مک‌بوک‌های بازطراحی شده آینده اپل کماکان از پردازنده‌های اینتل استفاده خواهند کرد

بر اساس یک شایعه اخیرا مخابره شده به‌نظر می‌رسد که در سال 2021 احتمالا کمپانی اپل بالاخره از لپ‌تاپ‌های مک‌بوک بازطراحی شده خود رونمایی خواهد کرد. با توجه به گمانه‌زنی‌های پیشین قرار بود که این محصول همان مک‌بوک‌های مجهز به تراشه M1 یا M2 باشد؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که این سناریو در خصوص مک‌بوک‌های مجهز به پردازنده‌های اینتلی صادق خواهد بود. یک شخص خبرچین با شناسه L0vetodream@ به این پدیده اشاره نموده است. وی با افشای اطلاعات دقیق در گذشته به چهره‌ای مشهور تبدیل شده است.

به بیان صادقانه این موضوع کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. در ابتدای امر هنگامی‌که اپل برنامه‌های خود برای مهاجرت از پردازنده‌های ساخت شرکت اینتل را اعلام کرد؛ غول کوپرتینویی یادآور شد که این اقدام ظرف مدت 2 سال اجرایی خواهد شد و طی این مدت آن‌ها کماکان به پشتیبانی از کامپیوترهای مک مبتنی بر پردازنده‌های اینتل ادامه خواهد داد.

اگرچه عملکرد کامپیوترهای مک مبتنی بر تراشه M1 تاکنون بارها مورد بررسی قرار گرفته است؛ اما این دستگاه‌ها از برخی امکانات خاص لپ‌تاپ‌های مک مجهز به پردازنده‌های اینتلی بی‌بهره هستند. به‌عنوان مثال لپ‌تاپ‌های جدید قادر به اجرای بسیاری از اپلیکیشن‌های طراحی شده برای پردازنده‌های x86 نیستند. اگرچه دستگاه‌های مجهز به تراشه M1 همراه با نرم‌افزار مترجم Rosetta 2 عرضه می‌شوند؛ اما این ابزار لزوما بهترین راهکار موجود محسوب نمی‌شود.

بعلاوه برخی کاربران به‌دنبال راه‌اندازی همزمان سیستم‌عامل‌های ویندوز و macOS روی لپ‌تاپ خود هستند؛ قابلیتی که اکنون در دستگاه‌های اپلی مجهز به تراشه M1 وجود ندارد. بعلاوه کامپیوترهای مک مجهز به پردازنده اینتل از حافظه رم با ظرفیت بالاتر (حداکثر 32 گیگابایت) پشتیبانی می‌کنند؛ موضوعی که برای برخی کاربران حائز اهمیت است. به‌هرحال به صحت و سقم گزارش فوق بایستی با دیده تردید نگاه کرد. اما همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ عرضه کامپیوترهای مک اپل مجهز به پردازنده‌های اینتل حداقل طی سال آینده چندان مایه تعجب نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH