کپی برداری شیائومی از طراحی گلکسی فولد و هواوی میت X برای ساخت یک گوشی تاشو!

یکی از پتنت‌های اخیرا ثبت شده توسط هواوی طراحی ظاهری اسمارت‌فون میت ایکس 2 را به معرض نمایش گذاشته است. تمامی شواهد حاکی از این است که هندست مذکور از ظاهری کاملا مشابه با گلکسی زد فولد 2 سامسونگ برخوردار خواهد بود. در حال حاضر طراحی این محصول یقینا به‌عنوان استاندارد طلایی در صنعت گوشی‌های تاشو شناخته شده است.

اکنون پتنت دیگری از یک شرکت چینی متفاوت با نام شیائومی توسط وبسایت LetsGoDigital منتشر شده است. این پتنت نشان می‌دهد که کمپانی کماکان بر روی یک دستگاه تاشو کار می‌کند؛ اما این دستگاه احتمالا با نخستین نسل گلکسی فولد شباهت دارد. در عین‌حال ماژول دوربین بزرگ و عمودی این هندست مشابه نمونه به‌کارگیری شده در نخستین نسل هواوی میت ایکس است.

پتنت جدید شیائومی پیش‌تر توسط سازمان ثبت مالکیت معنوی چین (CNIPA) تائید و در روز 20 اکتبر (29 مهرماه) منتشر شد. اسمارت‌فون تاشو شیائومی همانند نخستین نسل گلکسی فولد دارای یک نمایشگر خارجی کوچک با اندازه‌ 4.6 اینچ و حواشی جانبی بزرگ است؛ مشخصه‌ای که در سال 2020 چندان ایده‌آل به‌نظر نمی‌رسد.

سامسونگ پیش‌تر با به‌کارگیری یک نمایشگر لبه به لبه در گلکسی زد فولد 2 مشکل نمایشگر خارجی کوچک در گلکسی فولد را تا حد بسیار زیادی بهبود داده است. قسمت پشتی هندست نمایش داده شده در پتنت شیائومی از ماژول دوربین سه‌گانه میزبانی می‌کند. این در حالیست که ماژول عمودی دوربین در کنار نمایشگر تاشو مستقر شده و از سمت بالا تا پایین امتداد یافته است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ این سبک طراحی کاملا مشابه با هواوی میت ایکس است.

نسخه اولیه هواوی میت ایکس با ماژول دوربین منحصربه‌فرد آن

بایستی خاطرنشان کرد که این دستگاه با نخستین پتنت مربوط به گوشی تاشو شیائومی تفاوت‌های زیادی دارد. در اوایل سال 2019 شاهد انتشار تصاویری از یک گوشی تاشوی شیائومی بودیم. این هندست نه‌تنها دارای 1 بلکه مجهز به 2 نقطه تاشونده در نمایشگر بود. متاسفانه این طرح مفهومی هیجان‌انگیز هرگز به‌عنوان یک محصول مصرفی واقعی به بازار عرضه نشد. همچنین اخیرا شاهد انتشار پتنت دیگری از جانب شیائومی بودیم. این پتنت برای نخستین بار نشان داد که کمپانی احتمالا به‌دنبال تولید یک دستگاه تاشو با طراحی ظاهری مشابه با هواوی میت ایکس است.

در حال حاضر مشخص نیست که شیائومی در صورت عرضه نخستین اسمارت‌فون تاشوی خود از کدام سبک طراحی بهره‌برداری خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH