ایکس‌باکس سری ایکس در زمینه یادگیری ماشینی بر پلی‌استیشن 5 غلبه می‌کند

دیوید کیج؛ مدیرعامل موسسه Quantic Dreams ضمن مصاحبه‌ای با وبسایت WCCFTECH اعلام کرد که الگوی طراحی ایکس‌باکس سری ایکس موجب برتری این کنسول نسبت به پلی‌استیشن 5 در زمینه یادگیری ماشینی است.

آقای کیج اعلام کرد که اگرچه CPU کمی قدرتمندتر و GPU برتر ایکس‌باکس سری ایکس موجب برتری نسبی کنسول شرکت مایکروسافت نسبت به پلی‌استیشن 5 شده است؛ اما در واقع قابلیت‌های ایکس‌باکس در زمینه یادگیری ماشینی احتمالا موجب موفقیت این کنسول نسبت به پلی‌استیشن 5 با حافظه SSD سریع‌تر خواهد شد.

به گفته آقای کیج “هسته‌های سایه‌زنی در کنسول ایکس‌باکس برای اهداف یادگیری ماشینی مناسب‌تر هستند. چنان‌چه مایکروسافت موفق به پیاده‌سازی فناوری مشابه با DLSS انویدیا شود؛ در این‌صورت چنین پدیده‌ای می‌تواند به نفع غول آمریکایی تمام شود.” اگرچه این توسعه‌دهنده متمرکز بر کنسول پلی‌استیشن توضیح می‌دهد که در گذشته سونی همواره در زمینه اجرای بسیار مطلوب بازی‌ها با وجود سخت‌افزار نه‌چندان قدرتمند کار خود را به شکلی فوق‌العاده انجام داده است.

به گفته آقای کیج “تجزیه و تحلیل محض سخت‌افزار احتمالا از برتری کنسول مایکروسافت حکایت دارد. اما تجربه نشان می‌دهد که سخت‌افزار تنها بخشی از این معادله است. شرکت سونی ثابت کرده که کنسول‌های آن‌ها می‌توانند در اجرای بازی‌ها بهترین عملکرد را داشته باشند؛ چرا که نرم‌افزار و معماری مورد استفاده توسط آن‌ها معمولا بسیار کارآمد و سازگار بوده است.”

آقای کیج در مصاحبه پیشین خود گزارش داد که به باور وی ماهیت مجزای ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری S موجب سردرگمی مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگان شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH