نسل جدید لپ‌تاپ ریزر Blade Stealth با نمایشگر اولد و قابلیت‌های متفاوت معرفی شد

از زمان به‌روزرسانی لپ‌تاپ محبوب و پیشرفته Blade Stealth 13 توسط شرکت ریزر حدودا 6 ماه گذشته است. این محصول به‌عنوان نخستین (و عملا تنها) اولترابوک مخصوص گیمینگ توسط ریزر عرضه شد و اکنون کمپانی به‌دنبال بهینه‌سازی هرچه بیش‌تر فرمول خود مبتنی بر فناوری‌های جدید قابل دسترس است.

ریزر روز گذشته از نسخه جدید اولترابوک Blade Stealth رونمایی کرد. این محصول به لطف بهره‌گیری از پردازنده پیشرفته‌تر اکنون از توان پردازشی بسیار بیش‌تری برخوردار است. همچنین ریزر از به‌کارگیری پنل 4K صرفنظر کرده و در عوض از یک نمایشگر اولد خیره‌کننده با رزولوشن فول اچ‌دی بهره گرفته است. در ادامه به بررسی کلیه مشخصات این لپ‌تاپ می‌پردازیم. 

(Razer Blade Stealth 13 (Late 2020 

نسخه جدید Razer Blade Stealth 13 بدون هرگونه تغییر قیمت نسبت به مدل پیشین (با قیمت‌گذاری پایه 1800 دلاری) در ماه اکتبر عرضه خواهد شد. ریزر در این محصول از جدیدترین پردازنده نسل یازدهمی و 4 هسته‌ای Core i7 شرکت اینتل با نام core i7-1165G7 بهره گرفته است. اگرچه به‌روزرسانی‌های اعمال شده توسط اینتل معمولا متعادل هستند؛ اما این تراشه نسل 11 اکنون از توان مصرفی 28 واتی برخوردار است (پردازنده مدل پیشین دارای توان 25 واتی بود). از این منظر پردازنده جدید با تراشه‌های اپلی مورد استفاده در مک‌بوک پروها مطابقت دارد.

مشخصات ورژن جدید Razer Blade Stealth 13

فرکانس پایه پردازنده i7 از 1.3 به 2.8 گیگاهرتز و فرکانس حالت توربو نیز از 3.9 به 4.7 گیگاهرتز ارتقاء یافته است. این پردازنده قدرتمند در کالبد یک اولترابوک 13.3 اینچی با وزن 3.1 پوند (1.41 کیلوگرم) به‌کار گرفته شده است. ریزر ادعا می‌کند که این پیکره‌بندی در زمینه تولید محتوا 2.7 برابر سریع‌تر بوده و عمکلرد آن در زمینه بهره‌وری نیز بیش از 20 درصد سریع‌تر از مدل نسل قبلی است.

یکی دیگر از تغییرات کوچک به پورت‌ها مربوط می‌شود. ریزر اقدام به افزودن پورت دوم USB Type-C از نوع تاندربولت 4 نموده است. این درگاه برای اتصال ابزارهای جانبی پیشرفته و شارژ گجت‌ها گزینه‌های بیش‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین کاربران به 2 درگاه USB-A دسترسی خواهند داشت. سایر مشخصات ورژن جدید Blade Stealth اساسا مشابه مدل نسل قبلی است.

دستگاه جدید مجهز به 4 اسپیکر در قسمت جلویی بوده و اکنون در عوض فناوری دالبی از تکنولوژی THX Spatial Audio پشتیبانی می‌کنند. دوربین مادون‌قرمز Windows Hello، حافظه رم 16 گیگابایتی از نوع LPDDR4X و 512 گیگابایت حافظه پرسرعت SSD (با قابلیت ارتقاء توسط کاربران) سایر ویژگی‌های دستگاه را تشکیل می‌دهند. همچنین شارژ این گجت از طریق یک آداپتور 100 واتی Type-C انجام می‌شود.

قیمت‌گذاری و زمان عرضه

نسخه جدید Razer Blade Stealth 13 با قیمت‌گذاری خرده فروشی 1799.99 دلار/ 1999.99 یورو از ماه اکتبر در وبسایت Razer.com و خرده فروشی‌های منتخب قابل دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH