ال‌جی پتنت لپ‌تاپ رول شونده با نمایشگر 17 اینچی را ثبت کرد

به لطف تلاش‌های شرکت سامسونگ و اسمارت‌فون‌های سری گلکسی Z این برند اکنون گوشی‌های تاشو به شهرت بسیار زیادی دست یافته‌اند. بر اساس پیش‌بینی‌ها با ورود بازیگران بیش‌تر به این عرصه طی سال آینده اسمارت‌فون‌های تاشو به محصولاتی کلیدی در بازار تبدیل می‌شوند. با این‌حال برخی کمپانی‌ها معتقدند که نمایشگرهای تاشو حقیقتا تحول بزرگ نسل آینده به‌شمار نخواهند رفت. شرکت‌هایی نظیر ال‌جی و اوپو بر این باورند که پنل‌های رول شونده گزینه به‌مراتب بهتری هستند. امسال شرکت ال‌جی یک تلویزیون رول شونده را به بازار عرضه کرد و اکنون نیز به‌صورت کاملا بی‌سروصدا بر روی یک اسمارت‌فون رول شونده موسوم به طرح مفهومی X 2021 کار می‌کند. این اسمارت‌فون مجهز به یک نمایشگر رول شونده بوده و اندازه نمایشگر آن متناسب با رزولوشن ویدیو به‌صورت خودکار تنظیم می‌شود. ال‌جی از رقابت فشرده در این حوزه آگاه بوده و به منظور حفظ پیشتازی خود در زمینه فناوری نمایشگر رول شونده با تمام قوا تلاش خواهد کرد. این کمپانی پس از رونمایی از یک تلویزیون اکنون به‌دنبال ورود به دنیای محاسبات از طریق معرفی یک لپ‌تاپ جدید با پنل رول شونده 17 اینچی است.

کمپانی کره‌ای اطمینان دارد که سایر شرکت‌ها این پخش را به‌صورت “کاوش نشده” رها نخواهند کرد. بنابراین ال‌جی برای تبدیل شدن به یک شرکت پیشتاز با فناوری‌های منحصربه‌فرد تمام تلاش خود را به‌کار بسته است. اکنون پتنتی از یک لپ‌تاپ مجهز به نمایشگر رول شونده منتشر شده است. تصاویر ضمیمه شده به اسناد پتنت نشان می‌دهند که نمایشگر رول شونده این لپ‌تاپ در اندازه 13.3 تا 17 اینچی قابل تنظیم خواهد بود. مکانیسم عملکرد این محصول کاملا مشابه با تلویزیون رول شونده است؛ جایی که کاربران اندازه موردنظر خود را تعیین نموده و سیستم به‌صورت خودکار با آن منطبق خواهد شد. این لپ‌تاپ در وضعیت باز شده (دقیقا همانند تلویزیون) به یک ساندبار شباهت خواهد داشت. ایده ال‌جی برخلاف لپ‌تاپ‌های استاندارد و بنا بر دلایلی واضح از یک دکمه پاور در لبه سمت راست بدنه دستگاه بهره خواهد برد.

وب‌کم رول شونده، موس‌پد اکسترنال و صفحه‌کلید

همچنین پتنت مذکور از به‌کارگیری ماژول وب‌کم رول شونده حکایت دارد. بعلاوه این پتنت خاطرنشان می‌کند که نمایشگر رول شونده در صورت بازگشایی کامل می‌تواند به‌صورت مستقل در جای خود بایستد. به هرحال چنین قابلیتی بسیار جالب است. کاربران احتمالا پیرامون قابلیت ایستادن نمایشگر در وضعیت کاملا باز شده نگران هستند. این پتنت همچنین نشان می‌دهد که موس‌پد از قابلیت اتصال خارجی به کیبورد برخوردار است. صفحه‌کلید نیز خود به نمایشگر دستگاه متصل می‌شود.

متاسفانه این پتنت به خودی خود اطلاعات چندانی را در رابطه با لپ‌تاپ جدید ارائه نمی‌دهد. انتظار می‌رود که در سال آینده جزئیات بیش‌تری پیرامون این محصول منتشر شود. بعلاوه توصیه می‌شود تا برای معرفی چنین لپ‌تاپی چندان هیجان‌زده نشوید. ثبت یک پتنت لزوما به‌معنای تلاش فعالانه کمپانی در زمینه یک فناوری خاص نیست. در واقع پتنت‌ها بعضا تنها با هدف حفظ حقوق معنوی ایده‌ها و طرح‌های مفهومی برای استفاده در آینده ثبت می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH