سامسونگ به پنجمین برند ارزشمند جهان در دوران شیوع ویروس کرونا تبدیل شد

از سال 2012 به بعد همواره نام سامسونگ در فهرست 10 برند برتر جهان رویت شده است. در سال 2012 کمپانی کره‌ای با صعودی 8 پله‌ای طی دوره زمانی 1 ساله از رتبه 17 به جایگاه نهم رسید. سامسونگ در سالیان بعد نیز به روند رشد خود ادامه داد و در سال 2013 به هشتمین برند ارزشمند جهان تبدیل شد. در سال 2014 غول کره‌ای به جایگاه هفتم صعود کرد و طی سال‌های 2017، 2018 و 2019 نیز رتبه ششم را به خود اختصاص داد. امسال نیز کمپانی به موفقیتی جدید دست یافت و بالاخره نام خود را در فهرست 5 برند ارزشمند جهان حک کرد.


بر اساس اعلام یک شرکت مشاوره‌ای در زمینه برندهای جهانی موسوم به Interbrand، سامسونگ علیرغم مواجهه با چالش‌های فراوان در شرایط فعلی اقتصاد جهانی موفق شد ارزش برند خود طی سال 2020 را 2 درصد افزایش دهد. ارزش برند سامسونگ در سال 2020 معادل با 62.3 میلیارد دلار بود که در مقایسه با ارزش 61.1 میلیارد دلاری این برند در سال 2019 افزایش یافته است. این نخستین باری است که غول فناوری کره‌ای نام خود را در فهرست 5 برند برتر جهان قرار می‌دهد. با توجه به ثبات موجود در حرکت روبه جلوی سامسونگ این شرکت در آینده‌ای نزدیک جایگاه خود را از دست نخواهد داد.

در دوران شیوع بیماری کووید 19 سامسونگ چگونه موفق به افزایش ارزش برند خود شد؟

با شیوع بیماری کووید 19 و به‌دنبال آن اعمال قوانین قرنطینه، بازار موبایل به میزان چشمگیری تحت تاثیر قرار گرفت. بازار جهانی اسمارت‌فون با افتی فاحش مواجه شد و سامسونگ و سایر تولیدکنندگان اسمارت‌فون به منظور جبران خسارات قابل‌توجه ناشی از کاهش فروش هندست‌های پرچمدار توجه خود را بر روی بازار گوشی‌های میان‌رده متمرکز نمودند. با این وجود سامسونگ به‌دلیل واکنش سریع و مناسب نسبت به تهدید بیماری کووید 19 موفق به ارتقاء ارزش برند خود شد. این شرکت برای حمایت از اقدامات تقابلی علیه ویروس کرونا در کشورهای مختلف میلیون‌ها دلار اهدا کرد و به منظور بهبود خدمات‌رسانی به مشتریان خود در دوران قرنطینه کمپین‌های متعددی را به‌راه انداخت. همچنین این برند کره‌ای برنامه‌های آموزشی مختلفی را برای مطالعه و کار از محیط منزل راه‌اندازی نموده است که از جمله آن‌ها می‌توان به Solve for Tomorrow، Smart School و Innovation Campus اشاره کرد.

در کنار این تلاش‌ها، فعالیت‌های گسترده کمپانی که با هدف توسعه پایدار طراحی شده‌اند نیز به رشد ارزش برند سامسونگ کمک قابل‌توجهی کرد. بعلاوه کمپانی سامسونگ به‌دلیل سرمایه‌گذاری مداوم در زمینه فناوری‌های پیشرفته نظیر هوش مصنوعی، تکنولوژی 5G و اینترنت اشیاء از سوی کارشناس مورد تقدیر قرار گرفت. نهایتا سامسونگ با عرضه محصولات نوآورانه ای نظیر Terrace TV (که به منظور پخش محتوای تلویزیونی در فضاهای غیرمسقف طراحی شده است) و اسمارت‌فون‌های سری گلکسی فولد توانست ارزش برند خود را ارتقاء دهد. چنین محصولات منحصربه‌فردی به حضور پررنگ‌تر سامسونگ در بازار کمک کرده و حتی موجب جلب توجه مشتریانی می‌شود که احتمالا جزو اکوسیستم گلکسی این شرکت نیستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH