سرویس گیمینگ ابری شرکت فیس‌بوک با محوریت بازی‌های موبایلی رایگان معرفی شد

شرکت فیس‌بوک از سرویس گیمینگ ابری اختصاصی خود رونمایی کرد؛ اما این پلتفرم به منظور رقابت با سرویس‌های ارائه شده توسط شرکت‌های انویدیا، مایکروسافت و گوگل معرفی نشده است. در واقع شبکه اجتماعی فیس‌بوک منحصرا روی بازی‌های موبایلی تمرکز نموده است؛ در حالی‌که سایر سرویس‌ها روی بازی‌های مخصوص کامپیوترهای شخصی تمرکز دارند.

این سرویس جدید مجموعه‌ای از بازی‌ها با قابلیت اجرای فوری را نمایش می‌دهد. تنها کافیست یک بازی را انتخاب کرده و بر روی عنوان آن ضربه بزنید. عناوین بازی‌های قابل دسترس در مقطع کنونی از طریق مراجعه به آدرس fb.gg/play قابل رویت هستند. اجرای این بازی‌ها نیازمند هیچ‌گونه نصب یا کنترلر خاصی نیست (زیرا بازی‌های موبایلی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از طریق نمایشگرهای لمسی قابل کنترل هستند).

یکی دیگر از تفاوت‌های کلیدی این است که سرویس گیمینگ ابری فیس‌بوک با بازی‌های موبایلی رایگان عرضه شده است. بازی‌های پولی نیز در آینده می‌توانند به این سرویس اضافه شوند. اما در حال حاضر کاربران برای خریداری بازی‌ها هیچ‌ هزینه‌ای را پرداخت نخواهند کرد. اکثر این عناوین رایگان دارای خریدهای درون برنامه‌ای هستند. چنان‌چه توسعه‌دهنده بازی برای اجرای آن اطلاعات مربوط به حساب‌کاربری فیس‌بوک شما را دریافت نماید؛ در این‌صورت سوابق کلیه خریدهای پیشین یا آتی با ورژن اصلی برنامه که احتمالا روی هندست شما نصب شده است؛ همگام‌سازی خواهد شد.

بعلاوه از قابلیت بازی متقابل نیز پشتیبانی می‌شود. این موضوع بدان معناست که چنان‌چه شما مشغول اجرای نسخه ابری بازی هستید؛ در این‌صورت می‌توانید رقبای خود که در حال اجرای نسخه اصلی بازی هستند را به چالش بکشید. این قابلیت نیز بر ثبت اطلاعات حساب‌کاربری برای گیمینگ متکی خواهد بود.

این سرویس روشی سریع و رایگان برای بررسی بازی‌های جدید است. اما چنان‌چه شما مایل به استفاده از نام یا تصویر واقعی خود نیستید؛ ناچار به انجام این کار نخواهید بود. فیس‌بوک به شما امکان می‌دهد تا نام بازیکن و تصویر آواتار موردنظر خود جهت استفاده در بازی را تعیین کنید.

فیس‌بوک امیدوار است تا نحوه تبلیغات بازی‌ها را نیز تغییر دهد. توسعه‌دهندگان در عوض استفاده از تصاویر معمول اسکرین‌شات یا احتمالا یک کلیپ کوتاه از اجرای بازی می‌توانند ورژن‌های دمو از بازی‌های خود را تولید نمایند. در نتیجه کاربران قادر به اجرای فوری این بازی‌ها خواهند بود. این قابلیت مدیون عدم نیاز کاربران به نصب بازی یا اتصال هرگونه کنترلر است. در حال حاضر استودیوهای زیر به منظور تولید محتوای تبلیغاتی قابل اجرا فرآیند ثبت‌نام را تکمیل نموده‌اند:

  • 2K
  • Fun Plus
  • Gameloft
  • Glu Mobile
  • Gram Games
  • Rovio
  • Wildlife Studios

در حال حاضر کمپانی با انتخاب محدود ژانرهای بازی فعالیت خود را آغاز کرده است. با ارتقاء فناوری استریمینگ در سال 2021 فرآیند افزودن عناوین جدید اکشن و ماجراجویی آغاز خواهد شد. برخی بازی‌های رقابتی سریع نظیر Asphalt 9: Legends هم‌اکنون قابل دسترس بوده و بازی Dirt Bike Unchained نیز چند هفته دیگر به مجموعه اضافه خواهد شد.

بایستی خاطرنشان کرد که در حال حاضر این سرویس در سیستم‌عامل iOS قابل دسترس نیست؛ لذا صرفا کاربران اندرویدی و تحت وب می‌توانند بازی‌های فوری را امتحان کنند. فیس‌بوک در توضیح دلایل عدم پشتیبانی از iOS به سیاست‌های محدودکننده اپل در زمینه گیمینگ ابری اشاره نموده است. موضوع عجیب اینکه تبلیغات قابل پخش بر روی دستگاه‌های iOS در ایالات‌متحده قابل مشاهده خواهند بود.

در خصوص بازی‌ها نیز فیس‌بوک نیازمند دریافت فایل‌های Android APK قابل اجرا از سوی توسعه‌دهندگان است؛ بنابراین بازی‌های اختصاصی سیستم‌عامل iOS قابل دسترس نخواهند بود.

1 در مورد “سرویس گیمینگ ابری شرکت فیس‌بوک با محوریت بازی‌های موبایلی رایگان معرفی شد”

  1. سلام.چرا وقتی میخوایم اسفالت۹رو بازکنیم در فیسبوک مینویسه این بازی در منطقه شما در دسترس نمیباشد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH