کیت ایرانی تشخیص 15 دقیقه‌ای کرونا، تائیدیه وزارت بهداشت را دریافت کرد

دکتر حسن وطن پور، مدیر کل دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت اعلام کرد که کیت تشخیص سریع کرونا تائیدیه وزارت بهداشت را دریافت کرده‌ است. چندی پیش خبر تولید کیت‌های تشخیص سریع کرونا در 15 دقیقه منتشر شد، امروز مدیر کل دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت در همین مورد اعلام کرد: موضوع کیت‌های تشخیص سریع کرونا مدت‌هاست که مطرح شده و خوشبختانه با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه توانستیم این کیت‌ها را تولید کنیم.

دکتر وطن پور ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان از مدت‌ها پیش تحقیقات خود را در زمینه ساخت تست‌های تشخیص سریع کرونا آغاز کردند، پس از موفقیت در تولید این کیت‌ها نمونه‌های آن برای اداره کل تجهیزات وزارت بهداشت و آزمایشگاه جامع وزارت بهداشت ارسال و مکاتبات لازم صورت گرفت تا در صورت تائید بتوانیم این محصول را وارد بازار کنیم. خوشبختانه کیت تشخیص سریع کرونا به تائید وزارت بهداشت رسید.

مدیر کل دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به روش‌های فعلی تشخیص ویروس کرونا یادآور شد: در حال حاضر برای تشخیص بیماری کرونا، از تست‌های PCR و سرولوژی استفاده می‌شود که مدت زمان اعلام نتیجه آن چند روز طول می‌کشد، اما ما به دنبال آن بودیم تا با استفاده از تست تشخیص سریع بر پایه آنتی‌ژن، با افزایس سرعت اعلان نتیجه تست، افراد بیشتری را غربالگری کنیم.

دکتر وطن پور ادامه داد: در حال حاضر سه شرکت دانش بنیان تست‌های PRC تولید می‌کنند، این شرکت‌ها توانایی تولید تست‌های تشخیص سریع کرونا یا Rapid Test را نیز دارند و با توجه به تائیدیه وزارت بهداشت، کار تولید این کیت‌ها برای تامین نیاز داخلی آغاز خواهد شد. تا کنون ظرفیتی برای تولید و پوشش این تست‌‌ها مشخص نشده اما می‌توان گفت که با تولید این تست‌‌ها در کنار واردات کیت‌های Rapid Test می‌توان نیاز داخلی را رفع کرد و رصد بیماران کرونایی را با سرعت بیشتری پیش برد.

6 در مورد “کیت ایرانی تشخیص 15 دقیقه‌ای کرونا، تائیدیه وزارت بهداشت را دریافت کرد”

  1. اینم یه دروغه جدید، ۶ ماه پیش گفتن تولید شده ۱۰ تا شرکت دارن انبوه میزنن، دیروز خانم لاری میگه وارداتمون را افتاده، واسه همین امار شناسایی بالا رفته.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH