تورنت

آموزش دانلود و ایجاد فایل‌های تورنت

تورنت یکی از پرطرفدارترین روش‌های اشتراک فایل در اینترنت است و بیش از 50 درصد ترافیک اینترنت را در بر می‌گیرد. با وجود اینکه تورنت‌ها فوق‌العاده گسترده هستند، برای تازه‌کاران و افرادی که آشنایی کافی با آن‌ها ندارند، می‌توانند کمی گیج‌کننده به نظر برسند. با آی‌تی‌رسان در آموزش ساخت و دانلود تورنت همراه باشید.

دانلود تورنت

برای کار با تورنت به یک تورنت کلاینت نیاز دارید. ما به شما دو برنامه µTorrent و Free Download Manager را پیشنهاد می‌کنیم که هردو رایگان هستند.

میوتورنت

1. به www.utorrent.com مراجعه کرده و به پایین اسکرول کنید تا گزینه‌هایی که در تصویر مشاهده می‌کنید، ظاهر شوند. از کادری که عنوانش BASIC است گزینه دانلود را انتخاب کنید. سپس برنامه را نصب نمایید.

میوتورنت

 

2. حال نوبت دانلود خود فایل تورنت است. تارنماهای بسیاری برای انجام این کار وجود دارند، کافی‌ست در گوگل عبارت “torrent tracker websites” را جستجو نمایید تا به چندین وبسایت دسترسی پیدا کنید. وبسایت‌های تورنت معمولا به شکل پایگاه داده هستند و فایل‌ها به صورت یک لیست در اختیار شما قرار دارند. بعد از اینکه وارد سایت شدید، عنوان فایل موردنظر خود را در کادر معین شده، سرچ کنید.

دانلود تورنت

3. بعد از جستجوی فایل موردنظر و یافتن آن در پایگاه داده، برای دانلود فایل دو راه دارید که به هردوی آن‌ها خواهیم پرداخت. راه اول دانلود خود فایل تورنت با کلیک بر آیکون مشخص شده و اجرای آن در برنامه است.

تورنت

راه دوم با کلیک بر آیکون آهن‌ربایی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، انجام می‌شود. به این روش مگنت می‌گویند و تفاوتش با روش سابق این است که با کلیک بر آن مستقیما به میوتورنت یا هر تورنت کلاینت دیگری هدایت می‌شوید و دیگر نیازی به دریافت جداگانه فایل ندارید. اما می‌بایست کمی بیشتر برای بارگیری آن صبر کنید.

مگنت تورنت

فایل تورنتی که دانلود کردید، باید به شکل ذیل باشد. آیکون میوتورنت که در سمت چپ مشاهده می‌کنید، به علت پیش فرض بودن برنامه نمایش داده شده است. اگر در رایانه شما برنامه دیگری پیش فرض است، در عوض آیکون آن برنامه نمایش داده می‌شود.

دانلود تورنت

4. به روش دلخواه خود تورنت را در برنامه اجرا کنید. بعد از اطمینان از صحت اطلاعات فایل، OK را انتخاب کنید. پس از آن فایلتان شروع به دانلود شدن می‌کند.

دانلود تورنت

فری دانلود منیجیر

1. به www.freedownloadmanager.org بروید و روی دانلود کلیک کنید. بعد از اینکه برنامه را دانلود کردید، آن را نصب نمایید.

فری دانلود منیجر

2. تورنت موردنظر را در فری دانلود منیجر اجرا کنید. گزینه Download را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا فایل‌ دانلود شود.

دانلود تورنت

توجه داشته باشید که قبل از دانلود هرگونه فایل تورنتی باید از وی‌پی‌ان استفاده کنید. درغیر این صورت آی‌پی خود را برای آی‌اس‌پی و افراد دیگر در معرض دید قرار داده‌اید.

سیدینگ و لیچینگ

به کسی که فایل تورنت را دانلود می‌کند لیچر و فردی که آن را آپلود می‌کند، سیدر می‌گویند. حال که لیچینگ را آموختید، نوبت یاد گرفتن سیدینگ است. اگر یک فایل تورنت هیچ سیدری نداشته باشد، غیرقابل دانلود است. از این رو، بسیار مهم است که با مفهوم سیدینگ آشنا شوید.

بیشتر سرویس‌های اینترنتی سرعت بارگذاری‌شان پایین‌تر از سرعت بارگیری‌شان است. این بدین معناست که برای تناسب سرعت لیچینگ و سیدینگ، لازم است وضعیت تورنت حتی پس از اتمام دانلود، seeding باشد. وضعیت را می‌توانید با کلیک راست بر روی فایل و انتخاب گزینه‌های start, pause, stop تغییر دهید.

سیدینگ

ایجاد تورنت

1. تورنت کلاینت خود را باز کرده و از گزینه File در منوی بالا، Create New Torrent را انتخاب کنید.

ایجاد تورنت

2. در کادری که باز می‌شود دو گزینه Add File و Add Directory وجود دارند. شما با Add File می‌توانید هرگونه فایل با هر پسوندی را اضافه کنید و Add Directory به شما امکان افزودن فولدر می‌دهد، قابلیتی که اکثر آپلودرها از پسش بر نمی‌آیند. بعد از اینکه از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل کردید، بر روی Create کلیک کنید که فایل تورنت‌تان ساخته شود.

ایجاد تورنت

3. تورنت شما آماده اشتراک گذاری است. حواستان باشد که فایل را سید کنید وگرنه هیچکس نمی‌تواند آن را دانلود کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH