واستاپ بیزنس

راهکارهایی برای استفاده بهتر از واتساپ بیزینس برای کسب‌وکارها

به تازگی شرکت‌های کوچک و بزرگ زیادی برای پاسخگویی سریع‌تر به مشتریان خود، اقدام به راه‌اندازی خط تلفن همراه کرده‌اند. مهم نیست که این کسب‌وکار محلی است، خدمات حرفه‌ای ارائه می‌دهد، در حوزه پزشکی فعالیت دارد یا دولتی است. در این بین، واتساپ بیزینس به ابزاری مفید و کاربردی برای این شرکت‌ها تبدیل شده است؛ خصوصا اگر شرکت مورد نظر به تازگی شروع به کار کرده است، چرا که این امکان را به کسب‌وکار مورد نظر می‌دهد تا سریع و بی‌واسطه با مشتریان خود در ارتباط باشد.

واتساپ بیزینس مانند دیگر اپلیکیشن‌های اجتماعی، قابلیت گفتگو و تعامل با دیگر افراد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ به علاوه ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد دیگری دارد که همان‌طور از نام آن پیداست، مناسب کسب‌وکارهاست.

در ادامه راهکارهایی برای بهره‌وری بیشتر اپلیکیشن واتساپ بیزینس در کسب‌وکار شما ارائه می‌دهیم.

لیست مخاطبان در واتساپ بیزینس

از لیست مخاطبان‌تان به عنوان اولین پایگاه داده برای ارسال و به اشتراک گذاشتن اطلاعات کسب‌وکار خود استفاده کنید. پس از آن می‌توانید از دیگر مشتریان خود درخواست کنید که برای دریافت مشاوره یا اطلاعات در مورد محصول یا خدمات شما، شماره تماس‌شان را در اختیارتان قرار دهند.

رفتار عادی

هنگام چت کردن با مشتریان خود به صورتی با آن‌ها صحبت کنید و به سوالات‌شان پاسخ دهید که انگار به عنوان فردی عادی روبه‌روی شما ایستاده و به سوالات‌شان پاسخ می‌دهید؛ نه اینکه آن‌ها احساس کنند یک ماشین در حال چت کردن با آن‌هاست.

کنترل و مراقبت در واتساپ بیزینس

هنگام ارسال پیام به مشتریان و مخاطبان باید خیلی دقت کنید تا به اسپم تبدیل نشوید. در هر ساعت و روزی از ارسال پیام سو‌استفاده نکنید. توصیه می‌کنیم دو یا سه پیام در هفته ارسال کنید و اطلاعات واقعی از خود و کسب‌وکارتان ارسال کنید. این کار باعث می‌شود تا موجب عصبانیت و نارضایتی مشتریان خود نشوید.

واتساپ بیزینس

زمان‌بندی

مانند شرکت‌تان که ساعت کار دارد، می‌توانید برای پاسخ به سوالات مشتریان و ارسال پیام‌های تنظیم شده زمان‌بندی تعیین کنید. این کار را خارج از ساعت کاری انجام ندهید؛ چون ممکن است مورد آزار آن‌ها شود. همچنین آن‌ها متوجه می‌شوند که ارسال پیام توسط شما حتی اگر ۲۴ ساعت کار می‌کنید، زمان‌بندی خاص خود را دارد.

محتوا

محتوایی که قرار است از طریق واتساپ بیزینس ارسال کنید را همان‌طور که برای صفحات مجازی انجام می‌دهید، از قبل آماده کنید. محتوای نکات و راهنمایی‌های مربوط به کارتان را تدوین کنید و مخاطبان‌تان را همیشه کنجکاو نگه دارید. یکی از نکات مثبت واتساپ بیزینس این است که تمامی انواع محتوا را در آن به اشتراک بگذارید.

نگارش و زبان خوب

داشتن فن نگارش و زبان خوب یکی از پایه‌های اصلی در واتساپ بیزینس است. شخصی که قرار است از طریق این کانال با مشتریان در ارتباط باشد، باید با قوانین نگارش آشنا باشد و در کنار آن باید بتواند به درستی با مخاطبان ارتباط بگیرد؛ چرا این شخص رسما صدای شرکت شما خواهد شد.

پیام فوری واتساپ بیزینس

واتساپ قابلیتی به نام «پیام فوری» دارد که وقتی نمی‌توانید سریعا به درخواست مشتری خود رسیدگی کنید، برای او یک پیام فوری ارسال کنید؛ همچنین می‌توانید یک پیام خوشامدگویی آماده کنید که شما را به مشتریان‌تان معرفی کند. اما پیشنهاد می‌کنیم که از این قابلیت بیش از حد استفاده نکنید؛ چون این تصور برای مشتریان ایجاد می‌شود که انگار در حال حرف زدن با یک ربات هستند.

واتساپ بیزینس

واتساپ وب

برای دریافت و ارسال پیام برای مشتریان از واتساپ وب استفاده کنید. نسخه وب کاربری راحتی دارد و می‌تواند مکمل واتساپ بیزینس نصب شده روی گوشی شما باشد.

آمار واتساپ بیزینس

یکی از بهترین مزیت‌های واتساپ بیزینس، در کنار دیگر مواردی که عنوان شد این است که می‌توانید تعداد پیام‌های خوانده شده، دریافت شده و پاسخ داده شده را جهت میزان تعامل بین مشتریان‌تان رصد کنید تا بر طبق آن برنامه بازاریابی مناسبی بریزید تا باعث بهبود کسب‌وکارتان شود.

پس‌انداز پول

در گذشته نیاز بود تا سرویسی را خریداری کنید که صدها ایمیل برای شناساندن کسب‌وکار شما به دیگران ارسال کند. با واتساپ بیزنس دیگر نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست؛ چون این اپلیکیشن کاملا رایگان است.

سرعت در رفع مشکل

مهم‌ترین مسئله این است که در واتساپ بیزینس باید سریعا نیاز مشتری را برطرف کنید و باید به سرعت پیام مشتری خود را باز کرده و به او پاسخ دهید.

اپلیکیشن واتساپ بیزینس تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده و روزبه‌روز به تعداد دانلودهای آن در گوگل پلی و اپ استور افزوده و نشان از این مسئله دارد که اعتماد کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ به این نرم‌افزار در حال افزایش است و این سرویس توانسته نیازهای آن‌ها را برطرف کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH