کوالکام شایعات مربوط به تولید اسمارت‌فون گیمینگ اختصاصی خود را رسما تکذیب کرد

کمپانی کوالکام اخیرا از تراشه اسنپ‌دراگون 888 رسما رونمایی کرد. به بیان صادقانه این تراشه نمایانگر تحولی انقلابی بوده و موجب بهبود بی‌سابقه عملکرد گجت‌ها خواهد شد. کوالکام هنگام ارتباط با رسانه‌ها در نخستین روز برگزاری رویداد به پرسش‌های زیادی پاسخ داد. هنگامی که از کمپانی پیرامون شایعات مربوط به ساخت یک گوشی گیمینگ اختصاصی سوال شد؛ کوالکام صریحا این موضوع را تکذیب کرد.

An Meng؛ ریاست کوالکام ضمن توضیحاتی اعلام کرد که ‌آن‌ها به منظور نمایش هرچه پیشرفته‌تر فناوری خود تعداد زیادی دستگاه اولیه نسخه عمومی را به شرکای خود ارائه نموده‌اند. وی افزود: “ما در آینده نیز کماکان به این‌کار ادامه خواهیم داد؛ اما چنین دستگاه‌هایی هرگز در بازار آزاد به فروش نخواهند رفت.

An Meng تاکید کرد که این دستگاه‌های مرجع عمومی مطابق با استانداردهای بازار مصرف تعریف و طراحی نشده‌اند. “بعلاوه ما برای تغییر ساختار کسب‌وکار خود تصمیم خاصی نداریم. هدف ما صرفا عملیاتی نمودن ایده‌های حوزه فناوری بوده و از هیچ بهانه‌ای برای تولید گوشی‌های هوشمند استفاده نخواهیم کرد.”

با بررسی تصویر رسمی منتشر شده می‌توان دریافت که دستگاه مرجع مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 از حواشی فوقانی و تحتانی ضخیم و مشکی‌رنگ برخوردار است. در واقع الگوی طراحی این دستگاه با سبک مرسوم میان اسمارت‌فون‌های فعلی تفاوت دارد.

ایسوس به منظور ساخت گوشی گیمینگ اختصاصی کوالکام احتمالا بایستی به این کمپانی کمک کند

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که پیش‌تر و در ماه اکتبر شایعاتی مبنی بر تلاش کوالکام برای تولید یک اسمارت‌فون اختصاصی منتشر شد. در آن مقطع زمانی گزارش شد که ایسوس مسئولیت طراحی و توسعه سخت‌افزار این هندست را بر عهده خواهد داشت. به باور کارشناسان، ایسوس گزینه‌ای معقول به‌شمار می‌رود؛ زیرا ایسوس و برند ROG این شرکت اکنون مدت‌هاست که در زمینه تولید تجهیزات گیمینگ تخصص یافته‌اند. از سوی دیگر نیز اعلام شد که کوالکام به‌دنبال ایجاد نوعی طراحی صنعتی و نرم‌افزاری جهت اجرا روی پلتفرم اسنپ‌دراگون 875 است.

تاکنون پیرامون اسمارت‌فون آینده کوالکام شایعات متعددی مطرح شده است؛ تا جایی که بسیاری از کارشناسان اطمینان داشتند که گوشی آینده راگ‌فون ایسوس و اسمارت‌فون گیمینگ کوالکام احتمالا مجهز به قطعات مشترکی نظیر نمایشگر، حافظه، دوربین، باتری و سیستم‌های خنک‌کننده خواهند بود. به بیان صادقانه کارشناسان تصور می‌کردند که کوالکام در جریان رویداد اخیر خود از تراشه اسنپ‌دراگون 875 و گوشی گیمینگ اختصاصی خود رونمایی می‌کند. با این‌حال اکنون بازخورد کاملا متفاوتی از سوی کوالکام صادر شده است. کمپانی آمریکایی ادعا می‌کند که برای تغییر مدل کسب‌وکار خود هیچ‌گونه تمایلی ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH