EMUI 11 آخرین نسخه رابط کاربری هواوی پیش از انتشار سیستم عامل HongMeng خواهد بود

از مدت‌ها پیش گزارشاتی مبنی بر تلاش هواوی برای توسعه سیستم‌عامل اختصاصی خود با نام Harmony OS (تحت‌عنوان HongMeng OS نیز شناخته می‌شود) منتشر شد و از آن زمان به بعد شاهد طرح شایعاتی هستیم که ادعا می‌کنند غول چینی نهایتا سیستم‌عامل اندروید را با این پلتفرم جایگزین خواهد کرد. در ادامه هواوی سرانجام اعلام کرد که این سیستم‌عامل برای گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته نشده است. البته این اظهارات پیش از صدور ممنوعیت‌های جدید دولت ترامپ علیه هواوی مطرح شدند. غول چینی این اظهارات را در ماه آگوست گذشته به‌طور رسمی اعلام کرد.

گزارش جدید وبسایت MyDrivers به اظهارات وانگ چنگ‌لو؛ رئیس واحد توسعه نرم‌افزار در گروه تجاری مصرف‌کنندگان هواوی استناد نموده است. مدیر اجرایی هواوی ضمن شرکت در یک مصاحبه‌ در پاسخ به پرسشی پیرامون نحوه ظهور رابط کاربری EMUI 11 و سیستم‌عامل Harmony OS اعلام کرد که EMUI 11 از چارچوب، زمان‌بند سیستمی و سایر تغییرات مشابه با HongMeng استفاده می‌کند.

این موضوع بدان معناست که در حال حاضر آخرین ورژن EMUI مبتنی بر اندروید 11 به منزله یک نسخه انتقالی است که دستگاه‌ها و کاربران را برای دریافت نخستین ویرایش عمومی سیستم‌عامل HongMeng OS آماده می‌کند. نسخه بتای HongMeng OS 2.0 در وهله نخست برای تلویزیون‌ها، خودروها و ساعت‌ها عرضه خواهد شد؛ در حالی‌که دستگاه‌های موبایلی مجهز به رابط کاربری EMUI 11 نخستین هندست‌هایی هستند که به‌روزرسانی HongMeng OS 2.0 را به‌صورت OTA دریافت خواهند کرد.

بر اساس جدول زمانی منتشر شده در اوایل ماه جاری، دستگاه‌های مجهز به تراشه کایرین 9000 نظیر اسمارت‌فون‌های سری میت 40 هواوی نخستین گوشی‌هایی هستند که سیستم‌عامل Harmony/HongMeng OS را دریافت می‌کنند. در ادامه هندست‌های مجهز به تراشه کایرین 990 5G و نهایتا دستگاه‌های پایین‌رده مجهز به تراشه کایرین 810 این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد. دسته‌بندی پنج‌گانه هندست‌ها برای اولویت دریافت به‌روزرسانی Harmony OS به شرح زیر است:

  • دسته اول: دستگاه‌های مجهز به تراشه کایرین 9000
  • دسته دوم: هندست‌های مجهز به تراشه کایرین 990 5G
  • دسته سوم: بخشی از هندست‌های مجهز به تراشه‌های کایرین 990 4G، کایرین 985 و کایرین 820
  • دسته چهارم: دستگاه‌‌های مجهز به تراشه کایرین 980 و بخشی از گوشی‌های مجهز به تراشه‌های کایرین 990 4G و کایرین 820
  • دسته پنجم: دستگاه‌های مجهز به تراشه کایرین 810 و بخشی از هندست‌های دارای تراشه کایرین 710

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH