ارائه وام کمک هزینه خرید تلفن هوشمند به دانشجویان!

الیاس منیری، معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، از ارائه وام کمک هزینه خرید گوشی به دانشجویان خبر داد. منیری گفت: حدود 10 درصد از دانشجویان کشور به گوشی هوشمند دسترسی ندارند، به همین دلیل صندوق رفاه، به دانشجویانی که از امکانات مناسب برخوردار نیستند، وام کمک هزینه خرید تلفن همراه یا تبلت تا سقف 5 میلیون تومان پرداخت می‌کند.

معاون صندوق رفاه دانشجویان در مورد تسهیلات ارائه شده برای خرید تجهیزات آموزشی مانند لپ‌تاپ و تلفن هوشمند گفت: امسال به دلیل غیرحضوری شدن کلاس‌های آموزشی، 95 درصد دانشجویان در دانشگاه‌ها حضور پیدا نمی‌کنند، به همین دلیل از اطلاعیه‌ها و اخبار تسهیلات ارائه شده صندوق رفاه مطلع نمی‌شوند.

نحوه دریافت وام خرید تلفن هوشمند

الیاس منیری در مورد نحوه ثبت نام وام کمک هزینه خرید تجهیزات آموزشی اعلام کرد: دانشجویان برای دریافت وام باید به پورتال صندوق رفاه مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند. بسیاری از دانشجویان به عدم دریافت وام کمک هزینه خرید لپ‌تاپ و تلفن هوشمند اعتراض داشتند و این درحالی بود که در پورتال صندوق رفاه ثبت نام نکرده بودند، این مثال فردی است که بدون باز کردن حساب در یک بانک، منتظر برنده شدن در قرعه کشی‌های آن باشد.

وی ادامه داد: به هر شکل عدم دسترسی به تلفن هوشمند برای دانشجویان تا پیش از آغاز کلاس‌های آنلاین مشکل زیادی را ایجاد نمی‌کرد، اما حال داشتن تجهیزات مناسب از ضروریات است و ما در صندوق رفاه به دانشجویان کم بضاعت کمک خواهیم کرد. طبق بررسی‌های ما در ترم‌ گذشته، حدود 10 درصد از دانشجویان به امکانات مناسب برای حضور در کلاس آنلاین دسترسی ندارند، ما منابع لازم برای ارائه تسهیلات به این درصد از دانشجویان را داریم.

معاون دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت تاکید کرد: پس از ثبت نام دانشجو در پورتال، وضعیت آن با دانشگاه مطرح می‌شود و در صورت تائید دانشگاه مبنی بر لزوم پرداخت تسهیلات، اعتبار پیش‌بینی‌شده به سرعت پرداخت می‌شود. ما تا کنون کمتر از 5 هزار درخواست داشتیم، محدودیتی برای درخواست وام وجود ندارد و دانشجویان جدیدالورود نیز می‌توانند درخواست خود را در پورتال صندوق رفاه ثبت کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH