سرقت دکل‌ها و عدم همکاری شهرداری‌ها، از جمله دلایل اصلی ضعف پوشش‌دهی سیگنال‌های مخابراتی است!

سید محمد امامی، مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات به تازگی آمار پوشش فناوری‌های 3G ،2G و 4G را در مناطق شهری، روستایی و جاده‌ای اعلام کرد. بر اساس این آمار یک هزار و 319 شهر فناوری 2G را تحت پوشش قرار می‌دهند، از این تعداد یک هزار و 289 شهر تحت پوشش فناوری 3G نیز هستند، همچنین یک هزار و 158 شهر نیز به فناوری 4G مجهز شده‌اند.

این آمار در بخش روستایی کمی متفاوت است، در حال حاضر 44 هزار و 918 روستا تحت پوشش فناوری 2G هستند، از این تعداد تنها 5 هزار و 976 هزار روستا به شبکه 3G نیز متصل هستند و مجددا از این تعداد 3 هزار و 399 روستا تحت پوشش فناوری 4G نیز هستند. در بخش جاده‌ای نیز 86 درصد از جاده‌های کشور تحت پوشش فناوری 2G بوده، از این تعداد بیش از 67 درصد تحت پوشش فناوری 3G و نزدیک به 39 درصد نیز تحت پوشش فناوری 4G قرار گرفته‌اند.

مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات با اشاره به مشکلاتی که کیفیت پوشش‌دهی شبکه را تحت تاثیر قرار می‌دهند، گفت: وضعیت جغرافیایی، میزان جمعیت، آب‌و‌هوای منطقه، سرقت دکل‌ها و عدم همکاری شهرداری‌ها، از جمله دلایلی است که پوشش‌دهی سیگنال‌های مخابراتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به عنوان مثال در شهر‌های بزرگ تعداد ساختمان‌های بلند، نوع مصالح و حتی قطر دیوارها بر روی سیگنال‌های مخابراتی تاثیرگزار هستند. همچنین در جاده‌ها و روستا‌ها به طور مکرر تجهیزات مخابراتی دزدیده می‌شوند و در برخی نقاط به دلیل عدم وجود زیرساخت لازم مانند برق، نمی‌توان سایت احداث کرد.

سید محمد امامی با تاکید به ممانعت‌های مردمی برای نصب دکل و مشکلات به وجود آمده برای شهرداری‌ها گفت: شهرداری‌ها در زمینه ساخت سایت‌ها و تجهیزات مخابراتی به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند، رگولاتوری مناطق نه گانه با شهرداری‌ها در تعامل هستند تا موانع موجود در زمینه صدور مجوز نصب دکل رفع شود. همچنین مردم نیز اجازه نصب دکل را نمی‌دهند، متاسفانه مردم باور دارند که دکل‌ها سرطان‌زا هستند، در صورتی که دکل‌ها با استانداردهای جهانی ساخته می‌شوند و به طور مداوم توسط مسئولین سازمان انرژی اتمی و رگولاتوری بررسی خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH