این در حالیست که مشخصه اعلان‌های صوتی برای گوشی‌های اندرویدی قادر به تشخیص 10 صدای مختلف است. بعلاوه بهره‌مندی از آن مستلزم استفاده از پیکسل بادز نخواهد بود.

گوگل به منظور رفع هرگونه نگرانی در زمینه حریم خصوصی به کاربران اطمینان می‌دهد که این مشخصه به‌صورت آفلاین کار می‌کند؛ بنابراین داده‌های کاربران به این شرکت ارسال نمی‌شود. گوشی شما جدول زمانی مربوط به چند ساعت گذشته را نگهداری خواهد کرد. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند از صداهای شنیده شده در زمان‌های خاص دقیقا مطلع شوند. این مشخصه یکی از امکانات بی‌شماری است که در فصل پاییز جاری برای گوشی‌های اندرویدی عرضه می‌شود. همچنین گوگل به چندین مورد پیشرفت دیگر نیز اشاره نموده است. این امکانات شامل اپلیکیشن جدید Google TV (که با برنامه Google Play Movies & TV جایگزین شده است)، حفاظت جامع‌تر در برابر اسپم‌ها، اشتراک‌گذاری نمایشگر دوگانه و یکپارچه‌سازی گوگل اسیستنت با اپلیکیشن‌های متفرقه هستند.

3 در مورد “مشخصه جدید اعلان‌های صوتی اندروید درباره وقایع محیط پیرامون به کاربران هشدار می‌دهد”

  1. یعنی میکروفن گوشی بصورت 24 ساعته بازه؟ این که خیلی بده جدا از حریم خصوصی که بهش خوشبینانه نگاه میکنیم گوشی دائم درحال کار میشه مخصوصا میکروفن! چجوریاس

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. نه میکروفون به صورت دائمی فعال نیست. بلکه در صورت فعالسازی مشخصه Sound Notification توسط کاربر میکروفونها فعال میشوند. بابت حفظ حریم خصوصی نیز با توجه به عملکرد آفلاین این مشخصه جای هیچگونه نگرانی وجود نخواهد داشت. موفق باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH