سامسونگ به بزرگترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان تبدیل شد

موسسه Counterpoint Research گزارش می‌دهد که در ماه آگوست سال میلادی جاری کمپانی سامسونگ با ارتقاء سهم خود از بازار موفق شد فاصله‌اش را با هواوی افزایش دهد. در ماه آگوست غول کره‌ای 22 درصد فروش جهانی اسمارت‌فون را به خود اختصاص داد. این اطلاعات بر اساس جدیدترین گزارش ماهیانه موسسه Counterpoint در خصوص وضعیت بازار گردآوری شده است.

سهم سامسونگ از بازار در مقایسه با ماه آوریل سال جاری حدودا 2 درصد افزایش یافته و سهم هواوی نیز پس از افتی محسوس به 16 درصد رسیده است. این در حالیست که کمپانی چینی با کسب سهم 21 درصدی از بازار در ماه آوریل موفق به ثبت رکورد جدیدی شده بود.

اگرچه تولیدکنندگان اسمارت‌فون در ماه‌های ابتدایی فصل تابستان و خصوصا با اجرای مقررات قرنطینه در هندوستان با شرایط دشوارتری مواجه بودند؛ اما به‌دنبال بازگشایی مجدد بازار در ماه‌های ژوئیه و آگوست سامسونگ نیز به روزهای خوب خود بازگشت. افزایش تنش میان مصرف‌کنندگان هندی و محصولات چینی نهایتا به نفع سامسونگ تمام شد. تولیدکننده کره‌ای به لطف سیاست‌های قدرتمند خود در زمینه بازاریابی آنلاین موفق به ثبت بهترین عملکرد ماهیانه در هندوستان از سال 2018 به بعد شد.

اپل در ماه آگوست نیز همانند آوریل موفق به حفظ سهم 12 درصدی خود از بازار شد. با عرضه گوشی‌های جدید سری آی‌فون 12 انتظار می‌رود که سهم غول کوپرتینویی از بازار در 3 ماهه پایانی سال جاری افزایش پیدا کند. با وجود اینکه امسال آی‌فون‌های جدید کمی دیرتر به بازار عرضه می‌شوند؛ اما پرفروش‌ترین مدل‌های آی‌فون در سال 2020 نظیر آی‌فون SE 2020 و آی‌فون 11 بایستی به ثابت ماندن میزان فروش کمپانی تا آن زمان کمک کنند.

یک محقق تحلیل‌گر با نام مینسو کانگ می‌گوید:

“سیاست‌های ژئوپلتیک و امور سیاسی میان کشورها از جهات بسیاری بر بازار اسمارت‌فون تاثیر می‌گذارند. چنین وضعیتی موجب افزایش فعالیت‌های بازاریابی  جهت استفاده از فرصت‌های موجود در این مناطق خواهد شد. در نتیجه تمرکز بازیکنان برتر در بازار گوشی‌های هوشمند بسیار بیش‌تر می‌شود. در چنین شرایطی بازیکنانی نظیر سامسونگ، اپل، شیائومی و اوپو بیش‌ترین منفعت را کسب خواهند کرد.”

شیائومی موفق به افزایش سهم خود از بازار شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها به این روند ادامه خواهد داد. اوپو نیز به یک تولیدکننده چینی جایگزین برای پر کردن خلاء ناشی از کاهش سهم هواوی در بازار اروپا تبدیل می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH