ایرپادز نسل 3 اپل با طراحی مشابه ایرپادز پرو به‌زودی عرضه می‌شود

در سال 2020 بازار گجت‌های پوشیدنی خصوصا طیف وسیع محصولات صوتی TWS روند روبه رشدی را تجربه کردند. شرکت اپل اساسا در این عرصه پیشگام بوده است؛ اما ظهور محصولات ارزان‌قیمت‌تر با برندهای مختلف گزینه‌های فراوانی را پیش روی مشتریان در سراسر نقاط جهان قرار داده است. با این‌حال اپل کماکان قصد دارد تا با عرضه سری ایرپادز به سیطره خود بر بازار؛ حداقل در بخش محصولات ممتاز ادامه دهد. بر اساس گزارش جدید نشریه بلومبرگ، غول کوپرتینویی در تدارک عرضه محصولات صوتی جدیدی طی 6 ماهه نخست سال 2021 است. در این میان ایرپادز نسل 3 احتمالا یکی از محصولات جدید کمپانی به‌شمار خواهد رفت. به گفته منابع آگاه در حال حاضر اپل بر روی ایرپادز نسل آینده خود کار می‌کند؛ محصولی که احتمالا با نام ایرپادز 3 معرفی خواهد شد. بعلاوه کمپانی در زمینه توسعه نسل دوم ایرپادز پرو و یک هوم‌پاد جدید نیز فعالیت خواهد کرد. اشاره به یک هوم‌پاد جدید موضوعی بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد؛ زیرا اپل تنها چند هفته پیش نسخه جدید هوم‌پاد مینی را به بازار عرضه کرد. بر اساس شایعات مطرح شده کمپانی به‌دنبال عرضه محصولی است که در حد فاصل مدل جدیدا عرضه شده هوم‌پاد مینی و نسخه اولیه هوم‌پاد (محصول سال 2018) قرار می‌گیرد. این محصول جدید با برچسب قیمتی در بازه 99 تا 299 دلاری عرضه خواهد شد.

ایرپادز 3، ایرپادز پرو نسل دوم و ایرپادز استودیو در 6 ماهه نخست سال 2021 عرضه خواهند شد

بر اساس گزارشات اخیر ایرپادز نسل سوم اپل با الگوی طراحی نزدیک به ایرپادز پرو روانه بازار خواهد شد. اپل طول پایه ایربادها را کاهش داده و از الگوی طراحی داخل گوشی همراه با بالشتک‌های مخصوص نگه‌دارنده رونمایی خواهد کرد. انجام چنین حرکتی از سوی اپل در عین بی‌سابقه بودن چندان شگفت‌آور نیست؛ زیرا کمپانی واقعا به‌دنبال ایجاد تحول در طراحی قدیمی ایرپادهای خود است. ایرپادهای فعلی با قالب طراحی خود به‌طور کامل و محکم داخل گوش کاربران جای نمی‌گیرند. ابزارهای پوشیدنی جدید علاوه بر استفاده از طراحی متفاوت دارای شارژدهی باتری مطلوب‌تری نیز هستند. اپل در هدف‌گذاری خود زمان مکالمه 3 تا 5 ساعته را برای هر ایرباد در نظر گرفته است. با وجود کیس شارژ این زمان به 18 تا 24 ساعت ارتقاء خواهد یافت. متاسفانه مدل پایه ایرپادز در سال 2021 فاقد قابلیت حذف نویز فعال (ANC) خواهد بود. در حال حاضر این مشخصه منحصرا در مدل‌های فعلی و آینده ایرپادز پرو قابل دسترس خواهد بود.

در نهایت بایستی خاطرنشان کرد که اخیرا شایعات جدیدی پیرامون هدفون ایرپادز استودیو منتشر شده است. این محصول افسانه‌ای هنوز به بازار عرضه نشده است. شایعات پیشین از عرضه این محصول در سال جاری حکایت دارند؛ اما تحقق چنین سناریویی بسیار بعید به‌نظر می‌رسد. بر اساس اعلام گزارش عرضه این هدفون به دلیل مشکلات مربوط به هدباند (گیره بالای سر) به تعویق افتاده است. ظاهرا در برخی تست‌های انجام شده این قطعه بیش از اندازه تنگ بوده است. بعلاوه اکنون اپل تاچ‌پدهای مربوط به این هدفون‌ها را از نو طراحی نموده و احتمال استفاده جابه‌جا از ایربادها را کاهش داده است.

البته تا موعد عرضه این محصولات هنوز چند ماه زمان باقی‌مانده است. بنابراین طی ماه‌های پیش رو همه چیز می‌تواند دستخوش تغییر شود. با توجه به اعلام چارچوب زمانی “نیمه نخست سال 2021” در شایعات مطرح شده،  عرضه گجت‌های فوق در حد فاصل ماه‌های ژانویه تا ژوئن سال 2021 امری محتمل خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH