اسکنر LiDAR آی‌فون 12 اپل قادر به اندازه‌گیری قد افراد است

طی چند سال اخیر کمپانی اپل گوشی‌های آی‌فون خود را به امکانات بیش‌تری در زمینه واقعیت‌افزوده مجهز نموده است. همچنین غول کوپرتینویی با توسعه برنامه‌ای موسوم به Measure امکان اندازه‌گیری ابعاد اشیاء مختلف نظیر میز و کابینت را فراهم کرد. با این‌حال به لطف استفاده از اسکنر LiDAR در گوشی‌های سری آی‌فون 12 پرو اکنون می‌توان از این حسگر جهت سنجش قد افراد استفاده کرد. این مشخصه اگرچه احتمالا تا حدی جدید است؛ اما یقینا ارزشمند محسوب می‌شود. اکنون اپلیکیشن Measure از قابلیت سنجش قد برخوردار بوده و تمام کاری که کاربران بایستی انجام دهند این است که دوربین هندست خود را به سوی شخص موردنظر نگه دارند. در این وضعیت برنامه با استفاده از اسکنر LiDAR قادر به سنجش ارتفاع قد شخص در حالات نشسته یا ایستاده خواهد بود.

در واقع به‌نظر می‌رسد که برنامه قادر به تشخیص فرد حاضر درون کادر سوژه‌یاب دوربین بوده و می‌تواند نقاط بالای سر، مو یا کلاه وی را تشخیص داده و فاصله آن‌ها تا پایین‌ترین نقطه از پاها را محاسبه نماید. کاربران همچنین می‌توانند از فرد موردنظر به‌همراه مقادیر اندازه‌گیری شده عکس‌برداری نموده و در صورت تمایل آن‌را برای شخص مقابل ارسال کنند.

به‌نظر می‌رسد که این قابلیت صرفا در سری آی‌فون 12 پرو قابل دسترس خواهد بود. یکی از هندست‌های این سری با نام آی‌فون 12 پرو اکنون به بازار عرضه شده و مدل دیگر موسوم به آی‌فون 12 پرو مکس نیز در ماه نوامبر روانه بازار خواهد شد. همچنین کاربران آی‌پد پرو 2020 نیز به چنین قابلیتی دسترسی خواهند داشت. این دستگاه نخستین محصول اپلی مجهز به اسکنر LiDAR به‌شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH