دیسپلی‌میت: آی‌فون 12 پرو مکس اپل بهترین نمایشگر دنیا را دارد

بهره‌مندی آی‌فون 12 پرو مکس از یک نمایشگر عالی احتمالا برای هیچ‌کس مایه تعجب نخواهد بود؛ اما به‌نظر می‌رسد که این نمایشگر یکی از بهترین نمونه‌های به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون‌ها تا به امروز محسوب می‌شود.

بی‌تردید موسسه DisplayMate برجسته‌ترین مرجع معتبر برای ارزیابی نمایشگرهای اسمارت‌فونی به‌شمار می‌رود. این موسسه آزمایشات متعددی را بر روی نمایشگر آی‌فون 12 پرو مکس اجرا نموده و این پنل نهایتا امتیاز +A را کسب کرده است. این نمره بالاترین امتیازی است که وبسایت مذکور به نمایشگر اسمارت‌فون‌ها اعطاء می‌کند.

در واقع آی‌فون 12 پرو مکس موفق به ثبت یا شکستن 11 رکورد عملکرد نمایشگر در وبسایت دیسپلی‌میت شده است. این پدیده نشان‌دهنده آن است که گجت مذکور احتمالا از بهترین نمایشگر اسمارت‌فونی برخوردار است. دیسپلی‌میت با قطعیت به این موضوع اشاره نکرده است؛ اما کیفیت نمایشگر آی‌فون 12 پرو مکس یقینا با پرچم‌دارانی نظیر سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا قابل رقابت است.

نقاط ضعف و قوت

نمایشگر آی‌فون 12 پرو مکس در حالت نمایش کامل رنگ سفید از روشنایی 825 نیتی برخوردار است. این رقم نشان‌دهنده بالاترین سطح روشنایی در کلیه نمایشگرهای اولد اسمارت‌فونی است. حتی با پخش محتوای HDR نیز میزان روشنایی نمایشگر تا 1200 نیت افزایش خواهد یافت. همچنین دقت رنگ این نمایشگر به لحاظ بصری هیچ تفاوتی با حالت ایده‌آل ندارد. بر اساس اعلام وبسایت دیسپلی‌میت دقت رنگ نمایشگر هندست احتمالا از کلیه نمایشگرهای موبایلی، مانیتورها، تلویزیون‌ها و تلویزیون‌های UHD فعلی به‌مراتب بیشتر است.

دقت کنتراست و مقیاس شدت آن نیز در سطح “بسیار بالا” ارزیابی شده است. میزان انعکاس نمایشگر نیز بسیار محدود و معادل با 4.8 درصد است. بعلاوه پنل گوشی قادر به نمایش ایده‌آل رنگ مشکی بوده و از بالاترین نرخ کنتراست برخوردار است.

همچنین اگرچه رزولوشن 1284×2778 پیکسلی نمایشگر آی‌فون 12 پرو مکس در مقایسه با برخی هندست‌ها (مشخصا اسمارت‌فون اکسپریا 1 II سونی با نمایشگر 4K) به‌مراتب پایین‌تر است؛ اما وبسایت دیسپلی‌میت خاطرنشان می‌کند که استفاده از رزولوشن 4K در نمایشگرهای اسمارت‌فونی به افزایش وضوح بصری محتوا کمک خاصی نخواهد کرد. بنابراین رزولوشن نمایشگر آی‌فون 12 پرو مکس پاسخگوی نیازهای کلیه کاربران خواهد بود.

کماکان موارد زیادی جهت بررسی وجود دارد؛ اما به‌طور خلاصه بایستی خاطرنشان کرد که نمایشگر آی‌فون 12 پرو مکس به هیچ عنوان کاربران را مایوس نخواهد کرد. البته این اظهارات صرفا بر اساس تجزیه و تحلیل‌های شخصی مطرح شده‌اند؛ اما کاربران با توجه به هزینه بالای پرداخت شده برای خریداری آی‌فون 12 پرو مکس یقینا امیدوار به دریافت یکی از بهترین نمایشگرهای اسمارت‌فونی هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH