هواوی میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس با تراشه 5 نانومتری رسما معرفی شدند

اسمارت‌فو‌ن‌های سری میت 40 هواوی پس از مدت‌ها انتظار بالاخره به‌طور رسمی معرفی شدند و نشان دادند که انتظار طولانی کاربران توجیه‌پذیر بوده است. این هندست‌ها با بهره‌گیری از سخت‌افزار بازنگری شده و توسعه‌یافته توسط شرکت لایکا تلاش می‌کنند تا نام خود را به‌عنوان برترین اسمارت‌فون‌های دوربین‌دار در جهان مطرح کنند. اما سایر مولفه‌های این هندست‌ها حتی شاهد پیشرفت‌هایی به‌مراتب بیش‌تر بوده‌اند.

هواوی میت 40 پرو و پرو پلاس

در ابتدای کار به بررسی دوربین اسمارت‌فون هواوی میت 40 پرو 5G می‌پردازیم. شرکت هواوی یک سنسور اصلی و جدید 1/1.28 اینچی را در اختیار دارد. این سنسور در گوشی‌های سری P40 این شرکت به‌کار گرفته شده و بزرگ‌ترین حسگر در بازار اسمارت‌فون به‌شمار می‌رود. با این‌حال رزولوشن حسگر از 40 به 50 مگاپیکسل ارتقاء یافته و مشخصه‌های فوکوس خودکارهمه‌جهته، لنز با گشودگی دیافراگم f/1.9 و قابلیت تثبیت‌کنندگی نوری تصاویر (OIS) کماکان به قوت خود باقی هستند. اندازه پیکسل‌های این حسگر معادل 1.22 میکرون است که با فعال‌سازی مشخصه خوشه‌بندی پیکسلی اندازه آن‌ها به 2 برابر افزایش خواهد یافت.

دوربین اصلی گوشی قادر به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم برثانیه و کلیپ‌های اسلوموشن با رزولوشن 1080p و سرعت 480 فریم برثانیه است. کاربران با استفاده از حالت فیلم‌برداری 720p با سرعت 3840 فریم برثانیه عملا قادر به متوقف نمودن زمان خواهند بود. دوربین سلفی نیز در زمینه ضبط ویدیو بسیار توانمند ظاهر می‌شود. این دوربین قادر به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم برثانیه و کلیپ‌های اسلوموشن با رزولوشن 1080p و سرعت 240 فریم برثانیه است.

دوربین نسل دوم Cine مجهز به یک سنسور 20 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لنز فوق‌عریض است. این دوربین نخستین نمونه موبایلی در جهان مجهز به لنز فری‌فرم است. این مشخصه موجب کاهش اعوجاجات ساختاری ناشی از به‌کارگیری لنزهای فوق‌عریض می‌شود.

هواوی در قسمت جلویی حسگر 12 مگاپیکسلی مجددا از یک لنز پریسکوپی 125 میلی‌متری بهره گرفته است. این لنز امکان دستیابی به بزرگنمایی 5 برابری از طریق دوربین اصلی را فراهم نموده و در مقایسه با دوربین 8 مگاپیکسلی به‌کارگیری شده در میت 30 پرو با زوم اپتیکال 3 برابری پیشرفت چشمگیری را از خود نشان می‌دهد. این لنز دقیقا همانند نمونه به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون هواوی P40 پرو از گشودگی دیافراگم f/3.4 و قابلیت OIS برخوردار است.

اکنون با کمی انحراف از موضوع به بررسی هواوی میت 40 پرو پلاس 5G می‌پردازیم؛ زیرا یکی از اصلی‌ترین جنبه‌های تفاوت میان 2 هندست سری پرو به قابلیت‌های بزرگنمایی دوربین‌های آ‌ن‌ها مربوط می‌شود. لنز پریسکوپی هواوی میت 40 پرو پلاس از زوم اپتیکال 10 برابری پشتیبانی می‌کند. این ماژول همانند نمونه به‌کارگیری شده در هواوی P40 پرو پلاس مجهز به یک حسگر 8 مگاپیکسلی با با گشودگی دیافراگم f/4.4 است. همچنین هواوی برای بزرگنمایی برد متوسط نیز از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی 3 برابری بهره گرفته است. سیستم فوکوس خودکار لیزری امکان فوکوس سریع و دقیق روی سوژه‌ها را فراهم می‌کند.

هر 2 هندست میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس مجهز به دوربین جلویی 13 مگاپیکسلی به‌همراه یک حسگر تشخیص عمق هستند. این حسگر به منظور کنترل رابط کاربری EMUI 11 ژست‌های حرکتی دست را تشخیص داده و توسط مشخصه فیس آنلاک نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. همچنین هر 2 هندست مجهز به اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر هستند.
نمایشگر اولد 6.76 اینچی در مقایسه با پنل 6.53 اینچی به‌کارگیری شده در گوشی‌های سال 2019 کاملا برتر ظاهر می‌شود. رزولوشن نمایشگر افزایش یافته و به رقم 1344 در 2772 پیکسل رسیده است. در نتیجه تصاویر به صورت شارپ‌تر نمایش داده می‌شوند. قسمت‌های جانبی نمایشگر از انحنای کاملا مشهود برخوردار هستند. لبه‌های نمایشگر با زاویه 88 درجه‌ای به دیواره جانبی گوشی متصل می‌شوند. علیرغم انحنای فراوان در لبه‌های نمایشگر کماکان سخت‌افزارهای کنترلی شامل دکمه پاور و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا در قسمت جانبی قاب گوشی تعبیه شده‌اند؛ اما دکمه‌های مجازی نیز کماکان قابل دسترس هستند.

نرخ نوسازی نمایشگر معادل 90 هرتز است؛ اما به‌کارگیری نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتزی در اسمارت‌فون‌های سری P به عملکرد بهتر این مشخصه کمک کرده است. به لطف استفاده از اسپیکرهای استریو تجربه کاربری در زمینه چندرسانه‌ای بیش از پیش ارتقاء یافته است. همچنین پخش صدای 3 بعدی در کنار لرزش‌های ناشی از یک موتور خطی، کاربران را در تجربه ای لذت‌بخش غوطه‌ور خواهند کرد.

هندست‌های جدید در بخش باتری نیز جهش قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند. البته چنین پیشرفتی در ظرفیت باتری مشاهده نمی‌شود؛ زیرا میت 40 پرو تقریبا همانند مدل سال گذشته از یک باتری 4400 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد. با این‌حال اکنون باتری جدید با سرعت بسیار بیش‌تری شارژ می‌شود. در صورت استفاده از کابل USB-C سرعت شارژ باتری به حداکثر 66 وات خواهد رسید. همچنین سرعت شارژ بی‌سیم نیز معادل 50 وات است. این رقم در مقایسه با سرعت شارژ اسمارت‌فون‌های میت 30 پرو و هواوی P40 پرو از طریق کابل نیز بیش‌تر است. طبیعتا از فناوری شارژ معکوس بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌شود.

میت 40 پرو پلاس از قابلیت‌های شارژ سریع 66 واتی در بستر سیم، شارژ بی‌سیم 50 واتی و شارژ سریع در خودرو پشتیبانی می‌کند.
توان پردازشی اسمارت‌فون‌های سری میت 40 هواوی از طریق جدیدترین تراشه کمپانی موسوم به کایرین 9000 تامین می‌شود. این تراشه بر پایه فرآیند 5 نانومتری تولید شده و مجهز به 4 هسته کورتکس A77 و 4 هسته کورتکس A55 است. نکته جالب‌توجه این‌که یکی از هسته‌های کورتکس A77 با فرکانس فوق‌العاده بالای 3.13 گیگاهرتزی فعالیت می‌کند. پردازنده گرافیکی Mali-G78 نیز مجهز به 24 هسته پردازشی است؛ رکوردی که از به‌کارگیری پیشرفته‌ترین پیکره‌بندی ممکن حکایت دارد.

البته این تراشه مجهز به یک مودم 5G یکپارچه نیز است. اتصال محلی نیز با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شود. به لطف بهره‌مندی از استاندارد وای‌فای 6 پلاس حداکثر پهنای باند به 160 مگاهرتز خواهد رسید؛ رقمی که معادل انتقال داده با سرعت خیره‌کننده 2.4 گیگابیت برثانیه است. با این‌حال تجربه چنین سرعتی مستلزم دسترسی به یک روتر مناسب است و هواوی این محصول را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. اما ارقام فوق عملا مربوط به سرعت اتصال 5G هستند.

هندست‌های جدید سری میت 40 هواوی از قلم استایلوس جدید کمپانی موسوم به Huawei M Pen 2 پشتیبانی می‌کنند. این قلم روشی جایگزین برای کنترل رابط کاربری محسوب می‌شود. کاربران با حرکت دادن دستان خود به سمت چپ یا راست قادر به مشاهده تصاویر در گالری بوده و با حرکت دست‌ها به سمت بالا و پایین می‌توانند صفحات یک کتاب الکترونیکی را ورق بزنند. همچنین آن‌ها با کمک حرکات دست قادر به پاسخگویی به تماس‌ها یا کنترل برنامه پخش موسیقی خواهند بود.

مشخصه به‌روزرسانی شده همکاری چندصفحه‌ای (Multi-screen Collaboration) به کاربران امکان می‌دهد تا تصویر مربوط به یک برنامه را از گوشی به کامپیوتر شخصی خود منتقل نمایند. برخلاف اپلیکیشن Your Phone مایکروسافت (که تقریبا تنها از گوشی‌های سامسونگی پشتیبانی می‌کند)؛ کاربران می‌توانند چندین اپلیکیشن را به نمایشگر لپ‌تاپ خود منتقل نمایند.

هواوی میت 40 پرو تنها با یک پیکره‌بندی شامل 8 گیگابایت رم و 256 حافظه‌داخلی (قابل ارتقاء از طریق کارت‌های NM) در بازارهای اروپایی عرضه می‌شود. این اسمارت‌فون با قیمت‌گذاری 1200 یورویی و در مدل‌های رنگی مختلف در دسترس مشتریان اروپایی قرار خواهد گرفت.

در ساخت هواوی میت 40 پرو پلاس از مواد اولیه سرامیکی استفاده شده است. این هندست در مدل‌های رنگی مشکی و سفید عرضه شده و مجهز به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی است. هر 2 هندست در مدل‌های تک سیم‌کارته و 2 سیم‌کارته روانه بازار می‌شوند (مدل پرو از یک eSIM نیز بهره می‌گیرد).
مشتریان برای خریداری هواوی میت 40 پرو پلاس بایستی مبلغ 1400 دلار را پرداخت نمایند.

هواوی میت 40 RS پورش دیزاین

هواوی میت 40 RS پورش دیزاین از طراحی خارجی سفارشی ارائه شده توسط یک شرکت طراح معروف بهره می‌گیرد. این هندست در مدل‌های رنگی سفید سرامیکی و مشکی سرامیکی عرضه می‌شود؛ اما کاربران به هیچ عنوان آن‌را با میت 40 پرو پلاس اشتباه نخواهند گرفت.

دلیل چنین ادعایی این است که مدل پورش دیزاین از یک ماژول دوربین 6 ضلعی با زوایای گرد شده استفاده می‌کند. مطابق روال همیشگی یک نوار عمودی در قسمت میانی پنل پشتی دستگاه مشاهده می‌شود؛ مشخصه‌ای که به یک نماد تجاری برای گوشی‌های پورش دیزاین تبدیل شده و این‌بار نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. مدل RS از بهترین پیکره‌بندی حافظه برخوردار بوده و با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار می‌شود. اما بایستی به‌خاطر داشت که این هندست محصولی لوکس به‌شمار رفته و به همین دلیل با برچسب قیمتی خیره‌کننده 2300 دلاری به بازار عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH