آنر 20 لایت

مقایسه سامسونگ گلکسی A20s با آنر 20 لایت؛ دو میان‌رده جذاب از دو دنیای متفاوت!

مقایسه جامع میان‌رده‌های گلکسی A20s و آنر 20 لایت از جنبه‌های مختلف را در این مقاله خواهید خواند. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

در رقابت داغ میان‌رده‌های اقتصادی، جذاب و قدرتمند در بازار، برند با سابقه سامسونگ که حق پدری بر گردن بسیاری از شرکت‌های تازه‌کار دارد و احترامش هم واجب است، در مقابل برندهای نوپا و جذاب چینی مانند هوآوی، آنر و شیائومی، به خوبی مقاومت کرده و مانند اچ‌تی‌سی و سونی و…به قهقرا نرفته است. سامسونگ همچنان نامبروان است، البته هوآوی تنها چند میلیون فروش بیشتر لازم داشت تا سامسونگ را پشت‌سر بگذارد اما تحریم‌های آمریکا که این روزها در تلویزیون، روزنامه و رسانه‌ها، هر روز صحبت از آن است، کاری کرد تا مدیرعامل هوآوی آرزوی دریافت مدال طلا در فروش جهانی تلفن همراه را فعلا دست نیافتنی ببیند.

اما همچنان هوآوی با فرزند کوچک خود یعنی آنر در بازار حضور دارند، در حال حاضر سرویس‌های گوگل بر روی هیچ‌کدام از تلفن‌های همراه جدید هوآوی و آنر نصب نیستند اما مدل‌های قدیمی‌تر این دو برند، تائیدیه استفاده از اندروید و سرویس‌های گوگل را دارند و فعلا در بازار به فروش می‌روند، البته این گوشی‌های قدیمی روزی به پایان می‌رسد و باید دید آیا هوآوی می‌تواند فروش پایین تلفن‌های همراه جدیدش را با اتفاقی شبیه به معجزه مجددا افزایش دهد یا خیر؟!

اما صحبت از آنر شد، فرزندی خلف که هوآوی به او افتخار می‌کند، حدود یک سال است که به دوران جوانی رسیده و می‌خواهد مستقل شود. آنر محصولات جذابی دارد و به زودی توانسته در فضای رقابتی بازار میان‌رده، خودی نشان دهد و به مانند والدین خود، محبوب شود. تخصص آنر تولید میان‌رده است، حتی پرچمداران این کمپانی با قیمت اقتصادی و امکانات مناسب، بیشتر به میان‌رده‌ها شباهت دارند. یکی از پرچمدارن این شرکت یعنی آنر 20، مدلی بالارده، قدرتمند و محبوب است که سال گذشته به بازار آمد، این پرچمدار یک مدل اقتصادی و میان‌رده با نام آنر 20 لایت نیز دارد که همزمان با مدل‌های اصلی وارد بازار شد و به مدلی محبوب در میان میان‌رده‌های قدرتمند بازار تبدیل شد. آنر 20 لایت از معدود مدل‌های آنر است که از سرویس‌های گوگل بهره می‌برد.

از طرفی سامسونگ که با سری گلکسی A حضور با صلابتی در بازار میان‌رده‌ها دارد، مدلی با نام گلکسی A20s را با چندماه اختلاف نسبت به آنر 20 لایت عرضه کرد که از نظر قیمت و مشخصات با این مدل در یک دسته قرار می‌گیرد. هرچند این دو مدل مربوط به تابستان سال گذشته هستند، اما با توجه به پرواز و صعود نرخ ارز در بازار، همین میان‌رده‌های سال گذشته به پرفروش‌ترین محصولات بازار موبایل در ایران تبدیل شده‌اند و به همین مناسبت قصد داریم تا در این مطلب، نگاهی جامع و البته مقایسه‌ای بین میان‌رده‌های سامسونگ باتجربه و ریش سفیدکرده و آنر جوان و مستعد داشته باشیم.

طراحی و ابعاد

دو گوشی سامسونگ گلکسی A20s و آنر 20 لایت از نظر ظاهری شبیه به یکدیگر هستند اما از نظر رابط کاربری و قابلیت‌های ارائه شده تفاوت‌های بسیاری دارند. زمانی که این دو گوشی را در دست می‌گیرید، کاملا می‌دانید که با دو مدل میان‌رده طرف هستید. جنس فریم و بدنه هر دو مدل از نوع پلاستیک مستحکم و براق است که به شدت اثر انگشت و گرد و خاک را به خود جذب می‌کند. گلکسی A20s دارای صفحه نمایش و بدنه بزرگ‌تری است. این مدل 16.3 سانتی‌متر طول، 7.7 سانتی‌متر عرض، 8 میلی‌متر ضخامت و 183 گرم وزن دارد.

میان‌رده سامسونگ نسبتا بزرگ و سنگین است، البته از این نظر به گردپای پرچمدار جدید این شرکت یعنی گلکسی نوت 20 اولترا نمی‌رسد. اما آنر 20 لایت جمع‌و‌جورتر است، این مدل 15.4 سانتی‌متر طول، 7.3 سانتی‌متر عرض، 8 میلی‌متر ضخامت و 164 گرم وزن دارد. در کلام اول می‌توان گفت آنر 20 لایت یکی از خوش دست‌ترین میان‌رده‌های بازار است،

ابعاد این گوشی نه بزرگ و نه کوچک بوده و کارکردن با آن بسیار راحت ‌است، اما گلکسی A20s ابعاد بزرگی دارد که البته این مورد تا حدود زیادی به سلیقه و ابعاد دست شما بستگی دارد اما حتی اگر دست‌های بزرگ و کشیده‌ای دارید، باز هم شاید کارکردن مداوم با گلکسی A20s خسته کننده‌ باشد، مخصوصا زمانی که بخواهید با یک دست با آن کار کنید.

صفحه نمایش هر دو مدل طبق انتظار تخت است، هر دو مدل از دوربین سه‌گانه بهره می‌برند که کمی از قاب بیرون زده، حسگر اثر انگشت هر دو نیز در نیمه‌بالایی قاب پشتی قرار دارد که به دلیل طول زیاد گلکسی A20s احتمالا هر بار باید کمی انگشت خود را بکشید تا به حسگر برسید. گلکسی A20s قاب پشتی مسطح‌تری دارد که در گوشه‌ها به یک خمیدگی تقریبا 90 درجه تبدیل می‌شود اما خمیدگی گوشه‌های قاب پشتی آنر 20 لایت ملایم‌تر است.

یکی از ویژگی‌های نچندان جالب گلکسی A20s وجود دکمه‌های صدا در سمت چپ فریم است در حالی که در گوشی آنر به راحتی می‌توان با انگشت شصت، به دکمه پاور و بلندی صدا دسترسی داشت، در گوشی سامسونگ باید برای افزایش یا کاهش ولوم از انگشت دست دیگر خود استفاده کنید، یکی از دلایلی که موجب شد تا چندسطر بالاتر کار با گلکسی A20s را در طولانی مدت خسته کننده بدانم، همین مورد است.

اسپیکر، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و درگاه شارژر، در پایین هر دو مدل قرار گرفته است، همانطور که اشاره شد، در قاب سمت راست گوشی آنر دکمه پاور و صدا دیده می‌شود اما در میان‌رده سامسونگ، دکمه پاور در سمت راست و دکمه‌های کنترل صدا در سمت چپ قاب قرار دارد. خشاب سیمکارت در گلکسی A20s در قسمت بالای دکمه صدا و در گوشی آنر در بخش بالایی گوشی دیده می‌شود.

در نهایت باید بدانید که سامسونگ در جعبه گلکسی A20s یک هنزفری، سوزن خشاب سیمکارت، شارژر و دفترچه راهنما را قرار داده است، اما آنر در کنار موارد ذکر شده یک قاب ژله‌ای نیز در جعبه مدل 20 لایت قرار داده که البته کیفیت متوسطی دارد و بیشتر به درد استفاده موقت می‌خورد.

بررسی نمایشگر

صفحه نمایش آنر 20 لایت با وجود ابعاد کوچک‌تر، رزولوشن و تراکم پیکسل بالاتری نسبت به گلکسی A20s دارد و به همین دلیل یک سر و گردن از نمایشگر میان‌رده سامسونگ بهتر است. صفحه نمایش میان‌رده آنر، با پنل LTPS IPS LCD در اندازه 6.21 اینچ یا 9.4 سانتی‌متر، نور آبی کمی ساطع‌ می‌کند و به همین دلیل در استفاده طولانی مدت به چشم آسیبی نمی‌زند.

نمایشگر آنر 20 لایت دارای رزولوشن 2340 در 1080 است و در هر اینچ آن، 441 پیکسل قرار دارد، نسبت ابعاد نمایشگر 19:5:9 و نسبت نمایشگر به بدنه 83.1 درصد است. از طرفی میان‌رده سامسونگ با پنل IPS LCD در اندازه 6.5 اینچ یا 10.3 سانتی‌متر از رزولوشن 1560 در 720، نسبت 19:5:9 و تراکم 264 پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد، همچنین نسبت نمایشگر به بدنه این مدل کمی بیش از 81 درصد است.

هر دو مدل حاشیه دور نمایشگر باریکی دارند، گردی حاشیه گوشه صفحه نمایش در میان‌رده سامسونگ زاویه کمتری داشته و حاشیه پایین صفحه در مدل آنر بیشتر است. دوربین سلفی گلکسی A20s به صورت ناچ V شکل و سلفی آنر 20 لایت به صورت ناچ قطره‌ای شکل در بالای نمایشگر دیده می‌شود. از نظر کیفیت تصویر، نمایشگر سامسونگ یک صفحه نمایش معمولی است، چیزی که انتظار می‌رود یک مدل میان‌رده به آن مجهز باشد.

اما نمایشگر آنر 20 لایت هرچند شما را شگفت‌زده نمی‌کند ولی کیفیت خیلی خوبی را ارائه می‌دهد، رنگ‌ها و جزئیات تصویر، سایه‌ها و نقاط سفید و مشکی در نمایشگر آنر بهتر دیده‌ می‌شوند. قابلیت کاهش نور آبی در هر دو مدل دیده می‌شود، این قابلیت در گوشی سامسونگ Blue Light Filter و در گوشی آنر Eye comfort نام دارد.

سنسور اثر انگشت

سنسور اثر انگشت آنر 20 لایت به صورت دایره‌ای و سنسور گلکسی A20s به صورت بیضی طراحی شده است. البته این طراحی تاثیر چندانی در تجربه کاربر نمی‌گذارد. سرعت تشخیص اثر انگشت هنگام تعریف اثر در هر دو مدل به ویژه میان‌رده آنر بالاست و به راحتی می‌توانید اثر انگشت خود را تعریف کنید.

در مدل آنر می‌توانید تا 5 اثر انگشت و در مدل سامسونگ می‌توانید تا 3 اثرانگشت را برای قفل صفحه تعریف نمایید. باز شدن اثر انگشت نیز در هر دو مدل سرعت مناسبی دارد، البته سنسور آنر گاهی اوقات با تاخیر باز می‌شود ولی سنسور گلکسی A20s با یک لمس حتی در زاویه‌های مختلف، به سرعت عمل می‌کند.

مقایسه دوربین

هر دو مدل از دوربین سه‌گانه با سنسورهای واید، اولتراواید و عمیق بهره می‌برند. سامسونگ در گلکسی A20s از دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی 28 میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 استفاده می‌کند، لنز این دوربین نور زیادی را جذب می‌کند و به همین واسطه تصاویر در دوربین سامسونگ کاملا طبیعی هستند همچنین رنگ‌ها، نقاط تاریک و روشن و جزئیات تصویر با واقعیت تفاوت کمی دارند. نویز تصویر نیز در هنگام عکاسی با گلکسی A20s بسیار کم است.

گلکسی A20s تصاویر خارق‌العاده‌ای ثبت نمی‌کند اما عکس‌های این گوشی قابل قبول هستند، به طور کلی سطح انتظار از دوربین این مدل باید در حد یک میان‌رده باشد.

دوربین اصلی آنر 20 لایت با سنسور 24 مگاپیکسلی و دیافراگم f/1.8 نیز توانایی بالایی در جذب نور و تهیه تصاویر با کیفیت دارد. البته آنر برای بالابردن کیفیت نهایی عکس بر روی دوربین‌های خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، با فعال کردن حالت هوش مصنوعی کیفیت تصاویر کمی بهبود می‌یابد. به طور کلی دوربین آنر تصاویر سینمایی‌تری می‌گیرد، عکس‌های گرفته شده با دوربین 24 مگاپیکسلی آنر به ویژه در حالت هوش مصنوعی، از نظر رنگ و کنتراست، ادیت شده به نظر می‌رسند.

در واقع آنر با هوش مصنوعی خود کاری کرده تا تصاویری حرفه‌ای و آماده برای انتشار در شبکه‌های مجازی، بیندازید. البته این موضوع بدان معنا نیست که تصاویر آنر 20 لایت غیر طبیعی و مصنوعی هستند، اما برای توصیف دقیق‌تر می‌توان تصاویر دوربین اصلی سامسونگ گلکسی A20s را طبیعی‌تر و تصاویر دوربین آنر را حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر دانست.

دوربین میان‌رده سامسونگ قابلیت‌های جانبی خاصی ندارد، با این دوربین تنها می‌توانید استیکر و برخی از فیلترهای فانتزی واقعیت افزوده را به تصاویر و فیلم‌های خود اضافه کنید، همچنین تصویربرداری به صورت پانوراما نیز از دیگر قابلیت‌های این دوربین است. اما برنامه دوربین آنر 20 لایت امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد، علاوه بر قابلیت اضافه کردن ویژگی‌های واقعیت افزوده به دوربین، حالت‌های تایم‌لپس، سوپر اسلوموشن با 480 فریم‌بر‌پیکسل، حالت شب، تصویر متحرک و لایت پینتینگ که برای تصویر برداری از نورهای متحرک یا نوشتن متن با نور در فضای تاریک طراحی شده را نیز خواهید داشت.

هر دو مدل دارای دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی هستند؛ البته دوربین سامسونگ از دیافراگم f/2.2 و دوربین آنر از دیافراگم f/2.4 بهره می‌برند. در زمینه تصاویر عریض، دوربین سامسونگ بسیار خوب عمل می‌کند و زاویه بسیار وسیع 120 درجه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد اما دوربین اولتراواید آنر زاویه کمتری دارد و بسیاری از تصاویر را به شکل کروی یا موج‌دار نشان می‌دهد که اصلا جالب نیست.

برای ثبت تصاویر پرتره با کیفیت، سامسونگ در میان‌رده خود از دوربین 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 استفاده کرده است، تصاویر پرتره در گلکسی A20s کیفیت متوسطی دارند، در برنامه دوربین برای گرفتن تصاویر پرتره باید به سراغ گزینه Live Focus بروید، در این مدل مقدار تار شدن پس‌زمینه از 0 تا 7 درجه قابل تنظیم است، همچنین در خود برنامه فاصله صحیح سوژه تا دوربین اعلام می‌شود تا بهترین تصویر خروجی را ثبت کنید.

مجددا باید ذکر کرد که تصاویر دوربین گلکسی A20s به واقعیت نزدیک‌تر هستند اما در نقطه مقابل دوربین 2 مگاپیکسلی عمیق آنر به دلیل استفاده از هوش مصنوعی تصاویری سینمایی‌تر را از سوژه شما ثبت می‌کند. در گوشی آنر 20 لایت با استفاده از دو حالت پرتره و دیافراگم می‌توان تصاویر پرتره گرفت. در آزمایش‌های ما حالت پرتره خروجی مناسبی نداشت و کاربرد اصلی این قابلیت برای دوربین سلفی است، اما در حالت دیافراگم با تنظیم گشودگی لنز دوربین، می‌توانید تصاویر پرتره بسیار جذابی را ثبت کنید. در هر دو مدل مرز میان سوژه و پس‌زمینه تار به خوبی تشخیص داده شده و عکس‌های گرفته شده از این نظر بدون نقص هستند.

بررسی دوربین سلفی

در زمینه ثبت تصاویر سلفی که این روزها اهمیت فراوانی برای نسل جوان پیدا کرده، آنر با ثبت تصاویر شفاف‌تر، روشن‌تر، با کنتراست بیشتر و رنگ‌های زنده و مایل به گرم، یک قدم از گلکسی A20s جلوتر است. تصاویر سلفی داخل اتاق در گوشی سامسونگ با رنگ مایل به آبی و سبز ذخیره می‌شوند و دوربین 8 مگاپیکسلی سامسونگ در بهترین حالت تصاویر متوسطی را ثبت می‌کند.

البته در شرایط نوری مناسب مانند هوای آفتابی روز در فضای باز، عملکرد دوربین سلفی سامسونگ نیز متفاوت است، هنگامی که نور مناسبی در محیط باشد، تصاویر سلفی نیز طبیعی، شفاف و با کنتراست مناسبی ذخیره می‌شوند، البته تصاویر کمی نویز خواهند داشت. دوربین سلفی سامسونگ دارای دو حالت معمولی و واید است که حالت واید کیفیت بهتری را به شما می‌دهد، حالت معمولی یک برش دیجیتالی از تصویر است که موجب می‌شود کیفیت نهایی افت کند.

دوربین سلفی آنر 20 لایت مانند دوربین اصلی کارش را درست انجام می‌دهد، تصاویر با این گوشی حتی در داخل اتاق و نور کم بسیار شفاف، صاف و بدون نویز هستند، همچنین کنتراست و جزئیات تصاویر بسیار بالاست و تصویر نهایی کاملا قابل قبول است. برای تصویربرداری با دوربین سلفی به صورت پرتره، دوربین 32 مگاپیکسلی آنر گاها دچار اشتباه می‌شود و برخی از جزئیات سوژه اصلی را بلور می‌کند، دوربین آنر به خصوص برای تشخیص قسمت‌هایی مانند موی سر سوژه گاها دچار مشکل می‌شود و تفاوت بین سوژه و پس‌زمینه را به خوبی مشخص نمی‌کند.

اما دوربین سلفی سامسونگ به خوبی سوژه و پس‌زمینه را تشخیص داده و تصاویر پرتره را بدون نقص می‌گیرد، همچنین مقدار بلور شدن پس‌زمینه در گلکسی A20s قابل تنظیم است، قابلیتی که دوربین آنر به آن مجهز نشده است. آنر برای دوربین سلفی مدل 20 لایت نیز قابلیت‌های زیادی مانند فیلترهای مختلف زیبایی برای تنظیم رنگ پوست، سفیدی دندان، لاغری صورت و غیره را در اختیار شما قرار می‌دهد که تصاویر نهایی را جذاب‌تر می‌کنند.

مقایسه سخت افزار

در بخش سخت افزار بر اساس بررسی بنچمارک‌های معتبر، آنر 20 لایت امتیازات بالاتری را دریافت کرده و با توجه به نوع پردازنده و رم، قدرت پردازشی بیشتری نسبت به گلکسی A20s دارد. آنر 20 لایت از بنچمارک AnTuTu امتیاز 153 هزار و در گیگ‌بنچ نمره 2156 را دریافت کرده است، از طرفی گلکسی A20s در AnTuTu امتیاز 75 هزار و در گیگ‌بنچ امتیاز 896 را دریافت کرده است. در یک نگاه مشخصات سخت افزاری این دو مدل در جدول زیر با یکدیگر مقایسه شده‌اند:

تراشه گرافیکی ساختار کلاک رنج نوع معماری تعداد هسته‌ها پردازنده
Adreno 506 14 نانومتری 1.8 گیگاهرتز 64 بیتی ARM Cortex A53 8 اسنپدراگون 450 گلکسی A20s
Mali-G51 MP4 12 نانومتری 1.7 تا 2.2 گیگاهرتز 64 بیتی ARM Cortex A73

ARM Cortex A53

8 کایرین 710 آنر 20 لایت

 

پردازنده قدرتمند کایرین 710 با معماری 8 هسته‌ای از نوع 64 بیتی به همراه 4 گیگابایت رم از نوع LPDDR4 برتری نسبی در مقابل اسنپدراگون 450 هشت هسته‌ای با همان ساختار 64 بیتی با رم 3 گیگابایت از نوع LPDDR3 در سامسونگ دارد. البته سامسونگ نسخه رم 4 گیگابایت را نیز برای گلکسی A20s عرضه کرده است. گوشی آنر از 128 گیگابایت حافظه داخلی، 102 گیگابایت را در اختیار شما قرار می‌دهد، ما مدل 128 گیگابایتی آنر 20 لایت را در اختیار داشتیم اما مدل‌های 64 گیگابایتی این مدل نیز در بازار یافت می‌شود. از طرفی سامسونگ از 32 گیگابایت، 21 گیگابایت را در اختیار شما قرار می‌دهد، به جز این نسخه، پیکره‌بندی 64 گیگابایتی گلکسی A20s نیز قابل خریداری است.

گلکسی A20s

هر دو گوشی در هنگام اجرای بازی‌های متوسط، اجرای همزمان چندبرنامه بدون تاخیر و لگ کار خود را انجام می‌دادند و برای اینکه آن‌ها را به چالش بکشید باید چند ده برنامه و بازی سنگین بر روی آن‌ها نصب کنید. هر دو مدل هنگام کار، اجرای بازی و اتصال به شارژر، داغ نمی‌شوند، البته اگر مدت طولانی به وبگردی یا بازی بپردازید هر دو گوشی کمی گرم می‌شود.

گلکسی A20s دارای یک درگاه جداگانه برای کارت حافظه مدل microSDXC است که حافظه داخلی را افزایش می‌دهد، اما در آنر 20 لایت برای استفاده از کارت microSDXC باید یکی از دو جای سیمکارت را به کارت حافظه اختصاص دهید. یکی از تفاوت‌های اصلی این دو مدل آن است که آنر 20 لایت به NFC مجهز شده ولی گلکسی A20s به این قابلیت مجهز نیست.

رابط کاربری

در زمان بررسی هیچ گونه لگ، یا مشکل دیگری از نظر قدرت عملکرد دو گوشی مشاهده نکردم. هر دو مدل با اندروید 9 عرضه شده‌اند اما قابل ارتقا به اندروید 10 هستند، گوشی سامسونگ از رابط کاربردی One UI 2.0 استفاده می‌کند، در این رابط کاربری طراحی آیکون‌ها مانند دیگر گوشی‌های سامسونگ است، با لمس صفحه از وسط به بالا منو برنامه‌ها پدیدار می‌شود.

قابلیت‌هایی مانند حالت تاریک، همچنین فوکوس مود، فیلتر نور آبی، کنترل والدین و Wind Down از بخش‌های جالب و کاربردی One UI 2.0 هستند. با نزدیک کردن تلفن به گوش خود، تماس بر قرار می‌شود، همچنین با برگرداندن صفحه نمایش به سمت پایین، صدا‌ها بسته می‌شوند، با فعال کردن قابلیت استفاده از سنسور اثر انگشت، می‌توانید با پایین کشیدن انگشت در سنسور، پنجره اعلان‌ها را باز کنید.

آنر 20 لایت نیز به اندروید و رابط کاربری EMUI نسخه 9 مجهز شده که هر دو برنامه به اندروید 10 و EMUI10 بروزرسانی می‌شوند. رابط کاربری EMUI10 نیز بسیار سبک و روان اجرا می‌شود، با ژست‌های حرکتی اندروید 10 با لمس انگشت از پایین تا میانه نمایشگر به صفحه Home منتقل می‌شوید، همچنین برای بازگشت، باز شدن برنامه‌های در حال اجرا و گزینه‌های دیگر، ژست‌های حرکتی استانداردی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

یکی از قابلیت‌های EMUI10 آن است که می‌توان بخش‌های زیادی از رابط کاربری را شخصی‌سازی کرد. دیگر قسمت جذاب این رابط کاربری فعال‌سازی داک ناوبری است که به قابلیت Assistive Touch گوشی‌های iOS شباهت فراوانی دارد. با لمس این داک یک مرحله به عقب باز می‌گردید، با یک بار نگه‌داشتن آن به صفحه خانه می‌روید، همچنین با نگه‌داشتن و کشیدن داک به سمت چپ یا راست نیز برنامه‌های اخیر باز می‌شود.

گلکسی A20s

مقایسه باتری و سرعت شارژ

سامسونگ برای گلکسی A20s از باتری با ظرفیت 4 هزار میلی‌آمپر‌ساعت استفاده کرده است، این باتری با شارژر 15 واتی حدود یک ساعت و 15 دقیقه شارژ می‌شود. آنر نیز برای مدل 20 لایت باتری با ظرفیت 3 هزار 400 میلی‌آمپرساعت را در نظر گرفته و شارژر 10 واتی را نیز در جعبه قرار داده، با وجود سرعت پایین‌تر شارژر، به دلیل ظرفیت پایین‌تر گوشی آنر، زمان شارژ شدن هر دو گوشی بسیار نزدیک به یکدیگر و تقریبا یک ساعت و نیم اندازه‌گیری می‌شود. شارژدهی و مصرف هر دو گوشی از باتری تفاوت فاحشی ندارد، هر دو گوشی نیز در استفاده نرمال نزدیک به دو روز شارژ نگه می‌دارند.

گلکسی A20s

جمع بندی نهایی

هر دو گوشی سامسونگ گلکسی A20s و آنر 20 لایت یک انتخاب خوب برای افرادی هستند که به دنبال گوشی میان‌رده می‌گردند. گلکسی A20s در مجموع یک گوشی بزرگ، با پردازنده قوی، نمایشگر متوسط، دوربین مناسب و باتری با ظرفیت بالاست که با اندروید 10، تمام نیازهای روزانه شما را برطرف سازد. اما آنر 20 لایت اندازه کوچک‌تری دارد و به دلیل طراحی زیبای بدنه به خصوص در رنگ صورتی، بیشتر برای بانوان مناسب است، به ویژه آن که دوربین بسیار قدرتمندی دارد و امکانات فراوان بخش سلفی آن می‌تواند افرادی که به ظاهر خود اهمیت می‌دهند را راضی کند. مدل آنر نیز از نظر قدرت نرم افزاری و سخت افزاری توانایی بالایی دارد و این مدل را به یک میان‌رده قدرتمند تبدیل می‌کند.

5 در مورد “مقایسه سامسونگ گلکسی A20s با آنر 20 لایت؛ دو میان‌رده جذاب از دو دنیای متفاوت!”

  1. ایسوس نامبر چنده؟ کی دوست داره یه جاسوس افزار کمونیستی داشته باشه و پولش خرج بدتر کردن دنیا بشه؟

    2
    1
  2. سلام. خیلی تشکر میکنم از این مقایسه عالیتون. میخواستم بپرسم اگه کسی الآن a20s بگیره، اندرویدِ پیشفرض گوشی ده هست یا همون اندروید قبلیه و باید خودش به ده ارتقا بده؟ با تشکر مجدد. ممنون میشم جواب بدین.

    1. سعید صانعی

      سلام، اندروید پیشفرض 9 هست اما بروزرسانیش اومده، وقتی گوشی رو خریدید میتونید همون لحظه به اندروید 10 ارتقاء بدید.

  3. این روزا انقدر گوشی گرونه که پایین رده رو باید بگیم بالا رده و پرچمدار رو باید فقط فیلمش رو ببینیم !! مرسی از این مقایسه خوبتون و با اینکه آنر در کل گوشیه بهتریه اما کلن به چینیا من اعتماد ندارم !!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH