IDC: فروش گجت‌های پوشیدنی طی 3 ماهه سوم سال 2020 به 125 میلیون دستگاه رسید

موسسه IDC گزارش تحلیلی خود در زمینه فروش گجت‌های پوشیدنی طی 3 ماهه سوم سال 2020 را منتشر کرد و آمار مورد اشاره در این گزارش چشمگیر به‌نظر می‌رسند. در این مدت مجموعا 125 میلیون دستگاه گجت پوشیدنی به فروش رفت که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل رشد 35 درصدی را نشان می‌دهد.

اپل با کسب سهم 33 درصدی از بازار ابزارهای پوشیدنی در این عرصه پیشتاز است و کمپانی‌های شیائومی، هواوی و سامسونگ نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. شرکت‌های فیت‌بیت و Boat نیز هرکدام با فروش 3.3 میلیون دستگاه پوشیدنی یا کسب سهم 2.6 درصدی از کل بازار در رتبه‌های چهارم و پنجم جای گرفتند.

کلیه تولیدکنندگان بزرگ موفق به افزایش میزان فروش سالیانه گجت‌های خود شدند. با توجه به عرضه گسترده ابزارهای پوشیدنی در کلیه رده‌های قیمتی، کاربران با تمامی سطوح توانمندی مالی قادر به خریداری یک محصول پوشیدنی در حد فاصل ماه‌های جولای تا سپتامبر بودند.

موسسه IDC اعلام کرده که اپل به لطف موفقیت چشمگیر ایرپادها و اپل واچ‌های خود به پیشتازی در این بازار ادامه داد. شیائومی نیز با فروش 12.8 میلیون مچ‌بند (از میان تمامی 17 میلیون مچ‌بند فروخته شده) جایگاه دوم را کسب کرد. هواوی نیز بنا بر دلیلی بسیار ساده یعنی عدم نیاز دستگاه‌های پوشیدنی به اتصال GMS به مقام سوم رسید. بنابراین قیمت‌گذاری رقابتی محصولات هواوی موجب حضور پررنگ آن‌ها در بازار شد.

موسسه IDC با نگاهی به آینده پیش‌بینی می‌کند که بازار گجت‌های پوشیدنی از نرخ تقاضای پایدار بهره‌مند خواهد شد. این پدیده مدیون گرایش فزآینده افراد به سوی ابزارهای فوق و خریداری نخستین گجت پوشیدنی خود و همچنین تمایل بسیاری از خریداران اولیه برای ارتقاء یا تعویض گجت‌های خود خواهد بود. همچنین بسیاری از کاربران انواع مختلفی از ابزارهای جانبی صوتی، مچ‌بندها و ساعت‌های هوشمند را در اختیار دارند. این پدیده در واقع موجب می‌شود تا تعداد این دستگاه‌ها از شمار مصرف‌کنندگان گجت‌های پوشیدنی به‌مراتب بیش‌تر باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH