کوالکام: فروش جهانی گوشی‌های 5G در سال 2022 به 750 میلیون دستگاه خواهد رسید

استیو مولنکوف؛ مدیرعامل کمپانی کوالکام اخیرا در همایش صنعت زیست‌محیطی هوشمند در شهر Tianyi چین سخنرانی کرد. در این کنفرانس علاوه بر شرکت مخابراتی China Telecom تولیدکنندگانی نظیر هواوی، ZTE، مدیاتک، سامسونگ و شیائومی نیز حضور داشتند. آقای مولنکوف در جریان سخنرانی خود خاطرنشان کرد که ” ارتباطات بی‌سیم به یک فناوری ارتباطی فوق‌العاده تبدیل شده است. لذا فرآیند تجاری‌سازی فناوری 5G مطابق با پیش‌بینی‌ها در حال شتاب گرفتن است.”

بعلاوه استیو مولنکوف معتقد است که تا سال 2022 میزان فروش جهانی اسمارت‌فون‌های 5G به 750 میلیون دستگاه خواهد رسید. همچنین انتظار می‌رود که تا سال 2023 تعداد اتصالات 5G در سراسر جهان از مرز 1 میلیارد واحد تجاوز نماید. در صورت صحت این ادعا سناریوی مذکور 2 سال سریع‌تر از فناوری 4G عملی می‌شود. در سال 2025 تعداد اتصالات 5G در جهان نزدیک به 3 میلیارد مورد بوده و ترافیک شبکه 5G حدودا 45 درصد از کل ترافیک داده شبکه‌های موبایل در جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

روند توسعه شبکه 5G بسیار چشمگیر بوده است. مشکلات موجود هنگام راه‌اندازی اولیه و طرح نظریات توطئه‌آمیز موجب کندی روند توسعه شبکه‌های 5G شد؛ اما علیرغم این موضوع پیشرفت‌های به‌دست آمده در این حوزه کماکان چشمگیر هستند.

کمپانی کوالکام از 3 پلتفرم جدید تراشه RAN 5G رونمایی می‌کند

کوالکام اخیرا از تصمیم خود برای عرضه مجموعه‌ای از پلتفرم‌های تراشه‌ای زیرساخت شبکه 5G برای طیف گسترده‌ای از سناریوهای کاربردی از ایستگاه‌های پایه کلان برای پشتیبانی از آنتن‌های بزرگ MIMO گرفته تا ایستگاه‌های پایه کوچک خبر داد. کمپانی آمریکایی با این اقدام خود روند توسعه اکوسیستم مجازی‌سازی شبکه موبایلی و قابلیت تغییر همکاری میان شبکه‌های دسترسی رادیویی (RAN) را تسریع می‌کند. این 3 پلتفرم عبارتند از:

  • پلتفرم واحد فرکانس رادیویی کوالکام
  • پلتفرم واحد توزیع شده کوالکام
  • پلتفرم واحد رادیویی توزیع شده کوالکام

این 3 پلتفرم نخستین مجموعه از ایده‌هایی هستند که امکان استقرار شبکه‌های RAN مجازی (vRAN) همگرا را در اختیار اپراتورهای موبایلی برتر جهان قرار می‌دهند. بعلاوه این پلتفرم‌ها با هدف پشتیبانی از تولیدکنندگان تجهیزات ارتباطی جهت تبدیل نمودن شبکه‌های عمومی و شبکه‌های خصوصی و سازمانی بی‌سیم به پلتفرم‌های نوآورانه برای درک کامل پتانسیل‌های فناوری 5G طراحی شده‌اند.

پلتفرم‌ سری 5G RAN به منظور کمک به تولیدکنندگان فعلی و در حال ظهور تجهیزات شبکه جهت شتاب بخشیدن به استقرار و تجاری سازی تجهیزات و امکانات vRAN عرضه می‌شود. همچنین این پلتفرم بایستی پاسخگوی نیازهای شبکه‌های عمومی و خصوصی به فناوری 5G باشد. پلتفرم جدید پیش‌تر اشاره شده ارائه‌دهنده یک معماری کاملا مقیاس‌پذیر و قابل انعطاف برای استقرار ایستگاه‌های پایه کلان و کوچک است. این پلتفرم از کلیه گزینه‌های تقسیم عملکرد 5G میان واحدهای توزیع‌ شده (DU) و واحدهای رادیویی (RU) پشتیبانی نموده و در حال حاضر به یک مکمل قدرتمند برای محصولات پلتفرم 5G RAN کوالکام ویژه ایستگاه‌های پایه کوچک تبدیل شده است.

کوالکام برای تسریع روند انتقال به تجهیزات ارتباطی نسل آینده با اپراتورهای موبایلی پیشتاز در حوزه صنعت همکاری می‌کند. نخستین نمونه‌های مهندسی پلتفرم 5G RAN کوالکام احتمالا در 6 ماهه نخست سال 2022 قابل دسترس خواهند بود.

1 در مورد “کوالکام: فروش جهانی گوشی‌های 5G در سال 2022 به 750 میلیون دستگاه خواهد رسید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH