نسخه تحت وب واتس‌آپ به‌زودی از قابلیت تماس‌های صوتی و ویدیویی پشتیبانی خواهد کرد

نسخه تحت وب واتس‌آپ دارای بسیاری از امکانات ورژن موبایلی است. این سرویس قادر به ارسال و دریافت پیام، عکس، فیلم و اسناد مختلف است. نسخه تحت وب واتس‌آپ در اکثر مواقع کار خود به‌عنوان یک سرویس پیام‌رسان را به نحوی بسیار مطلوب انجام می‌دهد. با این‌حال عدم پشتیبانی از تماس‌های صوتی و ویدیویی یکی از نقاط ضعف این پلتفرم به‌شمار می‌رود.

با این‌حال وبسایت WABetaInfo در گزارش جدید خود به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهند این وضعیت احتمالا به‌زودی دستخوش تغییر شده و قابلیت تماس‌های صوتی و ویدیویی در آینده‌ای نزدیک به نسخه تحت وب واتس‌آپ اضافه خواهند شد. این موضوع حقیقتا مایه تعجب نیست؛ بلکه مسئله عجیب‌تر این است که زمان صرف شده برای عرضه چنین قابلیت‌هایی توسط واتس‌آپ تا این اندازه طولانی شده است. از آن‌جا که واتس‌آپ متعلق به شرکت فیس‌بوک بوده و سرویس مسنجر فیس‌بوک نیز از مدت‌ها قبل در کنار قابلیت‌های پیام‌رسانی از امکان برقراری تماس‌های صوتی و ویدیویی در کامپیوترهای دسکتاپی پشتیبانی می‌کند؛ لذا کاربران بیش‌تر جهت اطلاع از زمان عرضه این قابلیت‌ها برای نسخه تحت وب واتس‌آپ کنجکاو بودند.

امروزه و در عصر استفاده فراگیر از فناوری کنفرانس ویدیویی برای فعالیت‌های شغلی و تحصیلی، پشتیبانی از چنین قابلیت‌هایی با استقبال گسترده از جانب بسیاری از کاربران مواجه می‌شود. هنوز روشن نیست که مشخصه‌های مذکور چه زمانی برای نسخه تحت وب واتس‌آپ ارائه می‌شوند؛ اما قابلیت تماس صوتی در حال حاضر مراحل تست بتا را پشت سر می‌گذارد و احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دوردست برای عموم کاربران منتشر می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH