خدمات 90 میلیون تومانی برای شرکت‌ها و استارتاپ‌های نوپا

استارتاپ‌ها می‌توانند در طرح بوم‌واره، از 60 تا 90 میلیون تومان خدمات رایگان از شرکت‌های مختلف دریافت کنند. طرح بوم‌واره از ابتدای خرداد آغاز شد و تاکنون 2 هزار و 633 ثبت نام در این طرح شکل گرفته است، استان تهران با 26 شرکت، رتبه نخست را از نظر ثبت نام در این طرح دارد. استارتاپ‌ها برای دریافت خدمات طرح بوم‌واره می‌توانند به طور رایگان کسب و کار خود را در سامانه نوآفرین وزارت ارتباطات ثبت کنند.

در این طرح، بستری فراهم شده تا شرکت‌های بزرگ و متوسط بتوانند برای حمایت از شرکت‌های نوپا، خدمات و محصولات خود را به صورت رایگان یا نیم‌ بها به آن‌ها ارائه کنند. سامانه نوآفرین در چشم انداز وزارت ارتباطات، به پنجره واحدی برای ارائه خدمات به استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا کشور تبدیل خواهد شد. همچنین ایجاد پایگاه داده‌ای جامع از شرکت‌ها برای تحلیل اطلاعات و سیاست گذاری‌های کلان در این سامانه از اهداف دیگر طرح نوآفرین است.

در سامانه نوآفرین خدماتی مانند مهیا کردن زیرساخت ارائه تسهیلات غیرنقدی برای کسب و کارها، تخصیص کدپستی مجزا برای شرکت‌های مستقر در فضای کار اشتراکی، ایجاد معافیت‌های مالیاتی برای حمایت از کسب و کارها، صدور کارت نوآفرین و درگاه پرداختی سداد به کسب و کارها داده می‌شود. البته همانطور که بیان شد طرح نوآفرین از خرماه ماه سال جاری راه اندازی شده و تاکنون 650 کارت نوآفرین صدور شده است، همچنین ارائه 189 وام اضطراری، 126 بسته حمایتی به آسیب دیدگان کرونا و تعریف 616 کد پستی برای استارتاپ‌ها در فضای کار اشتراکی، از جمله خدماتی بوده که در این سامانه ارائه شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH