نگاهی اجمالی به بازی Demon’s Souls: نبردی مرگبار

بازی Demon’s Souls توسط FromSoftware در سال 2009 ساخته شد. این بازی ژانر جدیدی از اکشن و نقش آفرینی را بوجود آورد که در آن بازیکنان به کشف اسرار یک دنیای عجیب می‌پردازند. این سبک الگوی بازی‌های زیادی از قبیل Dark Souls ،Bloodborne و Sekiro قرار گرفت. محیط ترسناک و جلوه‌های بصری زیبا و مبارزات سهمگین آن توجه بازیکنان زیادی را به خود جلب کرد.

حال کمپانی Sony به کمک استودیو Bluepoint Games سعی در بازسازی این عنوان بی نظیر دارد. بازی به طور کامل بازسازی شده و موتور بازی بهبود یافته است. این بازی یک سرزمین تخیلی وحشتناک و پر از تاریکی را به نسل جدید کنسول‌ها می‌آورد. برای بررسی نسخه بازسازی شده Demon’s Souls با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

داستان بازی

پادشاه آلانت، دوازدهمین پادشاه بولتاریا “Boletaria” برای به دست آوردن قدرت از جادوی سیاهی استفاده می‌کند که باعث بیدار شدن ترسناک‌ترین شیطان باستانی به نام “The Old One” می‌شود. با بیدار شدن The Old One مه عجیبی سرتاسر زمین را فرا گرفت و همراه آن نیروهای تاریکی پا به دنیای انسان‌ها گذاشتند. کسانی که روحشان تسخیر شد ذهن خود را از دست دادند و شروع به حمله به دیگران کردند.

اکنون بولتاریا از دنیا جدا شده و از شوالیه‌هایی که در اعماق مه به کشتن شیاطین می‌پرداختند اثری نیست. سرزمین‌های شمال بولتاریا که روزی محل زندگی مردمان سخت‌کوش آن بود توسط موجوداتی تاریک احاطه شده است. شما با سفر به این نواحی می‌توانید با شخصیت‌های عجیبی که در آنجا زندگی می‌کنند آشنا شوید و به داستان بازی پی ببرید. شما به عنوان یک جنگجوی تنها در این مه کشنده باید با سخت ترین چالش‌ها مواجه شوید تا مقام قاتل شیاطین “Slayer of Demon’s” را کسب کنید.

به کمک فناوری‌های پیشرفته استودیو Bluepoint Games نقص‌های اساسی بازی را رفع کرده و گرافیک بازی را بهبود بخشیده است. گیم‌پلی بازی نیز شاهد تغییرات جزئی و هوشمندانه‌ شده که جذابیت آن را بیشتر می‌کند. البته در ابتدای بازی مانند Dark Souls توضیحات کاملی نسبت به نحوه بازی به شما ارائه نمی‌شود، حتی برای یادگیری نحوه ارتقای سطح شما باید اولین باس بازی را پیدا کنید و او را بکشید. پس از مبارزه طاقت فرسا باید تمام نکسوس “Nexus” را برای پیدا کردن یک NPC زیر و رو کنید.

باس فایت‌های وحشیانه بازی

مبارزات بازی

بر مهارت‌های جنگی مسلط شوید و تلاش کنید در هر شرایطی بهترین حرکت را انجام دهید. کوچکترین خطایی باعث می‌شود تمام روح‌هایی که به دست آورده‌اید از بین بروند. البته می‌توانید با بازگشت و شکست کسی که شما را کشته آن‌ها را پس بگیرید، با این حال اگر در طول نبرد دوم کشته شوید روح‌ها برای همیشه از بین میروند. بازی Demon Souls نیازمند شجاعت، دقت بالا و تکرار می‌باشد. قربانی طمع خود نشوید! حتی ضعیف‌ترین دشمنان می‌توانند شما را با چند ضربه از پای در بیاورند. می‌توانید نسبت به علاقه خود از جادو و یا اسلحه استفاده کنید.

یکی از بزرگترین تغیراتی که BluePoint Games ایجاد کرده تعداد مواد شفابخش قابل حمل است. در محیط آفلاین بازی (PVE) تأثیر زیادی ندارد، زیرا فضای ذخیره زیادی در اختیار دارید. اما در تعاملات آنلاین (PVP) تأثیر بزرگی خواهد داشت. بازیکنان دیگر نمی‌توانند در جنگ‌های بزرگ و حماسی مقادیر عظیمی از مواد مصرفی را حمل یا داد و ستد کنند. این تغییر باعث می‌شود سختی بازی بسیار بیشتر شود و بازیکنان را وادار می‌کند تا برای زنده ماندن تلاش بیشتری کنند.

چشم‌اندازهای بازسازی شده

 

طراحی‌ها و قابلیت‌های جدید بازی

طراحی‌های جدید خلاقانه، هنری و بی‌نقص هستند و احساس شکوه و جلال به بازی می‌بخشند. نرخ فریم پایدار 60Hz مبارزات را روانتر و سرعت عکس العمل شما را بالا می‌برد. عظمت Storm King در باران شدید، زندان‌های پر پیچ و خم لاتریا “Lateria” و اعماق تونل‌های “Stonefang” بسیار زیبا خلق شده است.

پس از پیروزی در هر باس فایت یک Archstone ظاهر می‌شود که شما را به نکسوس بازمی‌گرداند. در نکسوس می‌توانید آیتم‌های خود را ذخیره کنید، توانایی‌های خود را ارتقا دهید و به ازای روح آیتم خریداری کنید. با سیستم Archstone می‌توانید در یک لحظه به قسمت‌های دیگر نقشه بروید. این سیستم امکان کاوش و انجام مراحل در مناطق بالاتر از سطح خود را می‌دهد. با این که سیستم Archstone جدید نیست ولی ساختار تازه‌ای دارد. نسخه بازسازی شده با نورپردازی بهتر مناطق تاریک را روشن‌تر می‌کند و کمی از احساس ترس آن می‌کاهد. برخی از جزئیات جدید مورد استقبال بازیکنان واقع نشده‌اند، اما اکثر تغییرات کاملاً متناسب و بجا هستند.

آیا ارزش بازی دارد؟

نتیجه گیری

در نسخه نسل نهمی بیشتر به جزئیات محیط پرداخته شده و موضوع بازی به سبکی تخیلی و تاریک متمایل است. با قدم زدن در نکسوس و کاخ بولتاریان، تمام خاطرات بازیکنان عنوان قبلی تازه می‌شود.
بازی Demon’s Souls پر از الهام و اشاره به عناوین پیشین استودیو FromSoftware است. بازی Demon’s Souls برای تازه واردان یا به طرفداری از سری Souls یا تنفر از آن منتهی می‌شود. برای پیشکسوتان نیز این بازی به نوعی ادای احترام بر خالقان این ژانر پرهیجان است. در هر صورت، این بازی یک تجربه جدید در هم آمیخته با گیم‌پلی اصلی است. بسیاری از مشکلات نسخه اصلی در این بازسازی برطرف شده‌اند و در کل تجربه ترس و وحشت واقعی را شما در شما ایجاد می‌کند.

تأثیر استفاده از PS5

کنسول PS5 می‌تواند بازی را با نرخ فریم بالا و یا رزولوشن 4k اجرا کند.
بواسطه مبارزات سخت، مرگ بخشی اجتناب ناپذیر از تجربه Demon’s Souls است. سرعت بارگیری بسیار بالا به شما امکان می‌دهد که سریعاً به میدان جنگ بازگردید.
لرزش‌های دسته DualSense احساس ضربه زدن یا دفع کردن ضربه را به شما انتقال می‌دهد. هنگام باس فایت و مواجه شدن با قدرت شیطانی آن‌ها کاملاً فناوری Haptic feedback را تجربه می‌کنید.
فناوری Tempest 3D Audio Tech در هدفون‌های سازگار صداهای بازی را به صورت سه بعدی پخش می‌کند. جلوه‌های صوتی سه بعدی نه تنها شما را به بولتاریا می‌برد بلکه احساس ترس از کمین دشمنان را به شما انتقال می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH