انیمه Perfect Blue

معرفی انیمه Perfect Blue ساخته ساتوشی کن

اگر شما هم یکی از طرفداران انیمه‌های ژاپنی هستید و دوستانی دارید که فکر می‌کنند انیمه برنامه کودک است و درک درستی از زیبایی این نوع آثار ندارند، به شما پیشنهاد می‌کنم انیمه Perfect Blue را به آنها معرفی کنید تا به کلی نظرشان درمورد انیمه‌ها عوض شود. با آی‌تی‌رسان و معرفی این انیمیشن خاص همراه باشید.

این انیمه که اولین اثر بلند ساتوشی کن ژاپنی است در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و مورد توجه زیاد منتقدین و حتی کارگردانان بزرگی مثل کریستوفر نولان و دارن آرنوفسکی قرار گرفت که بعدها اثر فوق‌العاده Black Sawn را با الهام از این انیمه خلق کرد، گرچه او هیچ‌وقت علی‌رغم شباهت‌های زیادی که در درون مایه این دو اثر وجود دارد، این موضوع را نپذیرفت. با تمام این‌ها در کمال تعجب Perfect Blue در میان دیگر آثار ساتوشی کن فقید کمتر دیده شده است.

برخلاف بسیاری از انیمه‌های ژاپنی که مملو از حوادث فراطبیعی و دور از انتظار، شخصیت‌های رباتیک و یا جهش یافته‌های ژنتیکی‌ست، این اثر داستان کاملا رئالیستی دارد. با تمام این‌ها رئالیست بودن فضای داستان باعث نشد که این اثر یک اثر معمولی اجتماعی باشد چون به نگاه بسیاری از منتقدین Perfect Blue یکی از تاریک‌ترین و پیچیده‌ترین انیمه‌های ژاپنی است که حتی می‌توان آن را در دسته‌ انیمه‌های ترسناک قرار داد.

انیمه Perfect Blue

انیمه Perfect Blue یا آبی بی‌نقص بیانگر داستان میما، دختر جوانی‌ست که در یک گروه سه نفره خوانندگی می‌کند و شخصیت مردم پسندی دارد. میما تصمیم می‌گیرد به دنبال کسب شهرت و موفقیت بیشتر فعالیت خود را در زمینه خوانندگی پایان دهد و به بازیگری روی بیاورد. در این مسیر میما با تصمیمات و انتخاب‌هایی که انجام می‌دهد حواشی زیادی پیرامون خود ایجاد می‌کند و احساس ‌می‌کند در حال از دست دادن محبوبیت خود میان مردم است که زمینه ساز اختلالات روحی در او می‌شود. به دنبال این فشار‌های روحی، اتفاقات تلخ و ترسناک دیگری که در مسیر اتفاق می‌افتند داستان کم‌‌‌نظیر این انیمه را شکل می‌دهند.

این اثر تاریک روانشناسی به زیبایی هر چه بیشتر ‌با ذهن بیننده بازی می‌کند. تصویرسازی بی‌نظیر و داستان پیچیده و خیره کننده از ویژگی‌های مشترک تمامی آثار ساتوشی کن است که به وضوح در این اثر هم قابل مشاهده است به طوری که شما هنگام دیدن تصاویر زیبا و ترکیب رنگ‌های فوق‌العاده این انیمه نمی‌توانید باور کنید که در سال ۱۹۹۷ تولید شده‌ است. انیمه Perfect Blue امتیاز هشت از IMDB و امتیاز چهار و نیم از Empire دریافت کرده که در نوع خود جالب است. در پایان اگر هشتاد دقیقه وقت اضافی در اختیار دارید، دیدن این انیمه بهترین انتخاب برای پر کردن این زمان خالیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH